Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde ringt legen/føden da jeg... Er sikkert ikke bra for deg å ikke få i deg næring...

Eventuelt kunne du reist på apoteket og spurt etter kvalmestillende for gravide... det står også noen gode råd mot kvalme på disse sidene tror jeg!

Siden det har vart i flere dager bør du kontakte lege. Pga faren for dehydrering. Hodepinen er typisk tegn også. Det er viktig å få i seg nok væske ved oppkast (og diaré) . Du trenger salter og energi, det kan du få fra Farris og sukkervann/brus (helst uten kullsyre). Drikk bare små slurker. Ikke mye av gangen. Det finnes også GEM på apoteket, pulver med salter og energi som blandes ut i vann beregnet ved dehydrering.

Blir mat og væskemangel for stort må man gjerne få det intravenøst.

Annonse

Hey.. Fikk noe kvalmestillende og legen sa at jeg ville ha bedre lykke om jeg drakk noe cola eller farris for å få i meg væske siden vann kan gjøre vondt verre noen ganger...Fikk også i meg noen vitaminer etter verdt og spiste littegranne kapteinkjeks i går kveld og i dag morges...Er på bedringens vei...og hodepinen er nesten borte, så nå gjenstår det bare å holde.

Takk for at du spør....

Hvis du fortsatt er plaget med kvalme vil jeg anbefale deg å gå til homeopat og få akupunktur. Er noe jeg anbefaler alle som sliter med kvalme, da dette hadde utrolig god virkning på meg da jeg slet med ekstrem svangerskapskvalme.

Har også fått vite at B-vitamin skal hjelpe på kvalme.

Jeg spiser noe som heter B-vitamin-stress, fåes kjøpt hos helsekostbutikkene.

Jeg er nå 28+0 og har ikke kastet opp på 2 måneder:)

Kastet opp fra uke 8 til uke 18, klarte ikke hode på noe. og var innlagt på sykehus 2 ganger pga dehydrering, så jeg vet hva jeg snakker om:)

Lykke til videre håper det går over snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...