Thea og Erle Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 begynner selv på min uke 30 i dag. Føler meg ikke helt hjemme her inne på 3 trim, men det kommer seg, er som å begynne i 1 klasse igjen. Kjenner jo ikke alle nickene. Tenkt og lage en tråd der vi nye kan bli kjent med andre nick som ikke er kommet så langt inn i fødeverden at de føler de har noe å bidra med ennå. Er selv stadig inne på 2. trim. Vi må få fart på dette trimester også. Er dere klare jenter?
Gjest Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Hei. Jeg er også ganske ny her , er også i min 30 uke (29+3) , føler ikke at jeg har noe særlig å bidra med ennå jeg heller , er jo min første gang også da , men jeg begynner å glede meg utrolig masse nå , synes egentlig at tiden går ganske fort...
Thea og Erle Skrevet 12. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2006 Jo tiden går fort men ikke fort nok. Er jo masse jeg må få gjort før babyen kommer så tiden er sikkert knapp. Har du mye du skulle gjort før babyen kommer eller er alt klart?
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Hei Thea! Jeg er med! Er i uke 32, mao ikke helt fødeklar enda!! Venter mitt andre barn 10.okt, etter all sansynlighet en liten gutt! Skal bli kjekt å følge alle sammen frem til mål! Har sett 7. okt, men ikke 8.okt her inne - har du skiftet nick uten at jeg har fått det med meg?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 hallais jenter Jeg er her jeg i hvertfall... 8 okt har jeg ikke sett her inn på kjempe lenge... håper det ikke har skjedd noe??? Jeg har det bar i hvertfall. sliter j'''med bekkenet som are ble vannvittig mye verre på 1 uke,men svømmer og går til fysio fortsatt så får håpe at det stagnerer der.. Sånn ellers er humøret på topp da og er verdens lykkeligste tror jeg .. har bgynt å vaske litt baby tøy og til og med så smått pakke bagen he he Litt over 7 uker igjen..puh... håper tiden flyr.. Sambo renoverer leilighet enda.. river ned vegger og tak ,legger strøm ,lager barne rom ( heødigvis er det og vårt soverom ferdig-he he ) Bare stua som er strippa nå.. men det elektriske er snart klart så da er det bare å begynne å isolere i taket.. deretter veggene.. uff som sambo står på.. Skikkelig flink ... jeg kan jo ikke hjelpe .. lager bare mat jeg he he kosleig å se igejn nickene til alle sammen på en felles tråd;9 dt nermer seg nå jenter klem;)
Sunniva- og Majamamma Skrevet 12. august 2006 #6 Skrevet 12. august 2006 Hei, jeg er også ny her.... litt skummelt å være her, for nå er det ingen flere trimestre mellom oss og fødsel!!! Jeg er 28+1, termin 4. november. Tror det blir KS, så da er jeg vel så heldig å få treffe bebisen et par uker før. Egentlig har jeg alt klart, fordi jeg har ei snuppe på 2 år og har alt jeg trenger. Men skal kjøpe ny vogn, siden Teutoniaen vår ble ødelagt på flyet i vår. Vi tror vi får ei jente til, får det vel endelig bekreftet på tirsdag - da jeg har time til 3d UL på Gjøvik. Spennende.... :-) Ellers er jeg lærer, men sykemeldt pga BL. Mistet spiren min i uke 12 novmeber i fjor, så dette svangerskapet har vært preget av mye anst for at det skal gå galt. Nå føles ting bra, og jeg er ikke spesielt engstelig lenger. Bor i Hamarområdet, noen flere som er herfra???? Ha en fin kveld videre, damer, flott initiativ med denne tråden :-)
Thea og Erle Skrevet 12. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2006 Ja det blir spennende og følge dere i 3 trim. frem til fødsel. Skal også ha ks så det blir vel rundt den 15 oktober jeg skal se min lille som sparker slik opp i ribbeina. Har ca 8 uker igjen og synes det høres så mye mer ut en å si 7 uker igjen. Det er jo 1 ukes forskjell men det høres så mye mindre ut. Har 2 gutter fra før og nå blir det en jente. Skummelt- jeg som er så vant til å være gutte mamma. Blir kanskje litt guttete hun da.
