Gå til innhold

jeg HATER dialekter!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

*hihi*

hun klarte vaffal å lage liv her da!!

Men det er sant at noen dialekter er veldig vanskelig å -lese- ettersom folk skrive dialekten forskjellig.. om noen skjønner hva jeg mener?

Finnes ikke noen retningslinjer for hvordan skrive sunnmøre-dialekt feks, og da blir det mye kreative lyd-ord!!

Men jeg syns det er moro jeg da.

Snakk om yndlingsdialekter,så blir jeg helt smør i beina av litt sånn toten-gjøvik-aktige talemåter!

Og jo, østlandsk er da dialekt!

Og tro det eller ei, er KJEMPEFORSKJELL bare innad i Oslo, for ikke å snakke om rundt om på østlandet!

Gøy er det!

He he, artig innlegg! Velger å ta det med en klype salt! Det er antagelig du som har begrensede evner til å lese/høre annet språk! Da er vi i tilfeller 2, noe som gjør at jeg også synes det er slitsomt, men å kalle alle andre enn de fra oslo bondeknøler? NEI! Det blir lavmål!

Annonse

Anonym.

DU må få det sagt at du hater dialekter, men våger ikke å stå frem med nicket engang.

Tenk om alle hadde snakket Oslosk som du sier da hadde det vært ganske så kjedeligt, en kunne ikke vite om de er fra nord norge eller sørlandet. Nei snakk dialekt, da vet en hvor de hører til.

jeg synes bergensk stril dialekten er så fin jeg. er fra bergen (eller utenfor, sotra) så det blir gjerne veldig nærmt min egen dialekt, men jeg skulle ønske jeg snakket slik som salhus vinskvetten snakker (en gruppe fra bergen, skikkelig artige sanger, hvis noen vil ha en morsom sang ;) ). uansett, mange fine dialekter i landet, men også mange som er vanskelige å forstå, som for eksempel samisk (som i honningsvåg). men alle er forskjellige - og godt er det :)

Jeg syns det er flott med dialekter, og har selvfølgelig ikke noe i mot at folk snakker som de gjør!!!!!

Men jeg må innrømme at jeg er litt analfabet på noe annet enn bokmål, er rett og slett litt krevende for meg å lese, må anstrenge meg litt, også når det er nynorsk. Men øvelse gjør mester, så jo mer nynorsk jeg leser jo bedre blir jeg i det :).

Det er det dummeste jeg har hørt... Mange fine dialekter, og alle sammen er lettere å skjønne enn "Oslosk"... Har personlig favoritt i Kr.sands dialekt, ikke så glad i stavangerdialekt, men dem om det. Kaller dem ikke bondeknøler for det!

Men sånn sett kan jeg spare meg for innlegg skrevet på dialekt...

Jeg har ikke noe i mot at det blir skrevet dialekter så lenge det er forståelig. Det er noen dialekter jeg knapt skjønner=P

Nå er jeg fra østlandet og snakker "bokmål".. Det er feil å si at vi snakker bokmål for det er mange dialekter her på østlandet og selv om det ikke høres sånn ut for andre. Men her jeg bor snakker vi ganske annerledes enn de i Oslo feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...