Gå til innhold

En tråd for oss nye her på 3 trim.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle..Jeg er 31 uker..Har hatt et kjempefint svangerskap, men merker også veldig forskjell på formen bare siste uke..alt er tungt..føler meg som en 90 åring..uff..Har begynt ny jobb forje uke..man har jo lyst å være på topp i ny jobb, men det skal jeg love jeg ikke er..Håper alle her inne har hatt en god helg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er 26 år og kommer fra Karmøy men bor i Stavanger. Er i min 31. uke (30+2), med termin 23. okt. Dette blir vår første og det er vistnok ei lita jente : ) Føler meg veldig bra, ganske god form men har veldig mye kynnere og har derfor vært lite aktiv. Prøver å ta det litt med ro og det blir lite trening på meg. Er med på det meste (konserter, turer osv), sistter ikke hjemme, men ikke trening. Begynner på jobb på onsdag etter 2 mnd med ferie, er lærer så det blir jo spennende. Blir ikke lange stunden på meg der da, bare seks uker før permisjon : )

Skrevet

jada endelig er jeg her jeg også, er i uke 30 nå, jeg er andregangs og har bare positive erfaringer fra forrige fødsel og gleder meg dermed veldig til fødselen.

Skrevet

Hei, jeg er i min 29. uke (28+1) har termin 7.nov.

Er vårt første barn og det er visst ei lita jente.

Har akkurat kommet hjem fra to uker ferie hvemme hos foreldrene mine på vestlandet, mens sambo har brukt ferien sin på å pusse opp leiligheten. Er fortsatt mye som står igjen, men han har vært kjempeflink. Gleder meg til leiligheten er ferdig, da skal vi ut å handle seng og stellekomode, og da kan jeg endelig begynne å vaske babytøy og planlegge innkjøpene litt mer.

Synes svangerskapet har vært langt, da jeg var skikkelig dårlig de første 18 ukene, og ikke kunne jobbe, men har nå fått jobbet 30 og 50% siden starten av juni, før jeg gikk ut i ferie i slutten av juli og da har dagene gått litt raskere.

Skal til legen igjen på torsdag, er litt spent på hva han sier og hvordan jeg får jobbe. Har den siste tiden begynt å slite litt med kvalme igjen, men har hørt at det er normalt på slutten, så det skal vel gå greit:)

Thea: vi møtes vel på Harrys på onsdag har jeg forstått, skal bli hyggelig å hilse på deg.

Skrevet

heihei...er også ny her på en måte...er 29 uker idag 30 uker på bim da men :P

venter min første i november...01.11.06

kjente meg sånn igjen i den"starte i 1.klasse igjen" er jo nesten slik det er, man er så vandt til å være lengst på vei av alle inne på 2 trimester, også kommer man her og er "minst" igjen :P

lurte på om flere var intresserte i en msn liste, slik at vi kunne lagt hverandre til og prata på msn også...?

Skrevet

Hei alle sammen, hyggelig tråd,,,,, ; )

jeg er også fortsatt endel på 2. trimester, det blir litt mye fødsel og slimpropp enda, hehe!

Jeg er 28 år, gift og venter vårt første barn. I følge UL er det en gutt, med termin 1.november,,,altså 29+0 i dag!

Jeg er sykepleier i full stilling, men er desverre for tiden hjemme med sykemelding pga diverse plager.

Det begynner å komme masse utstyr i hus nå, morro! Opppussing av barnerommet er i gang og innkjøp av seng, vogn etc er på plass. Jeg fikk en nevø i mars og siden de ikke skal ha flere hår jeg fått masse nytt og pent utstyr av de. Har en hel kommode full av gutteklær,,,tvi,tvi,,,etter han som nesten ikke er brukt. Det venter også nytt bilsete og endel annet utstyr.

