Gå til innhold

HVILKEN STELLEKREM BRUKER DERE,OG HVORFOR?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker Øsipuspasta (fra NorskApotekerForening eller noe sånt) når hun har badet.

Ellers bruker vi bare babyolje til å rengjøre huden når hun har hatt bajsebleie. Olje er et bedre løsemiddel enn vann, i tillegg til at den er god for huden. Bruker ikke stellekrem da.

Pusen min er 11 mnd nå. Når hun var baby brukte vi å skylle stumpen under springen når hun hadde bajset siden det var veldig bløt bajs. Da smurte vi etter hver bajsebleie som kom ca 1 gang i uken...

Øsipuspasta er altså bra. Vi har aldri hatt bleieutslett eller så stump her i gården.

Vi bruker alle stelleproduktene til babyline vi :) de er de eneste som er svanemerket, også er de veldig milde og gode på huden til snuppa. Fikk bleieutsett når hun var rundt 2 mnd, menetter to dager med zinksalven så var stumpen fin igjen.. Synes også produktene er veldig drøye og varer lenge i tillegg til at prisen er veldig grei. De er lette å få tak i også.

Annonse

Her bruker vi bare babyolje fra Babyline. Det er supert! Hun hadde skikkelig diare for en god stund siden og da prøvde vi med zinksalve fra Babyline, men det ville ikke gi slipp den sårheten hennes. Huff, stakkars lita. Men så begynte jeg kun å bruke olje til hvert eneste stell, og det skal jeg si var vidunderkur. Hun var helt fin igjen 2 dager etter!

Så nå skvetter jeg på litt olje på stumpen hver dag, men ikke til hvert stell da. Funker finfint! Men det jeg kanskje ikke helt har tenkt på er om hun kanskje blir helt avhengig av den oljen??

Oisann...

Annonse

Helosan antiseptisk hudsalve. Funka kjempesupert da minsten fikk eksem ved 3 mnd, og i ettertid bruker vi den for å forebygge. Brukes på hele kroppen etter bading, og i bleieområdet ved hvert skift.... =0)

Anbefales!

Bruker som oftest ingenting.... er hun litt rød.. tar jeg kanskje litt pudder på... men hun har aldri vært sår.. bare litt rødhet som har vært borte ved neste bleieskift..

Har både natusan, sebamed og inotyol stående.... men har aldri brukt de..

hvis han bare er litt rød bruker jeg ennten å sprute på litt morsmelk ller ceridal lipolotion ( fordi den er uten parfyme, vann og konserveringsmidler - består av kun tre stoffer - kjøpes på apotek - tynn "olje"spray som ikke klisser - bruker den til hele meg selv og)

veldig sår rumpe etter sterk avføring så bruker vi inotyol - til vanlig ingenting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...