_svana_ Skrevet 18. august 2006 #101 Skrevet 18. august 2006 Hehe, man skal verne om hjertet sitt - viktig det! :-)
Molait Skrevet 18. august 2006 Forfatter #102 Skrevet 18. august 2006 oj..kom nå på at jeg glemte å svare deg..men leste opp for Tiny da:) Det err jo 2,5kg det. Huff hvordan skal det bli for deg om noen uker?! Godt alt var som det skulle hos alle tre:) Men at jeg ikke tenkte på å be dem måle den halsen da. Jeg som er så nære termin og. Hvorfor sa du ikkenoe om detta før a svanine?? Jaja han kommer vel snart uansett. I morgen skal jeg begynne å møblere barnerom:)) Vel har ikke så mange møbler egentlig. En kommode jeg har malt, barnesegn, vanlig seng (gjestesenga) og et stellebord. Er jo møbler, men bare barenseng og stellebord som er "nytt". (brukt begge deler..) Får nytt besøk i morgen. Bror, kone og 2 barn. Koselig men de overlapper mor. Kunne godt tenkt meg noen timer for meg selv imellom, men pøtt:) uff, litt av meg vil jo bli ferdig nå, men en del av meg vil ikke dette her. Ja vondter og okk og stønn men alikevel. Hva har jeg gjort!! hehe Og maskina vil ikke ha ny msn. Har jo prøvd det da!! Tror rett og slett vi skal reinst. alt på nytt jeg. .. Natta jenter
simbamamma Skrevet 18. august 2006 #103 Skrevet 18. august 2006 Var på kontroll i dag, jeg også. Babyen har det bedre enn meg, så det er da noe... Men svigers hadde kjøpt gaver både til meg og babyen da de kom hjem fra Kos i dag, og det var jo koselig gjort av dem! Fint å høre at alt er bra med småttisene deres!
*1D* Skrevet 18. august 2006 #104 Skrevet 18. august 2006 Så godt at alle har vært på kontroll igjen da;) Jeg har lissom vært på 2 sjekker så langt jeg da........ bortsett fra ul når jeg var 17+1 har ingen sjekka lillingen siden jeg var 15+5 og det er 5 uker siden...... men det er endelig JM time på torsdag.......... og det er spennende siden jeg skal snakke om fødselen til dattera også...........er det noe å grue seg for det da??? Tror ikke det, JM er sikkert den beste EVER for å bruke et utrolig gammelt uttrykk;) Han er våken som bare det nå igjen;) Herlig at han er så sterk at hvis man vet hva man ser etter og alt sånn.................så ser man at det dirrer bittelitt uttapå også (vet forskjellen på når magen disser av pulsen min altså....)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. august 2006 #105 Skrevet 18. august 2006 I stedet for den store blåsbort-dagen så virker det som vi har hatt den store kontroll-dagen ) Så bra at det står bra til med alle da, både mor og barn!
simbamamma Skrevet 19. august 2006 #106 Skrevet 19. august 2006 Vil bare si fra at formen er stigende, endelig. Og så vil jeg ønske alle buledamene god helg!! ;-)
Molait Skrevet 19. august 2006 Forfatter #107 Skrevet 19. august 2006 Hvorfor kan men ikke få si ifra om noen ting uten at man er sur, hormonell, overgravid+++. Å hele tiden komme med div. kommentarer hjelper jo ikke på humøret enten man er hormonell eller bare vanlig irritert. Og hvorfor kan man ikke være vanlig irritert på 9 mnd??? Blir så irritert jeg assa..hehe. Nei men orker ikke. Jeg er sliten og ikke i form til all verdens fjas og tull og blæææ. Og hvor lenge kan man egentlig ha det festlig på andres bekostning? lenge virker det som. Makan til mas. Ja og hvorfor kan ikke ting planlegges avtales gjennomføres?! Ihvertfall til en viss grad! Takker for muligheten til oppgulp og en fortsatt god helg.