Møøø Skrevet 12. august 2006 #8 Skrevet 12. august 2006 Hei ) Jeg er 31+4 i dag og heller ikke helt fødeklar enda. 2 mnd til termin i dag. Har fra før ei jente som ble 2 i april. Hun kom 16 dg før termin, så jeg håper på 1-2 uker før denne gangen og. Men vår lille prinsesse kommer når hun er klar, får ikke gjort noe med det ) Siden jeg venter ei jente til har jeg jo alt fra sist. Deilig å slippe å ordne masse. Selv om det var gøy det og da ) Skal drøye noen uker til før jeg begynner å vaske litt klær og finner frem annet utstyr til babyen. Gleder meg!! ;o) Formen er bra, har vært det hele tiden. Jobber fortsatt 100%. Er faktisk på jobb nå, har hvilende nattevakt, så jeg sover og har betalt for det ) Bor i nærheten av Gjøvik jeg da.
EleResa Skrevet 12. august 2006 #9 Skrevet 12. august 2006 Hei :-) Jeg er 30+1 og er ikke helt klar for å føde enda jeg heller!! Mensterminen min er 30.09 og ul terminen er 22.10.. Så jeg er ikke 100% sikker på når dette Knøttet har planer om å dukke ut av sin huleboertilværelse, men det kan altså skje før jeg forventer det.. Det er nesten litt skummelt å tenke på!! Uggh.. uggh..
Gjest Skrevet 12. august 2006 #10 Skrevet 12. august 2006 Hei! Henger meg på her jeg også. Jeg er idag 30 + 1 uker. Gleeeeder meg sååånnnn til å få en unge til!! Har ei jente som akkurat blir 4 før nestemann kommer, og det skal visst være en gutt sier dem. Tenk så heldig jeg er! Vi er heldige alle sammen!! Nå begynner jeg å få det meste på plass av utstyr. Vi har kjøpt ny vogn og holder på å selge den gamle. Har kjøpt en del klær og annet utstyr. Fikk med oss bilsete, bæresele og litt til fra broderen idag, så nå blir det bare å vaske og sette klart alt. Jeg er så klar!! Jeg er også lærer, på ungdomsskolen. Bor ikke helt på Hamar men i nabofylket for å si det sånn. Kanskje det er noen i nærheten som leser dette. Hadde jo vært hyggelig å bli bedre kjent. Kanskje trille sammen?
Gravid med nr. 3 Skrevet 12. august 2006 #11 Skrevet 12. august 2006 Bra initiativ theaokt! Jeg er 28+5 og absolutt ikke fødeklar enda.. Er 31 år, bor i Rygge og venter nummer 1. Skal på 3D ultralyd på onsdag og håper å få bekreftet kjønnet da. Gleder meg til å se lillegutt Godt å ha noen flere som er tidlig i trimesteret enda. Jeg bør kanskje begynne å tenke på å få kjøpt inn noe utstyr snart.. Er det bare jeg som er treg eller? Jeg har bare kjøpt vogn enda pluss litt klær (3 bodyer..). Det føles liksom så lenge til, men det er kanskje greit å få unna innkjøpene før man blir for stor og tung? Jeg jobber, men er 50 % sykmeldt grunnet bekkenplager. Er veldig deilig å være litt i jobb da tiden går mye fortere, men også veldig godt å ikke være i full jobb. Merker stor forskjell på stressnivå og smerter. Blir spennende å følge dere fremover..
