Gå til innhold

Vannkopper er det farlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 1/2 uke på vei å nå har jeg fått vannkopper.. Noen som vet om det er farlig for barnet mitt? Legen jeg var med visste ikke dette. Å det gjorde meg litt nervøs!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan være farlig, men husker ikke hvordan eller hvorfor!!! RIng legevakta og hør!

Skrevet

det var på legevakta jeg var å han var ikke sikker.. Beskymret!!

Skrevet

Er vannkopper farlig da? Er ikke det røde hunder? Jeg trodde at barnesykdommene ikke var mer farlige under svangerskap enn ellers. Som voksen er det jo hardt/farlig uansett.. Vet man blir frarådet å omgåes barnesykdommer, men vet ikke... Sjekk med en annen legevakt da, i en annen kommune. Bare si som det er, eller ring direkte til føden/gyn.

Lykke til

Skrevet

Ring legevakta i nabobyen eller sånn vel! For en lege! Hvis han ikke visste noe om det så må han ho finne ut noe om det da. Ring sykehuset da vel! På føden kan vel noen svare deg.

Skrevet

Ring føden og spør dem:) Dette er ikke for å skremme deg, men så vidt jeg vet er det IKKE bra for gravide å ha vannkopper...! Det beste er nok å ringe føden så slipper du å lure:)

Skrevet

Jeg ringte legevakta for å høre om jeg kunne passe ei lita jente med vannkopper for to uker siden, og fikk til svar at det kunne jeg ikke. Så jeg VET at det ikke er bra...men spurte ikke noe om hvorfor da.

Skrevet

Da har jeg sjekket litt for deg:) Det viser seg at vannkopper potensielt kan være farlig for fosteret, men at faren for dette er aller størst de siste ukene før termin:)

Skrevet

Huff, Mari21, sorry hvis svaret mitt var litt brått med at det var farlig, men blir så forbanna av sånne udugelige leger!!!

Lykke til, og fortell hva de sier de du får snakka med!

Skrevet

Okay.. Tusen takk for at du sjekket litt for meg! .:) setter stor pris på det!! Har hørt at noen har snakket om at det er farlig hvis en er rundt fødetider for da kan fosteret bli smittet, men det er jeg jo ikke. Vet at røde hunder kan være veldig farlig men ikke vannkopper. Blir litt fortvila over han legen jeg var med, jeg drog dit for å sleppe å være redd, men det hjalp ikke stort!

Men hvorfor skal det være farlig å hva kan skje liksom??? Nei jeg må prøve å finne ut av dette..

Skrevet

Ring ned på føden du. De tar deg seriøst og vet hva de snakker om:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...