Gå til innhold

Å jeg HATER at folk spør hvordan fødselen gikk...

Anbefalte innlegg

...hver gang må jeg svare at hun ble tatt med keisersnitt.

Er sååååå skuffa over dette, men det gjør ikke saken noe bedre at folk da tror at jeg hadde det lettvint!!!

-Å men DA gikk det jo fint. Skal være glad du slipper å føde... så kommer deres historie om fødselen.

Men de fatter ikke at jeg hadde gleda meg til fødselen og sliter skikkelig med selvfølelsen pga ks. Høres rart ut ja, men det er faktisk ikke noen lettvint løsning med ks.

Hvorfor forstår ikke folk det?

Og hvorfor gir de meg det blikket da jeg sier det ble ks???

*raseframeglitt*

Fortsetter under...

....jeg kjenner til både de blikkene og de småsyrlige kommentarene, og jeg er mer enn lei av å høre om jenter som ligger i pressveer i omtrent tre døgn før dem til slutt får skviset ut av seg en unge.

Men en ting er mer enn sikkert, jeg har ingen dårlig samvittighet for at det ble ks, og det synes jeg ikke du skal ha heller........;)

Folk forstår ikke fordi dem genrelt sett tror at en fødsel er et smertehelvete i et par døgn før dem er ferdig, og at et ks kun er 26min operasjon.

Men du får gjøre som meg når jeg får idiotkommentarer, for da svarer jeg følgende;

Hvor lettvint tror du et ks er siden vi omtrent blir delt på midten, delvis partert og så forhåpentligvis blir sånn noenlunde rett stifta sammen igjen med ei stiftmaskin? Og ikke gjorde jeg det av kosmetisk grunn heller siden jeg har et arr på halvparten. Var det noe mer du vil vite?

Dette stopper kjeften på de mest ihuga kverulantene som tror at det eneste rette her i livet er en fødsel uten noen form for smertelindring, og selv sying etter totalruptur 4 gjøres med kun til nød en dispiril.........

Til de som spør _høflig_ svarer jeg at fødsel er helt jævlig et døgns tid mens det står på, og at et ks er helt jævlig et døgns tid etterpå, og at uansett hva som blir gjort, så finnes det ikke et 100% smertefritt ks, og dette sier jeg som hadde et drømme-ks, og som heller tar ks til før jeg går frivillig til tannlegen ;)

Vet du, jeg får heldigvis høre det omvendte! Og bra er det, for ved forrige fødsel, som var vanlig fødsel, kom jeg meg mye fortere etter fødselen enn nå ved ks!

Klart det er større påkjenning med et kirurgisk ingrep, og jeg skjønner godt du blir oppgitt. Det er slettes ingen lettvint løsning med ks og jeg ble også skuffet over at det ikke ble en vanlig fødsel som sist.

Hei!" Jeg har hatt to keisersnitt, to akutte. Ette den første hadde jeg det som deg, men den andre ikke like mye. Jeg tror det er egen skuffelse som er problemet og ikke de andre. Nå som jeg har fått det mer på avstand syns jeg at jeg bare har vært heldig. Ikke heldig fordi det ble keisesnitt framfor vaginal. Men fordi det finnes en slik løsning når ting holder på å gå galt. Jeg er kjempe takknemlig. Uten keisersnittet ville jeg kanskje ikke hatt mine to vidundre. arrene på magen er en del av meg som jeg er stolt over.

PS!Og ja det er tøffere med keisersnitt- det er jo tross alt komplisert operasjon. Hivs folk blir plagsomme på det spør om de vil skjæres opp og sy i 7lag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...