_svana_ Skrevet 19. august 2006 #108 Skrevet 19. august 2006 Går verden i mot deg i dag lille Mollebolle? *trøstelitt*
*1D* Skrevet 19. august 2006 #110 Skrevet 19. august 2006 Klemmer jeg også Har hatt verdens mest kritiske gubbe hjemme i dag..................... Klarte faktisk å finne feil på alt jeg og dattera gjorde, huffet og akket seg uanset hva som ble sagt og gjort. Prøvde å si ifra på en ordentlig måte på formiddagen, men det gikk ikke igjennom........... Så jeg gikk å la meg halv 3!!!! Og klarte å sovne (ikke med meninga det da...) og våkna 4.................. da hadde han laga middag OG rydda en god del på rommet til dattera...................................... (vet ikke om han er tilgitt enda.................han valgte å diskutere husgreier (som han vet vi ikke er enige om på en god dag engang) med meg når jeg hadde gitt beskjed om at jeg var irritert..............og ga seg ikke heller.......................Så når jeg begynte å grine sluttan nesten.........) Sorry, men måtte lette trykket litt!!! KLEM til Mo og allle andre som vil ha en;)
Molait Skrevet 20. august 2006 Forfatter #111 Skrevet 20. august 2006 Flere med gode dager ser jeg:) Har det mye bedre i dag. Hadde en liten nedtur på dagen i dag, men kom seg igjen.Litt for varm, litt for sliten og litt for mye dårlig samvittighet fordi du er "i veien" og "ødelegger" for alle andre og så er det gjort. Vært masse ute i dag. Vært opplegg uti her. Sånn tja..stands og kake og kaffe og show og korps (ææh, for da ble jeg så glad) og sånn ute i det fri. På hvaltjern for de lokalkjente. Har spist crispo nå og er ganske fornøyd med tilværelsen. Det er HT og. Sjokkis er digg, og mor har snart ikke hud igjen på magen:) Har man ofte masser av kynnere før ting setter i gang? Husker ikke jeg. Magen har nå vært en ball meste av dagen. Får vel holde seg til onsdag/torsdag. Hmm, kanskje man skulle pakket denne bagen snart. Godtfolket gjort i helgen da?
*1D* Skrevet 20. august 2006 #112 Skrevet 20. august 2006 Har hatt en bedre dag i dag jeg også Gubben skjønte at han lå lavt i kurs enda, så han diska opp med frokost og greier på starten av dagen;) (var halv 10 da, tidlig nok for meg det) Når frokosten var ferdig stakk han ut i gangen og gjorde noe målinger osv, vi skal legge vegger (?........veggene må kles...) og vi har kjøpt listverk men mangler noe greier (ei sag til listene blant annet...) for å gjøre det ferdig. Mens han gjorde det gikk jeg å la meg igjen;) Herlig! Sto opp igjen 1 t senere til og da rydda vi ferdig rommet til dattera............... hun har blitt veldig bortskjemt av å ha en mamma som hele tiden har holdt styr på alt der inne.............. det blir det slutt på nå! Så måtte vi snakke med naboen (vi eier halvparten av en 2 mannsbolig) om utbygginga...........har jo drømmer om å få et litt større hus til neste sommer........... holdt på i over 2 timer og er vel egentlig sånn ca enige.... Da måtte jeg legge meg igjen.................sliten ja.........kynnere og hodepine....... (tror intervaller er tingen for meg for tia.....) Og etter det har jeg laga middag og spist dessert;) Ferske rips fra hagen med vaniljesaus;) Deeeeeeeeeeeeeeilig! Og nå bimmer jeg, mens gubben flyr ute i hagen å gjør et eller anna med mx5`n....... Enn dere andre?????
Molait Skrevet 20. august 2006 Forfatter #113 Skrevet 20. august 2006 Skulle ønske gubben min hadde halvparten av tiltaket til gubben din jeg..sukk. Intervaller er tingen:) Fikk middag i dag da. Hvem bruker egentlig over en time på å lage spagetti og kjøttdeig?? (ja min halvdel ja) Altså var hurtigspagetti og Dolmioglass, så skulle tro det gikk ganske raskt liksom... Så rips i hagen- gadd ikke plukke:) Gleder meg til det ikke ser ut som konstant oppussing her!! Og vil ha lister på rom så jeg kan få strøm!!
♥Tiny Skrevet 20. august 2006 #114 Skrevet 20. august 2006 idag har jeg fått gjort litt i heimen mellom amming, soving og bleieskift. til gubbens store begeistring fikk jeg endelig bakt scones og satt samtidig en bolledeig kosa oss ikveld vi!!! har fått gått meg en tur også!!! herlig å kunne bevege seg igjen (erta berta!!!)
Molait Skrevet 20. august 2006 Forfatter #115 Skrevet 20. august 2006 Jeg har faktisk gått masse i dag:) Riktig trimma. Jeg følte jeg virkelig pressa meg, mens M var mer av den oppfatning av at "beveger vi oss nå?" meeeen stolt alikevel jeg! scones ja OG boller..hørtes ikke dumt ut. Så huslige alle er a??? Er det bare jeg som ikke duger til slikt her???