Møøø Skrevet 12. august 2006 #12 Skrevet 12. august 2006 Oi, 3 uker mellom terminene. Stort sprik da. Blir spennende å høre når babyen din har lyst til å møte verden da ) Bare 1 dag som skiller mine terminer... Men prinsessa vår kommer nok når hun er klar tenker jeg )
Thea og Erle Skrevet 13. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2006 Tenker litt at det fra uke 35 og utover blir litt sånn at uææææ fødsel nærmer seg. Gleder meg veldig. Det blir litt at en leser og svarer de innlegg som en kan komme noem med eller at det er noe som er nærliggende til deg . Fødsel er ikke det ennå. Har dere mye plager jenter? Sliter ikke med annet en kiloene nå. Var redd jeg hadde begynt å lekke fosteravnn, men testen viste neg og gyn. mente at det var oøt vannlig utflod noe som var vanlig. Jeg tenket at det kunne være urinlekkasje, men fikk beskjed om at det ikke var det. Det var jo så vannaktig. Tenk at vi er inne i siste epoke!!!
sekstisjuer Skrevet 13. august 2006 #15 Skrevet 13. august 2006 Hei! Jeg er også ny på 3. trim. Har i det hele tatt vært lite aktiv på disse sidene, men har tenkt å ta igjen dette nå. Jeg er og blir sykemeldt frem til fødsel (termin 26.10), da det har vært en del komplikasjoner underveis i svangerskapet. Har vært innlagt på sykehus i tre runder denne sommeren, og har fått beskjed om å ta det med ro hjemme resten av tiden. Det er stor fare for at fødselen skjer før tiden, dessverre. Jeg er ganske redd for at ting skal skje litt for fort her, og vil prøve å "knipe" igjen så lenge jeg kan. Kjenner at jeg er litt rastløs etter å ha sittet hjemme (bortsett fra da jeg var innlagt) og bare lest bøker hele sommeren. Skulle egentlig begynt på jobb i morgen, men det er jeg frarådet, så da er det vel bare å fortsette med å lese serier, i tillegg til at jeg har tenkt å bli mer aktiv på disse sidene. Håper vi kan bli riktig så godt kjent etter som ukene går.
storesøster og lillebror Skrevet 13. august 2006 #16 Skrevet 13. august 2006 Hei. Jeg er også ny her. I uke 30 ( 29 + 3), har termin 28. oktober. Føler at det er mye om fødsel her inne på 3. trimester. Godt at flere ikke er helt fødeklar enda. SLiter litt i varmen i dag, men skal ikke klage over fint vær. Er lærer så holder på å motivere meg til å starte på jobb igjen til uka. Starter så vidt i morgen. Vi blir vel bedre kjent etter hvert.
spuntemor Skrevet 13. august 2006 #17 Skrevet 13. august 2006 Hei, hei. Jeg er i uke 31 og tror tiden fram til fødselen vil gå ganske fort. Skal gå fra 80 til 100% jobb nå fra fredag i tillegg til 50% studier, så det er bare å trekke pusten og hoppe i det! Syntes også det var litt overgang å komme fra 2. til 3. trimerster. Her dreier mye seg om fødsel og jeg føler den er så langt unna. Blir sikkert mer og mer spennende å lese fødselsinnleggende etter hvert som terminen nærmer seg litt mer. Har to barn fra før, så vi er iheldigvis ikke helt på bar bakke hvis det plutselig skulle skje noe, men jeg regner med å gå over termin som jeg har gjort to ganger før...
lykkeliten født-23.10 Skrevet 13. august 2006 #18 Skrevet 13. august 2006 Hei hei:) Er 30 uker med termin 23.10. Oktober har hele tiden vært så lenge til!! men nå....HJELP...10 uker til termin.. skremmende.. men kjempe spennende:) På en måte håper jeg tiden går kjempe fort, fordi jeg er utolmodig og vil treffe den lille:) På en annen side vet jeg (siden dette er nr 2,) at tiden må nytes, dusje lenge, sove lenge, gå på kafe.. ja tenke litt på meg:) Har ikke handlet noe særlig før de siste 2 ukene. Handlet vogn og div utstyr i ferien. Har nå svigermor på besøk en uke.. og d hjelper. Har nå en haug med klær til den lille:) både ting vi trenger og ting "vi bare må ha" Ellers har jeg lagt på meg 15 kg, er opphovnet i hender og føtter og har en kjempe mage!!! går til fysio 3 ganger i uken pga bekkenet:) er egentlig ganske lei:)......
