Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som har født på St. Olavs eller vet hvordan ting foregår der? Jeg regner med at slikt blir man fortalt på omvisningen på fødselsavdelingen, men siden det har vært stengt der i sommer så har vi time til omvisning tre dager før termin, og da kan det jo alt være for sent:)

Kvinne/barn senteret der er jo veldig nytt, så jeg har hørt rykter om at de har bygd slik at alle får enkeltrom, men er det da også tilrettelagt for at barnet skal være sammen med mor, og kan eventuelt far også bli der? Blir man flyttet til pasienthotellet når det er etablert at alt står bra til med mor og barn, og får far ligge over der?

Jeg hater å dele rom med fremmede mennesker (tvangssosialisering er en uting) og håper virkelig jeg slipper dette. Så er det noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle får visst enerom,men om far vil overnatte på pasienthotellet må han betale normal hotellpris. det er jo ikke bare for pasientene v st,olav, men også alle andre gjester. Om alt er normalt etter fødselen, kommer man dit, men om man trenger tilsyn av sykepleierskene etter fødselen blir man på barsel:) men den avd er visst også veldig koselig nå:)

Skrevet

Må far betale hotellpris på pasienthotellet for å bo på rommet med mor? Jeg trodde han bare måtte betale for maten der jeg... Uansett, har hørt at rommene er som vanlige dobbeltrom på hotell. Man har barnet med seg hele tiden selv (bortsett fra at man kan få avlastning dersom man trenger det).

Hvis man må overnatte på barsel, så får man også enerom, og far kan også overnatte der:) Men der er det ikke dobbeltseng (far kan ligge på en benk/sofa-sak) og rommet er ganske lite.

Skrevet

Hei!

Jeg var nettopp på omvisning der nå, og man må betale for maten til far enten man bor på barsel eller hotellet (ikke full "vanlig" hotellpris nei, jordmor snakket om en ca. 500kr for hele oppholdet, tror jeg).

På hotellet er det en dobbelseng, og på barsel er det en divan far kan ligge på.

Hvis fødsel skjer uten komplikasjoner, er uten fare for infeksjoner e.l. for mor og barn og innenfor termin (uke 37-42) blir man flyttet over på pasienthotellet 4 timer etter fødsel. Hvis ikke, blir man på barsel. Alle rom er enerom med eget bad. Det var kjempefint der:-) Alt er jo helt nytt! Stemmer at rommene ikke er kjempestore, men tror ikke det er det som betyr noe når nurket er ute;-)

Og ja, barnet skal være sammen med mor - men man får selvfølgelig pass til det om man er helt utslitt.

Skrevet

hørte at prisen for far er 1300,-, men det er nå bare å ringe å høre

Skrevet

Det er ene rom for alle på barsel.

Koster far å overnatte med mat 1 døgn 160 kr.

Har hørt at det koster det samme på hotellet.

Skrevet

Jeg fødte på St. Olavs for 3 uker siden og havnet på barsel på grunn av for tidlig fødsel. Alle rommene der er enerom, og det er en sovesofa på rommet, slik at far kan overnatte for 160 kroner per natt. Tror det er det samme på pasienthotellet. Man blir flyttet over til barsel eller hotellet omtrent 2 timer etter fødselen. Det har forresten blitt kjempefint på kvinne/barn senteret, og alle som jobber der er kjempeblide og trivelige =)

Skrevet

nå var jeg ei uke før min tid her på 3. trimester....men måtte bare snike litt....

hvordan er det med barn man har fra før...får de også overnatte der da? feks jeg har ei på 4år....

Skrevet

Jeg gleder meg til barsel denne gangen! Tenker med gru på gamle barsel, særlig dusjene og doene der :-)

Lykke til alle sammen. Kanskje vi treffes på gangen?

Skrevet

Det koster ca 160-170 kr for overnatting far inkl frokost (tror det var i underkant 500 kr dersom far ønsker full pensjon) Slik jeg forsto det gjelder disse prisene pasienthotellet samt overnatting på barsel.

Skrevet

får man den samme oppfølgingen på hotellet som på barsel? med tanken på amming, det at man er litt bekymret for ditt og datt..

er førstegangs å er redd for å bli overlatt til meg selv med en gang..

Skrevet

Hovedinlegger her.

Tusen takk for alle svar. Det har vært veldig informativt. Nå slipper jeg å lure lengere. Kjekt å vite at jeg kan ta med mannen og slippe å sende ham hjem hver eneste dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...