Gå til innhold

bruker ikke smokk. flere?

Anbefalte innlegg

Sønnen min bruker ikke smokk... Jeg synes det er heeelt greit!

I begynnelsen fikk jeg beskjed om at det er best med smokk, så jeg prøvde å gi han i de to første mnd, men han nektet.

Nå er jeg bare glad til... han er ikke avhengig av noe, bortsett fra foreldrene sine, og det er deilig =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5899418-bruker-ikke-smokk-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min tok ikke smokk før han var 5 mnd. Å guuud hvor godt det var når han endelig tok smokken. Han hadde stoore problemer med å finne roen selv før, og måtte puppes i søvn nesten hele tiden. Hvis ikke ble det bare skriking. Nå er det mye enklere=) Takk gud for smokken sier bare jeg=)

jeg skulle ønske datteren min tok smokken...men hun bare spytter de ut...hun er 3 mnd nå... har prøvd mange forskjellige smokker, men ingen hun vil ha..hun liker best puppen, og sutteklut...er glad hun har begynt å ta det....for da har hun noe å roe seg ned med...

Annonse

Bruker ikke smokk her heller, han har aldri likt den. Bare tygger på den og smiler...og spytter den ut. Tommelen bruker han heller ikke. Men alt annet skal i munnen, og han har en kose-ape i senga som han "spiser" på..heheh...

Gutten vår vil heller ikke ha smokk. Har prøvd alle typer og størrelser, men bare tygger på dem og spytter dem ut igjen.

Det er jo fordeler og ulemper med smokk-bruk også. Men enkelte ganger hadde jeg synes det hadde vært helt greit å la han få smokk, når ingen ting annet hjelper for å sove.

Annonse

Jeg har proevd siden hun var foedt, og hun tar den kun i bilen - som er en velsignelse siden hun kan vaere litt paa den sure siden naar vi er ute og kjoerer. Men dette er ikke noe hun maa ha for all del.

Soennen min var paa akkurat samme maaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...