Gå til innhold

Hjelp! Spørsmål til dere som tar Fenugreek kapsler eller vet noe om dette!!!

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette på helsekosten i dag for å øke melkeproduksjonen og hun damen i kassen sa det var for bihulene. Jeg har ikke kjøpt feil? Det står Fenugreek & Thyme på boksen min. Er dette riktig? Hvor mange kapsler om dagen for å øke melkeproduksjonen?

Det står: 475mg per kapsel...

Fortsetter under...

Jeg ble anbefalt å prøve fenugreek (bukkhornkløver på norsk) for å øke melkeproduksjonen. Reagerte litt da mannen min kom hjem med de tablettene du har kjøpt pga. at de også inneholder timian. Hun som ekspederte ham visste heller ikke at fenugreek kunne øke melkeproduksjonen. Hun sa de var mot brystbetennelse. Jeg valgte likevel å ta dem. Tenkte at det kanskje var det eneste preparatet på parkedet. Etter at jeg hadde sluttet med dem, fikk jeg vite her inne at jeg ikke måtte ta med timian. Det virker stikk motsatt av fenugreek. Har sakset følgende fra kellymom.com:

"There are no known contraindications to the use of thyme by pregnant or lactating women, however it has been used to slow or dry milk supply. Use with caution unless you're trying to decrease supply."

Alt du trenger å vite om fenugreek og melkeproduksjon, finner du her:

http://www.kellymom.com/herbal/milksupply/fenugreek.html

http://www.breastfeedingonline.com/fenugreek.shtml

Jeg tok kapslene i en uke og en dag, men merket ingen forskjell og heller ingen lukt. Har greit med melk for øyeblikket, men tror det kommer av at babyen suger både dag og natt.

Håper du vil fortelle om din erfaring med fenugreek her inne hvis du tar kapslene.

Hmmm nå begynner jeg å tvile litt her da.. Dette var jo ikke så bra:

"There are no known contraindications to the use of thyme by pregnant or lactating women, however it has been used to slow or dry milk supply. Use with caution unless you're trying to decrease supply."

Vil jo øke melkemengden...

Kanskje jeg bare skal levere tilbake boksen...

Annonse

Fenugreek er bukkehornkløver på engelsk. Man får kjøpt rene frø, og disse kan man også ta. Se på linkene som pregnanta la ut, der er det masse info.

Bukkhornkløver (no)/fenugreek (eng) er et krydder som blant annet finnes i karri. Det inneholder proteiner, mineraler og vitaminer og blir brukt mye i vegetarmat i India. Frøene, (som jeg bruker når jeg lager fiskekarri), er steinharde før de kokes sammen med maten. Tror ikke det er så lett å knuse dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...