Gå til innhold

Jeg klarer ikke "bestemme meg" for om jeg har en spiseforrstyrrelse eller ikke...

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er vanskelig. Jeg er jo helt normal bortsett fra at mat opptar tankene mine. Jeg er jo normalvektig, men likevel vil jeg ned...

Jeg har perioder hvor jeg spiser mye, veldig mye. Mye sjokolade, mye mat. Jeg tar "fri". Fri fra all slanking. Jeg lar meg få lov. Slik kan det være i flere uker. Jeg "gir blaffen".

Men så kommer det perioder hvor jeg prøver å ikke spise noen ting. Likevel tar fornuften over og jeg tvinger i meg en brødskive, eller en halv. Jeg føler meg skitten og kriminell etterpå. Spiser nesten ingenting på dagen, kanskje bare noen druer og skorpa til brødskiva som sønnen min har spist. Jeg føler da at jeg egentlig ikke ar lov til å spise.. Når kvelden kommer spiser jeg en halv porsjon middag... Noen ganger tvinger jeg meg selv til å helle zalo på resten av maten så jeg ikke skal spise den... Jeg føler jeg har spist for mye men smiler til meg selv når jeg kommer på at jeg skal kaste opp halvparten av det jeg har spist.. noe må jeg jo ha i magen..

Jeg spiser en kjeks, men løper til søppelbøtten og spytter den ut når jeg har tygd den. Jeg ombestemmer meg slik, da havner den hvertfall ikke ned i magen min.. Selvom jeg føler at fettet sitter igjen i halsveggene...

Jeg har begynt på reductil for å slippe å ha sug etter mat... Men søren som jeg fik bivirkninger og... Jeg blir svimmel av de.. Likevel har jeg tatt dem (men ikke i dag). Jeg tar dem for jeg synes det er viktigere å bli tynn enn å være frisk (vet det er GALT).

Jeg veier meg morgen og kveld. Jeg leser om kalorier, spiseforstyrrelser og alt som har med kropp og gjøre. Det intresserer meg.

Dette ble lang, men nå bare rant det ut av meg. Ingen vet noe, godt å få det ut selvom dere ikke vet hvem jeg er.

Hadde en annen person skrevet dette hadde jeg sagt at klart du har en spiseforrstyrrelse, men nei. Jeg er ikke så sikker på det. Jeg tror ikke at det er sånn det kommer til å være resten av livet.. Jeg tror det er en periode. bare til jeg blir tynn..

Må si at jeg har hldt på sånn i 7-8 år. Vekten er fortsatt den samme... Jeg er mislykka.. Føler at klærne mine sperrer meg inne.. Det har toppet seg nå.. etter fødselen..

Hva tror dere? jeg vet ikke jeg... men jeg kommer nok ikke til å søke hjelp for jeg føler ikke at jeg trenger det.. og er redd jeg vil få oppmerksomhet jeg da ikke vil ha.. vil ikke at noen skal vite at jeg har gått ned på den gale måten, hvis jeg går ned da..

Forvirret

Fortsetter under...

Dette høres ikke helt normalt ut, beklager å måtte si det. Foreslår at du går til fastlegen og får henvisning derfra. Synes du det er vanskelig å snakke om det, skriver du bare ut det du har skrevet over og ber legen om å lese det i stedet.

Ønsker deg masse lykke til og håper du får den hjelpen du trenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...