Begynner å tenke litt på fødsel, men føler jeg førtsatt har GOD tid ; )

Skrevet

Hei jeg er helt ny her inne i dag. Er i min 29. uke med termin 7.november 06. Satt og tenkte på at det hadde vært fint med en tråd for oss nye og ikke fullt så fødeklare da jeg så innlegget her. Jeg er sykepleier i 100% stilling, men er nå sykemeldet frem til permisjonen pga litt trøbbel med bekkenet. Jeg har hatt og har fortsatt et flott svangerskap. Det er min første og jeg hadde sett for meg at jeg skulle ligge som et slakt i 9 mnd. He he. Sånn har det ikke vært. Jeg har sluppet unna kvalme, brekninger og oppkast. Den værste trettheten har heller ikke kommet. UL viste en gutt og jordmor tror det blir en 4 kilos baby. selv er jeg ikke så stor så jeg trodde ikke jeg skulle få så stor baby. Har lagt på meg 10kg til nå, så jeg blir nok litt rundere. Magen er stor og fin og babyen har snudd seg med hodet ned. Akkurat nå driver jeg og setter opp kommoden som skal være på babyrommet. Tok bare en liten pause. Har jo kjent at ting har blitt tyngre de siste ukene. Ellers er rommet ferdig malt og seng og stellekommode er montert. nå skal jeg snart begynne å vaske litt tøy også tenkte jeg. Gleder meg utrolig mye til å få prinsen min.

Skrevet

Så koselig å se så mange nye her inne. De fleste her inne driver allikevel å forberder det praktiske tror jeg. Det er jo gøy.

Skrevet

Hei på dere :)

Jeg er 31+5 i dag...føler fortsatt jeg har ganske god tid, men jeg har vel kanskje ikke det. Husker igjen flere av nickene her fra 2. trimester:)

moro...

hvordan har dere og magene det da?

Skrevet

Jeg er også ny på dette trimesteret i dag - (termin 9. november) og bare skummet over alle innleggene som omhandlet fødsler, brystpumping og andre ting jeg enda ikke har tenkt så mye på. Godt at det er flere i samme bås. Men det drøyer vel ikke lenge før vi også er på det stadiet, men synes det er så fjernt enda.... Eneste jeg vet er at jeg "gleder" meg til å føde på Rikshospitalet da alle skryter veldig av det.

Men før den tid er det mye av det praktiske som skal ordnes, som barnerom diverse innkjøp etc. Har ihvertfall somlet meg til å kjøpe vogn:)

Ellers er det en fantastisk tid for meg - har enda ikke hatt noen plager av noe slag - bare koser meg med min aktive lille jente i magen:) Livet er herlig!!:)

Skrevet

Ny her jeg også. Har ikke vært mest aktiv på verken 1. eller 2. trimester, men skal prøve å rette opp det nå. Skal føde på Riksen jeg også. 6. november er terminen, så kanskje vi treffes, Snikker?

Jeg føler at det fortsatt er en evighet til fødselen og at jeg har god tid, men jammen går det fort nå mot slutten. Har ikke ordnet i stand noe ennå, men vi har det meste fra før siden jeg venter gutt nå og fikk en gutt for snart 6 år siden også. Må vel snart begynne å finne frem klærne og få vasket dem, for eskene med babytøy står vel bakerst på loftet og det har blitt endel esker opp gjennom årene, så dette kan nok ta tid.

Skrevet

Hei!

Jeg er også ny her inne. Termin 6.11.

Holder som dere andre på med å kjøpe inn og ordne diverse ting. Skal på vogn shopping i morgen, ¤gledermeg¤. Har bestemt oss for en duo vogn, Mutsy sport.

Ellers er en del på plass, men fortsatt en god del igjen.

Er student, men sykemeldt frem til termin pga fare for for tidlig fødsel (masse kynnere, som gikk over i rier i uke 26.). Så, nå tar jeg livet med ro og jobber bare litt med en oppgave jeg skulle ha skrevet.

Tiden går jammen meg mye saktere når man er sykemeldt, selv om jeg absolutt ikke kjeder meg, da.

Magen, tærne og fingrene er stooore!