mamma-til-3søte små Skrevet 13. august 2006 #19 Skrevet 13. august 2006 Er 30+2 i dag, og er heller ikke fødeklar! Synest dette svangerskapet har gått så fort, så det er nesten skremmende å allerede ha kommet til 3.trimester. Men merker faktisk at det plutselig er blitt mye tyngre bare i løpet av den siste uken. plutselig litt vondt i bekkenet når ettermiddagen kommer, tyngre å gå, mer vaggende gange, større mage som er mer i veien.. Dette er tredje svangerskap og føler vel at tredje trimester er til for å gjøre oss lei av å gå gravid, for å gjøre oss virkelig fødeklar! Bare noen tanker fra meg.. :-)
-Helen- Skrevet 13. august 2006 #20 Skrevet 13. august 2006 jeg er også ny, forflyttet meg hit i dag er 29 uker akkurat det nærmer seg jenter!!
Lykkelige-tulla Skrevet 13. august 2006 #21 Skrevet 13. august 2006 heisann:) Hilser på jeg også, er fullgåtte 29 uker i morgen, så starter i første klasse jeg også. Så nå at jeg har 80 dager igjen!! Formen er fortsatt veldig bra. Hva med dere?? Håper vi blir sammenspleiset og koser oss sammen de ukene vi har igjen.
Lykkelige-tulla Skrevet 13. august 2006 #22 Skrevet 13. august 2006 Hvilke forventninger har dere til 3.tri?? Jeg håper jeg holder meg i like god form, at jeg ikke blir så innmari mye større, at jeg får kjøpt alt det jeg skal og vil ha i hus før babyen kommer:) Håper også at jeg ikke bare blir lei av å gå å vagge, men at jeg og min kjære får kost oss skikkelig sammen de siste ukene før vi blir familie på tre...
lykkeligmed3 Skrevet 13. august 2006 #23 Skrevet 13. august 2006 Heisann. Jeg er selv ganske ny her inne på 3 trimester, uke 31 Venter min tredje skatt. Har ul termin den 25.10 Jordmor har sagt at jeg skal følges nøye opp etter uke 30 da jeg har fått 2 store barn fra før av. Hun er helt bestemt på at jeg ikke skal gå over tiden denne gang, men men, får nå se når den tid kommer. Er 100% sykemeldt frem til permisjonen starter, håper ikke ventetiden blir for lang. Får bruke tiden til å bimme med dere her inne og lade opp til fødselen.
Møøø Skrevet 13. august 2006 #24 Skrevet 13. august 2006 Hei igjen! Formen her er bra. Går bare og gleder meg til å gå ut i permisjon og snart få møte den lille babyen. Har bare 60 dager igjen til termin i dag... Syns egentlig ikke det er lenge siden jeg var inne på 1.trim... Gleder meg til å finne frem klærne fra storesøster (som ble 2 i april) og finne bagen til vogna og vaske og gjøre klart til babyen. ) Tenkte jeg skulle ta det når det er 1 mnd til termin, dvs om 3-4 uker. Har kjøpt et par nye sett til babyen og da, kom over noen jeg bare måtte ha... Ellers driver jeg og strikker litt da. Har kjøpt inn så jeg skal strikke til babyen og, men har ikke fått begynt enda. Har ei venninne med termin om 10 dager, så jeg er ikke helt ferdig med det hun skal få enda... Men skal nok få tid til å strikke litt til min egen prinsesse og. Ellers sliter jeg litt med hete-tokter om dagen. Skulle tru jeg har kommet i overgangsalderen... Er jo ikke sååå varmt om dagen nå da. Kommer om kvelden, ofte ved 22-23 tida. Blir helt svett og klam og ekkel... Andre som har det sånn?? Sikkert hormonene som løper løpsk... Ha en fortsatt fin søndags kveld/natt.
Lykkelige-tulla Skrevet 14. august 2006 #25 Skrevet 14. august 2006 Varmt ja, spesielt på natta. Har de siste dagene sovet ELENDIG!!! Er kjempetrøtt tidlig på kvelden og legger meg tidlig, våkner igjen i ett-to-tida og tror jeg holder på å dø av varme. Etter det sover jeg ikke spesielt godt. Nå går vifta natta igjennom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå