Gå til innhold

Oktober: Tilbake fra føden, blir mest sannsynlig ikke ei oktober snuppe her i gården...


tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

Dro inn på torsdagskvelden pga jeg fikk jevne kynnere(som egentlig var rier)... ble satt på CTG, og de sjekket for åpning. Hadde 1,5cm når jeg kom, og 30minutt senere var livmorhalsen nesten helt vekk - og åpningen nærmet seg 3 cm. Fikk tabeletter for å stoppe riene, men det hjalp ikke... også fikk jeg no sterkere saker intravenøst og da stoppet riene. Har fått 2 modnings sprøyter for lungene til den lille snuppa, og er blitt 100% sykemeldt og må ta det heeeeeeelt med ro...

Det kan skje når som helst, men det kan også gå en eller to uke, og er jeg riktig heldig så går jeg ut til terminen - men det var meeeget tvilsomt sa de.

Skal inn på kontroll på tirsdag, så det er bare å krysse fingre og tær for at snuppa vårs er litt tålmodig!

Har forresten UVI, og de tror det var den som startet riene. Er 32+2 idag, så det er jo sånnsett ingen fare for beibien... men, fødseler før 34 uker gjør de alt for å stoppe - de er jo så små og skjøre...

 

Så nå kommer jeg til å sitte klistra her foran BIM framover... ikke så mye annet jeg kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann; det var jo litt tidlig, men som du sier er det vel gode sjanser for at du med de rette forhåndsregler kan holde på vesla noen uker til!

 

Ønsker deg lykke til; pass på deg selv og den lille, så regner jeg med at vi her inne på BIM blir holdt oppdatert om hva som skjer!

 

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde med meg nå, begynte og få rier pga urinveisinfeksjon. Ikke visste jeg at jeg hadde det og ikke visste jeg at det kunne starte en fødsel.

 

Lykke til da! det går nok helt sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette låt kjent. Det var noe slikt som skjedde for meg for snart 3 år siden da jeg skulle ha førstemann. De klarte heldigvis å stoppe det for meg og det gikkk flere uker før jeg fødte. Dette var rett før jul og det var såvidt jeg fikk lov å feire jul hjemme. Så den jula satt jeg meget pent i en stol og ventet på nyttårsaften og håpet at babyen min var tålmodig nok til hvertfall vente til nyåret med å bli født. Han ble født i midten av januar. Men fram til det gikk jeg altså med 3 cm åpning.

 

 

Nå er jeg ca 30 uker på vei med nr 2 og har endel kynnere, derfor er jeg 100% sykemeldt, tar ingen sjangser på at det samme skal skje igjen.

 

Håper det tar litt tid før du føder, det kan gå fort, men det er ikke alltid det gjør det.

 

Uansett - lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tulleku!

Som om jeg skulle ha skrevet dette selv altså. Min uke 32 begynte onsdag denne uka, og dagen startet med masse blod og sterke kynnere. Ble kjørt til sykehuset i ambulanse. Det viste seg å være tegningsblødning og rier, og mormunnen var kort og veldig myk og moden. Ingen åpning heldigvis. Fikk som deg to lungemodningssprøyter, og lå med drypp i 20 timer. Kom hjem fredag, har fått sykmelding, og skal omtrent ikke løfte en finger. Lett med en tass på 20 mnd! Vi skal høre med legen i morra om mannen også kan få sykmelding for en periode, jeg får jo kynnere av ingenting.

Jeg fikk også beskjed om at hvis jeg var heldig, kunne jeg gå til termin, men de tvilte på det. Er jo flott at de sprøytene vi fikk har fått tid til å virke nå i allefall!

 

De tok bakterieprøve av meg, men ikke fått noe svar, så da var det nok ikke UVI som satte igang fødsel på meg. Hadde hatt de sterke kynnerene i 2 dager allerede, da jeg begynte å blø. Fikk jo helt sjokk, trodde at nå løsna morkaka og jeg kom til å miste ungen og hele pakka. Helt grusomt.

 

Håper vi slipper kuvøse-barn! Masse lykke til:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :o) Er betryggende å se at det har skjedd med andre også, og at det har gått noen uker før fødselen likevel. De på sykehuset sa at hvis jeg gikk ut iallefall til uke 34 (1 1/2uke til), så var de fornøyde..

 

Når hadde du egentlig termin med han, m vestfold da? Fikk du mye før tiden?

 

Er så flott å være her på BIM å få andre sine erfaringer/historier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde termin 7. februar. Han ble født 19. januar, men da ble fødselen satt i gang. Han kunne sikkert ligget lenger i magen dersom forholdene lå til rette for det. Det var nemlig litt lite fostervann og magemålet flatet seg ut, derfor bestemte legene at fødselen skulle settes i gang. Det ble ca 3 uker før termin.

Alt gikk bra med lille vennen, han var bare litt liten - 2750 g og 45 cm lang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ScatCat :)

Det er så godt å lese at det er flere som går igjennom det samme som meg. Ikke at jeg unner noen å gå å vente på denne måten, men det er så godt å vite at man ikke er alene om å ha det slik.

Med en liten en på 20mnd kan jeg tenke meg det ikke er så lett, jeg har jo bare meg selv og tenke på - eneste "problemet" med å ikke gjøre noe som helst er jo at jeg holder på å gå på veggen.. Kjeder meg!

De sa at så lenge sprøytene fikk virke 24 timer hadde de gjort sitt, og det har de jo på oss begge nå, så det er jo flott!

 

Synes din innleggelse var mye mer dramatisk... skumle greier når man begynner å blø... da tenker man nok alltids det verste. Jeg trodde jo bare jeg var bæsete, og hadde litt ekstra kynnere når jeg dro inn - hadde ikke i min fjerneste fantasi sett for meg å bli innlagt!

 

Vi satser på at vi klarer å knipe noen uker, så slipper vi unna et langt og slitsomt sykehusopphold :o) Lykke til, du også. Vi får holde hverandre oppdatert om hva som skjer..

 

 

Synes forresten det er mange i oktober-klubben som plutselig har "nesten-født"...

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tulleku!

Håper du holder ut noen dager til.. Kynnerene som egentlig var rier, hvordan kjentes de ut? Veldig sterke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå :o)

 

Nei, de var faktisk ikke så sterke.... de bare kom så veldig ofte, og var regelmessige. Pluss at jeg fikk skikkelig mensensmerter nede i ryggen. Hadde trodd det var lettere å skille kynnere fra rier, men det er vel like forskjellig fra person til person som alt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...