Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei allesammen,

Det er en stund siden jeg har skrevet innlegg, men jeg leser jo litt innimellom, for å følge med på dere som forsøker. Det er så godt å lese om dere som lykkes, det gir håp for oss andre :)

Jeg måtte ha en tvungen timeout etter 5 forsøk hos Stork/Vitanova. Det viste seg at jeg har et for høyt stoffskifte og at det sannsynligvis er grunnen til at jeg ikke ble gravid. Så nå har jeg endelig fått en dato for operasjon i oktober. Må fjerne skjoldbukskjertelen, litt skremmende, men har hørt at man føler seg mye bedre etterpå, og hvis sjansen øker for å bli gravid er det jo verdt det uansett! Så hvis jeg er heldig og alt går som det skal kan jeg prøve igjen engang før jul. Sist jeg prøvde var i mars, så jeg er veldig utålmodig etter å reise ned igjen.

Ok, skal prøve å være litt mer aktiv her inne heretter.

Lykke til alle sammen, der dere er i prosessen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5898686-liten-hilsen-fra-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Ja, håp er det sannelig for oss alle;) Jeg ble sjøl overrasket med diagnosen høyt stoffskifte/ Graves sykdom, under "utredninga" i fjor. Måtte legge alt på is pga medisinering. Litt nedtur, - men i dag er det plutselig to dager til termin! Hipp hipp! Lykke til videre, Simoline og andre prøvere og rugere!

Hei Raga,

Lurer bare på etpar ting. Måtte du også operere, eller holdt det med medisinering før du kunne prøve på å bli gravid? Kunne du starte ganske raskt etter at du ble bra?

Jeg har blitt anbefalt å operere, pga ønsket om barn og alder (er 39) osv. Og i tillegg til Graves har jeg Struma også... Høres litt kiipt ut men det synes ikke, og jeg er frisk og sunn ellers, det er ikke pga kosthold lenger at man får dette, men det høres jo litt rart ut. Er spent på om det er det rette jeg gjør, men må bare stole på spesialistene.

Så spennende det må være for deg i disse dagene, like før du får en liten baby! Masse lykke til!

Hei! (Har lite annet å gjøre enn å logge meg inn på bim for tida, ser dere...)

Jada, har det strålende, og håper at mirakelet kommer i løpet av uka;)

Når det gjelder det Graves'n, hadde jeg virkelig ingen mistanke, selv om både mor- og far-sida av slekta har innslag av sådant. Befant meg iflg spesialisten trolig i slutten av en "lengre anfall" i fjor vinter, og hadde lave/synkende verdier, eller hva det nå heter. I min situasjon ble medisin ble anbefalt, men jeg fikk også info om operasjon og radioaktivt jod. Etter ei tid ble pilledosen halvert, og mot høsten kunne jeg avslutte. (Har iflg blodprøver vært rimelig "stabil"/frisk etter dette.)

Årsaken til at jeg ventet med inseminasjonsforsøkene, var at også pillene visstnok satte ned befruktningssjansene noe. På den annen side fungerer jo økende alder på samme måte, så saken var ikke svart-hvit. Fikk absolutt følelsen av at jeg valgte selv, men måtte altså få info, både i forh. til behandling og inseminasjon.

(Fant forøvrig ut at det finnes en organisasjon for oss, og at denne igjen er medlem av funksjonshemmedes landsorg. e.l. Blir litt ekstra omstilling når man brått kan def. som funk.hemmet...)

Snart kunne jeg imidlertid ræse frisk til Stork, og etter tre (månedlige) turer sto lykken i taket!

Og moralen blir... at det trolig er lurt å lytte til fagfolk, og at et sterkt babyønske sannelig bør prioriteres, om ikke knallgode grunner tilsier annet! Din diagnose og modenhet;) er iflg min ringe kunnskap ikke grunner i seg selv. Stå på videre, og lykke til med evt operasjon og ikke minst med baby-prosessen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...