Skrevet

Det hadde vært noe Pilt! :) Jeg skal på omvisning der den 31. august.

Det er mitt første barn, så her er det innkjøp av alt som står på agendaen. Kan jo kjøpe brukt, men det blir det aldri til med meg - ikke noe flink til det.

Skrevet

Hei hei =)

Forholdsvis ny her inne ennå jeg også, og føler det er litt tidlig å fokusere på fødsel, ammig, slimpropper som går etc..

Er i min 31. uke nå, med termin 23. oktober. Plutselig har det begynt å nærme seg.. men bebis-utstyret er langt fra i hus!! Må vel gå i gang snart..

Hyggelig å se så mange "kjente" nick fra 1. og 2. tri.. har vel ikke vært mest aktiv her inne, men prøver å følge med...

Skrevet

Jeg er ikke helt ny her inne, men har ikke vært her så masse i det siste.

Er 33+3 i dag og gleder meg enormt til alt som kommer.

Er 50% sykemeldt og nyter det. Slapper masse av men diller jo litt med babyutstyr for det.

Tenkte å gå gjennom alle klærne i permisjonen for å se hva som mangler, ellers mener jeg å ha det meste.

Har til og med handlet ammetopper!! Og små flasker med sjampo, tannkrem og diverse til sykehusoppholdet.

Kommer fra Stavanger men bor i Sandnes. Har en krevende, litt typisk mannejobb, så det har vært ganske tungt i det siste.

Ellers er vi begge veldig fornøyde med den lille prinsessa vi venter.(vår første..)

Ha en flott uke alle sammen ;)

Skrevet

hei. Jeg er ny med dette her, så lurer på hva det betyr når noen skriver *dytter*

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her på 3. trimester. Jeg er gravid med min første og har termin 9. november.

De som *dytter* flytter innlegget til toppen av siden, så det skal være lettere å finne.

Skrevet

jeg har det bra om dagen, men blir fortere sliten nå. tungt å bøye seg. har vært litt irritabel de siste dagene, men har heldigvis verdens mest tålmodige og forståelsesfulle samboer, så det går veldig bra. magen vokser og det er mye liv. koselig med denne tråden synes jeg.

Skrevet

Hei-jeg flytter offisielt over i 3.tri her:-)

Jeg har ikke vært så aktiv her i dette svangerskapet, har en på 7 år og en på 18 mnd fra før, så da går dagene fort!

Jeg er 29+3 i følge jordmor, men bim sier jeg er 30 uker...ja ja 77 dager igjen iallefall (31/10)..Det går fort!! Og samtidig aalt for sakte:-)

Kjenner meg enig i at det virkelig begynner å merkes nå, sliter i trappene. Også denne varmen vi har i Trondheim! Jeg hadde nok kost meg hadde det ikke vært for magen og tyngden:-)

Virkelig artig at vi er så mange som ligger likt i løypa-flere som tar turen til st olavs om ca 10 uker? Det er enda usikkert om det blir keisersnitt eller fødsel på meg, blir spennende...

Lykke til videre alle sammen!!

Skrevet

Hei! ganske ny her jeg også gitt! Er 29+5 i dag, bare 72 dager igjen!!

Gleder meg så masse altså! Å i dag var jeg å så på ammefilm hos jm. Bra at hun ikke satt der når vi så den, for deen var egentlig hysterisk morsom!! :o)

Skrevet

Ny jeg også..

Venter mitt andre barn, har ei nydelig datter på åtte og får nå (i følge UL) en gutt. Jeg er 26 år, og har vært gift i ett år og trives godt med å gå gravid igjen:)

Skrevet

hei er det ingen som skriver her lenger? har ikke vært så flink jeg heller. var og tok UL i dag for jeg syntes jeg kjente mindre liv i gutten min( fikk bekreftet at det var gutt i går på volvat). alt så bra ut men jeg hadde for mye fostervann så jeg må følges opp litt ekstra. ble litt bekymra jeg nå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...