Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er i syden saa mangler litt bokstaver her...

Dere som har samboere med daarlig/lav saedkvalitet hva tilbud har dere faatt?

Hva er daarlig??? Naar vi var til forsamtale fikk jeg beskjed av jordmor aa ikke si daarlig, men lav.

Samboeren min hadde 7 mill paa den foerste testen, men naa hadde den oeket til 12 mill. Han har tatt zink i mellomtiden, men vet ikke om det er det som har hjelpt.

Det jeg lurer paa er hva som er best behandling for oss. Vi har faatt time i oktober til egguttak. Snakket med en som har hatt proeveroer tidligere og hennes samboer hadde 12 mill og hun fikk kun innsproyting (hvet ikke helt hva du kaller alle metodene), og slapp da sproyter for egguttak.

Jeg er helt blank paa dette omraadet. Hun mente jeg maatte ringe KK og hoere hvorfor jeg maatte igjennom hele den prosessen hvis det hjelper kun med innsproyting. Jeg skal ringe inn mens naa i august og har time i uke 42 for uttak og innsetting.

Haaper noen med erfaring paa dette omraadet kan svare meg. Synes det er saa dumt aa ringe KK aa mase om alt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5899521-daarliglav-saedkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Marit.

Hvis jeg ikke husker helt feil, hadde mannen min enda lavere sædkvalitet. Tror det var 1 eller 2 mill. Husker jeg tenkte, herregud, er DET lite! Trenger jo bare bare èn :o)

Vi har vært igjennom icsi. Jeg har selv pcos også, så det gjorde jo ikke saken noe lettere. Men her sitter jeg da, med et lite nurk inni magen, og er nå i slutten av uke 27 :o)

Veit ikke hva slags grense de har på kvaliteten før de gjør de forskjellige behandlingene. Men jeg vil i hvertfall ønske deg masse lykke til, uansett hva slags metode dere skal gjennom :o)

Hei Marit.

Håper ingen blir sure for at jeg som mann blander meg litt inn.. Jeg fikk på min forrige test 7 mill. celler etter å ha gått på Pergotime og antibiotika. Det fikk jeg vite var dårlig, og vi ble anbefalt icsi. Det normale er på ingen måte 10, som noen nevnte her, men 100-500 mill. celler. Det er jo heller ikke bare kvantiteten det står på, så man tester også kvaliteten. Jeg fikk vite at den var dårlig også. MEN! Da jeg fikk dette brevet fra Ken Purvis var jammen kjæresten min fryktelig sent ute med mens, og viste seg å være gravid!! (Der fikk du den, Ken Pervo! Min sperm er mektig!! MMOOOAHAHAHA!) Jeg fikk vite at det kunne la seg gjøre hvis sambo var veldig fruktbar.(Takk, kjære..) Håper dette ga deg noen svar, og håper virkelig dere får det til snart!!

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...