Gå til innhold

Når begynner man å ta ul utvendig?


Marimekko ♥2 gutter♥

Anbefalte innlegg

Jeg er 10+3 i dag, og lurer på om det er utvendig eller innvendig hvis jeg bestiller nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på ul til onsdag, da er jeg 11+ 1.. Regner det blir innvendig... Så innvendig vil jeg tro.. Men det er sikker noen som får det utvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Det er litt forskjellig..

Siste innvendige jeg hadde var i uke 11. Men pga dårlig "sikt" ville legen egentlig ta innvendig i uke 12 også. Men jeg skulle på ny sjekk uka etterpå, så da lot han det være. Er vel normalt å få utvendig etter uke 12, men de tar innvendig om de får dårlig bilde. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og tok i uke 6 + 4

Da tok de først utvendig - men siden han ville ha et litt tydligere bilde endte han opp med å ta innvendig.

Men jeg så hjerte slo når han tok det utvendig også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg et innlegg om at det ikke er lurt å ta innvendig UL dersom det ikke er helt nødvendig. Hvorfor det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig delte meninger om det. Har enda ikke møtt på en lege som mener dette. Det er samme diskusjon omtrent der noen mener at det er farlig å ha babywatcher hjemme privat :)

 

Det er noen som mener at man kan "forstyrre" fosterets utvikling samt at ultrastrålende er farlige. Men det er ingen som har lagt frem medisinske bevis for det. Bare mye synsing og mening foreløpig..

 

Så langt som jeg har hørt og spurt sykehuset hvertfall.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sykehuset for ultralyd på fredag. Var da 10 fulgåtte uker. Vi er jo ca like langt vi da. :) Jeg tok bare utvendig. Legen sa at hvis vi så det vi trengte på den utvendige så trengte vi ikke ta det innvendig. Vi skulle jo "bare" se om det var liv. Dette pga av ma i fjor.

Til vår store glede så vi et bankende hjerte og en arm som vinket til oss. :) Herlig!

Nå vet jo ikke jeg grunnen til at du vil ta ultralyd, men hvis du venter hvertfall en uke til så vil jo fosteret være vesentlig større. Nurket vårt var bare 28,8mm, men for oss var jo det bankende hjerte som var målet med ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...