♥Tiny Skrevet 20. august 2006 #116 Skrevet 20. august 2006 Riktig så flink du har vært idag da Trimma masse (og ikke bry deg om hva M sier, har hørt det samme jeg også) Detta med huslige saker kommer nok. Øvelse gjør mester vet du!! Er nesten sjokkert her jeg sitter jeg... snuppa har sovna på første forsøk idag!!! Har nemlig begynt med nattarutiner serru. Begynner 19.30 med bading og pysj også pupp etter det.. og de 2 siste dagene har hun ikke sovnet før 23, men idag slokna hun kvart på 9!!! Får se om hun sover en stund nå da... *kryssefingrene*
Molait Skrevet 20. august 2006 Forfatter #117 Skrevet 20. august 2006 Ja stakkarn, hu er jo ikke mange dagene i denne nye verden da:) Tar litt tid å finne rutiner. Håpe dette var starten på noe som fortsetter, digg å få kveldene til seg selv. Øvelse gjør mester? Altså jeg er nå 26 år da. Har jeg kvalifisert meg som husmor til nå tror jeg jaggu det kan være. (har nå hatt fam og barn i 8,5 år, så ikke helt ny i dette liksom..hehe) Jeg kan lage middag. De blir ofte gode. Men leser nå en del av rettene ut av bøker da. Har faktisk noen egenmekka oppskrifter og:) Også når jeg er hjemme og ikke Keiko er det stort sett ganske rent og ryddig rundt meg. Det er bare dette med bake og sy greiene... Få barn i seng jeg og. Første skoledag i morgen:) Nye klær ligger fremme og sekken er pakket:)
♥Tiny Skrevet 20. august 2006 #118 Skrevet 20. august 2006 Så moro med første skoledag imorgen da! Da er vel både mor og poden ganske stolt? Middag er jeg ikke så god på, Toro er min venn på kjøkkenet, men glimter nå til innimellom med noe eksotisk egenkomponert Er nok bedre på å bake jeg. Sy har vi mamma til.. Kan sy hvis det absolutt skal gjøres (og jeg har en symaskin et eller annet sted.. hmmm.. hos mamma tro??) Håper også det er starten på noe bra jeg også! Begynte på fredag med å begynne 19.30 med leggerutiner, så håper hun skjønner at det er det som skjer.. Er også litt lettere nå som det går an å bruke pysj (var jo så varmt, så brukte bare kortermet body). Er nesten rastløs her jeg sitter for det er jo ingen som hyler fordi hun ikke vil sove nå...
Molait Skrevet 20. august 2006 Forfatter #119 Skrevet 20. august 2006 tja, jo altså..er første skoledag i 3 klasse da:) Er nå stort å ha blitt så stor, men ikke sååå stort med skolen lenger heller..hehe. Han sa her for en stund siden at det virker som jo lenger man går på skole jo lenger tid tar det. Første klasse bare suste av gårde, mens andre tok så lang tid... Han har jo helt rett, poden, men kjedelig at han skulle finne ut av det så tidlig:) (har jo tross alt minimum 8 år igjen) Len deg tilbake og nyt stillheten du:)
*1D* Skrevet 20. august 2006 #120 Skrevet 20. august 2006 Her er det første dag med skole igjen også, 4 klasse vel og merke............ Hun er litt sånn: Jeg er god på å lese, men matte er blitt kjedelig også er det mye gøyere med friminutt;) Hun er ikke veldig opptatt av det med skolen lenger, snakker bare om at hun vil slutte på SFO (noe hun ikke kan enda siden det er 2 mnd oppsigelse og jeg betaler ikke 1500 kr i måneden for at hun skal gå hjem i 2 mnd........ og dessuten syns jeg at å være hjemme alene fra 1 til halv 5 hver dag ikke er det rette i en by heller) Jeg har datter på 9 år................... kan fortsatt ikke bake en kake uten å ta livet av noen...............i sinne oftest, siden det går til helvete hver eneste gang.........ikke er det noe gøy heller å bake heller... også haaaaaaaaaater jeg å vaske gulv, luke blomsterbed og vaske vinduer........ Er vist ikke så huslig av meg jeg......... Ja,ja noe må han like med meg siden vi er sammen enda;) hihihi Natta jenter!