Gå til innhold

Sjansen for en abort


Nei! Ikke en til!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fant denne statistikken inne på abortforumet - tenkte kanskje at den kunne berolige noen:

 

5-8 uke 89,2% mulighet for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% mulighet for at det skal gå bra

13-16 uke 96,3% mulighet for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% mulighet for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% mulighet for at det skal gå bra

25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

 

(Sjansen for SA/MA er da:

5-8 uke 10,8%

9-12 uke 6,2%

13-16 uke 3,7%

17-20 uke 1,1%

21-24 uke 0,7%

25-28 uke 0,2%)

 

Statistikken er lagt ut av Mayayo.

 

For min egen del høres det mer positivt ut at det er nesten 90 & sjanse for at det skal gå bra, enn at det er over ti prosent sjanse for å miste... Likevel en fin bekreftelse på at det vil jo helst gå godt! Håper det gjør det også for Tuffi og dere andre som har hatt blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men om man likevel mister, er det jo en fattig trøst så klart ... Hvordan går det med deg nå, da, blør du fremdeles? Tenker på deg med kryssede fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold meg oppdatert da. Been there, skjønner godt at du er redd. Har du magesmerter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette nå jeg, skjønner deg godt, vært der jeg også, men husk at det i de aller fleste tilfeller så går det bra. Dra på legevakten om det ikke gir seg, kanskje de kan berolige deg:)

 

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Hvis det ikke kom noe rødt blod, så tror jeg det bare var en rift jeg. Glem det og kos deg videre, til det eventuelt skjer noe mer. Det klarer du sikkert ikke likevel, men PRØV i hvert fall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bra med statistikk som kan minne en på at det er god sjangs for at det skal gå fint. Til uka skal vi på UL for å sjekke om vår lille spire har festet seg. Jeg er så spent og dagene går så sakte. Er redd for at ting skal gå galt denne gangen også. Men tallene er jo på den rette siden så nå krysser jeg alt jeg har. Har ikke lyst til å miste en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst ganske redde alle sammen. Men for de aller fleste av oss vil det altså gå bra. Og hva er egentlig sjansen for å miste for andre gang - for ikke å si tredje? Den er vel ikke så stor, vel! Lykke til, Lykkebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge her er jeg inne i min 9. uke, mens hos ul og på babyverden er jeg litt over 8 (9 på mandag) Dette var mer beroligende!! Jeg hadde blødninger i begynnelse av uke 6, og var DRITREDD!!! Bestilte time til lege, som bestilte time på ul, og der var "knerten" 4,7 mm stor, med et bittelitte hjertet som SLO!!! Fikk ny time to uker senere (forrige torsdag) da var den blitt 1,93 cm og hjertet slo fremdeles.. Da er det jo ganske store sjanser for at dette går bra, kan ikke begynne å tro noe annet!! Jeg er lykkelig og glad (og kvalm og dårlig)!!! Så får jeg heller bli skikkelig trist og lei om det går galt, for det blir jeg jo uansett om jeg gleder meg nå eller "gjemmer" de gode følelsene.. Nå vil jeg bare være positivt innstilt på at alt skal gå bra!!! Og det SKAL dere også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...