Gå til innhold

November: Sitte+krabbe

Anbefalte innlegg

Jeg vet at man ikke skal sammenlikne de små, men jeg er nysjerrig etter å ha lest om de som allerede står og har tatt sine første skritt: Er det flere her som har novemberbarn som enda verken sitter eller krabber? Gullet kryper av gårde i en voldsom fart, ruller på gulvet og ligger på siden og ser seg bakover osv - men hun kan ikke sitte enda, heller ikke når vi setter henne på gulvet. Hun sitter mye å gynger på alle fire, så hun har tydeligvis lyst til å krabbe litt men vet ikke helt hvordan hun skal få det til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5904680-november-sittekrabbe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oliver begynte å krabbe for et par uker siden da vi var på stranda. han likte ikke å krype med magen nedi sanda (forståelig nok) så da ble han nødt til å opp på alle fire. ikke lenge etter begynte han å krabbe hele tiden hjemme også og nå gjør han det for å lettere greie å dra seg opp ved stoler og lignende.

sette seg opp selv gjør han ikke enda, men sitter stødig når vi setter han opp. vet ikke hvor lenge han kan sitte selv, for han liker ikke å sitte stille. går ned på alle fire så fort han blir satt opp. mitt beste tips er å ikke stresse med noe sånt, for det skjer til så forskjellige tider med alle barn. det har jeg lært nå. stresset en del med sånt da han var mindre, men fordi om andre var tidligere ute med noe så var han tidligere enn dem med noe annet.

Her kryper de begge(tv.) i tog, står litt på alle fire, og raser videre på magen i flott åle stil. Høres ut som begge er på samme stadie som din. Etter som jeg kan huske var storesøster heller ikke verken krabbende eller sittende på denne tiden!!

Har venninder som har hatt gående barn veldig tidlig, de ble veldig klå-fingra, og hadde liksom ikke fornuften enda til å forstå hva som var "ikke-ting", sånsett er det greit og ha de langs gulvet en stund....

Vet jo at de er sunde og friske!!

hi, my son learnt how to roll over at 3 and a half months and then there was a big break then at 8 months he got his first tooth then shortly after that he was crawling on his hands and knees, around the same time he started pulling himself up on things, he can sit but he cant sit up himself, he can if he is in his vogn but usually thats when the seat is a little upwards. he is pretty active so i dont worry that he cant sit up himself yet, he will learn when he wants to :) his dad actually never learnt to crawl before he walked :) i never realised how exhausting it was gonna be when he started crawling, he learnt pretty fast and now he crawls like a maniac hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...