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. august 2006 #121 Skrevet 21. august 2006 Kan da både bake og lage middag jeg og jeg har ingen unger.. Men er enig med Molle om at den syinga -den er for spesielt interesserte!!! Kjøpe nytt jeg, ferdig med det!! (Eller levere til a mor) Vært uten nett hjemme jeg da siden lørdagsmorgen, og det ser ut til at jeg blir det et par dager til også... så får bare bimmet når jeg er på jobb. Skal på et par visninger denne uka da, så alle får krysse fingrene for oss. Har sett oss ut 3 steder vi skal se på og da er det jo bare å håpe, selv om jeg har mistet litt håpet på denne dumme boliggreia. Men drømmehuset for noen år fremover er en 2mansbolig på Jessheim med dobbelgarasje og ganske stor fin hage. Kjempefint der!! (Har bare kjørt forbi utenfor da, og sett bilder på nettet). Prisen ligger på halvannen mill, og det er jo virkelig overkommelig!! Eneste ulempen er at det bare er 2 soverom, selv om de er ganske romslige da. Skulle så gjerne hatt 3... Men men, ellers var det kjempefint og hvem vet, trives man kjempegodt så kan man kanskje bygge ut etter hvert. Vi har uansett ingen planer om å begynne på baby nummer 2 sånn med det første. Ellers er det 2 4-roms leiligheter på Skedsmokorset vi har sett på. Prisen lå på rundt 1,6 mill. Kjempefine de også, men hage og beliggenhet var ikke så fint som 2mansboligen på Jessheim.. Ja.. nå ser jeg jo at jeg bare har sittet her og rabla ned masse tull ) Får lese den som er interessert da ))
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #122 Skrevet 21. august 2006 Synes ikke det var såå mye rabling da. Og så må du i tilfelle skrive siste setningen først, for når folk leser den setningen har de jo lest alt allerede og da kan det jo være det samme:) (sånn DET var tull-nedrabling) Er litt langt til Jessheim da, men du får vel få lov:) Ikke legg forhåpninger i ukens runder. Bli positivt overasket i stedenfor? Da er gutten 3 klassing og hverdagens A4-liv har begynt. Noe frustrerende å se ut som en dass, da man trodde alt man skulle var å levere ungen. Ikke stå å høre på tale opprop, sang div. med masse velstelte foreldre..sukk. I dag skal jeg være såååå flink å rydde masse. Oppdatering kommer underveis..hehe. Planer og utføring er to forskjellig ting for tiden:) 1D: Jeg tenkte jeg skulle støtte meg til deg, men kunne jo ikke basunere ut at du sikkert var like ille som meg..hihi
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. august 2006 #123 Skrevet 21. august 2006 Har ingen forhåpninger lenger... de jeg hadde har det brutale boligmarkedet tatt livet av.. buhu... men håper nå litt alikevel jeg da, som den evige optimisten jeg er.. Blææææææ!! Nei.. nå skal jeg straks dra hjemover så sa er vel ikke jeg på nett før i morgen.. Have a nice day!! )
Molait Skrevet 21. august 2006 Forfatter #124 Skrevet 21. august 2006 Jupp tds. Og fikse nettet sitt!!
*1D* Skrevet 21. august 2006 #125 Skrevet 21. august 2006 Tusen takk for støtte i ikkebakendemødregjengen................. Jeg dukka ikke opp på skolen engang jeg................. åååååååååååguuuuuuuuuuuuuuu,jegskalhaentil........har ikke tenkt på det at jeg kanksje ikke strekker til når jeg ikke kan bake eller sy......... Imponerende Cat at du kan alt dette før du får barn...hihi...kanksje grunnen til at vi ikke kan det er fordi vi fikk barn før vi rakk å lære det også har det ikke blitt tid til det etterpå??????????? Jeg skal endelig til JM denne uka!!!! Gleder meg veldig!!! Også har jeg rota meg til å bestille videre SM og ny sv.knt............ Måtte bli i uke 26 pga RH prøven også skal jeg på UL 4 dager etterpå for å sjekke nyrebekkenet til lillingen, håper det holder seg innafor normalen da også..........har ikke spes lyst på en gutt med nyreproblemer............... Har noen av dere søkt på google for meg: "forstørret nyrebekken" til fosteret under svangerskapet eller lignende???? Lurer litt egentlig, men tør ikke søke selv siden jeg er redd for masse skrekk historier.... Fikk beskjed at jeg ikke trengte ta noen spesielle forhåndsregler eller noe selv, men lurer jo fortsatt da.......... Sitter med beina utstrakt i sofan og kjenner på lillingens fotballkamp der inne;) Er jeg forresten den gamleste av oss her på tråden.............. mener å huske at det var ei som var litt eldre enn meg;) Hihi, er forresten fortsatt 28 senile år jeg da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå