Rasko Skrevet 12. august 2006 #1 Del Skrevet 12. august 2006 Idag ble lillegutt stukket av en veps! Han satt i stua og lekte, ganske nær verandadøra. Plutselig satte han i et hyl og løp bort til meg, mens han gråt og gned hånden mot stikket. Heldigvis er han ikke allergisk (men sånt vet man jo ikke før de er blitt stukket!). Han hovnet nesten ikke opp i det hele tatt, og ca 30 minuttet etter stikket var det bare et lite, rødt merke der. Huff, en ekkel opplevelse, som heldigvis endte godt! Har noen av dere eller barna blitt stukket? Det er jo utrolig mye veps i år, i allefall på østlandet. Synes vi tar alle forholdsregler, men vepsen er jo så nærgående på denne tiden av året. Husj og usj! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5905334-april-veps/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 12. august 2006 #2 Del Skrevet 12. august 2006 Her er det bare eg og LillePia som ikke er blitt stukket av veps. Mens dei to andre barna og min mann er blitt stukket nå for et par uker siden. Ma oppdaget et jordvepsebol på fremsiden og et på baksiden av huset. Men me oppdaget dei uheldigvis ikke før noen tråkket i dem og ble angrepet. Først var det dei to eldste som fikk en hel sverm etter seg. Det var slik teiknefilm effekt følte eg. Guttungen ble stukket på to plasser og hu mellomste ble stukket en plass da. To dager etter hadde me besøk av ei som hadde hunden sin med. Hunden fant det andre vepsebolet og ble skam stukket rundt øyet og på poten sin før me fikk hunden vekk. Så me har arbiedet med å få desse vepsebolene bort, men har bare fått bort det ene. Det på fremsiden av huset - min mann ble stukket mens dei prøvde å få "drept" vepsene. Eg tørr ikke bli stukket av veps, for om eg blir stukket av mygg eller klegg så hovner eg opp og har vondt der eg blir stukket i noen dager. Så eg tør virkelig ikke bli stukket av veps. Håper at LillePia og slipper det. Høres ikke noe godt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5905334-april-veps/#findComment-5905437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå