Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 12. august 2006 #1 Del Skrevet 12. august 2006 Har begynt med grøt til lillegutt for en uke siden, han er snart 5mndr. Magen hans tåler det tydeligvis ikke så godt, han reagerer fort om jeg har spist noe han ikke tåler også. Ga han maltekstrakt i første 2dagene, men det trengtes ikke tydeligvis, magen ble løs. Så ga jeg ingenting, men da sleit han med vondt og fikk ikke ut noe så det ut som så jeg ga han sviskesaft. Da ble det løst igjen...selv om det ikke var mye engang. I dag ga jeg han fruktpure ved siden av, han spiser ikke mye uansett enda, 1-2teskjeer av grøten og frukten. Har jeg vært dum nå og bytta for mye? Og et annet spm, begynte dere å gi grøt på kvelden eller dagen? Han tåler ikke få det på kvelden pga magen. Huff... Har kjøpt en annen grøt nå, han fikk ris, men kjøpte en annen i dag, skal jeg prøve den? Hvordan har dere innført grøt? Datteren min spiste aldri grøt så jeg har null erfaring... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5901247-gr%C3%B8t-samme-som-skravlesida/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 12. august 2006 #2 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg begynte med litt risgrøt. Tok veldig lang tid for oss å venne henne på det. Hun ville ikke ha fast føde før hun var 7 mnd, og jeg starta når hun var 4...!! Begynte med et par skjeer på dagen. Etter ei stund spiste hun mer før hun nekta plent igjen. Magen ble litt hard, så jeg gav en ts sviskepure etter maten eller på grøten. Det funka fint her...men magen ble ganske løs ja:) Etter hver som hun spiste mer og mer passa jeg på at hun drakk nok vann/mm før/under eller etter grøten, da ordna magen seg selv. Du må bare prøve med litt hirse eller maisgrøt og...fortsett slik som du gjør nå om han har behov for mer mat. Bittelitt hver formiddag vil jeg foreslå. Du kan jo og prøve litt kokt most potet blanda med mm eller mme. Det er og veldig mildt for magen og på smaken. Jeg tror nok jeg ville prøvd det, ettersom magen hans blir så vond av bare 1-2 ts med grøt. Nei, lykke til! Fast føde er ikke så enkelt som man tror (i alle fall ikke hos meg:o)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5901247-gr%C3%B8t-samme-som-skravlesida/#findComment-5901685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 12. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 12. august 2006 Nei jeg trodde det skulle gå ganske bra siden jeg begynte så tidlig, brant meg på det sist, ga fort opp og da hun var 6mndr ville hun jo ikke ha grøt Kjøpte hvetegrøt i dag, ris og havre blandet, det står den er fra 4mndr også. Får holde oss til ris grøten ut neste uke og se hvordan det går og evnt bytte da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5901247-gr%C3%B8t-samme-som-skravlesida/#findComment-5901849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå