Gå til innhold

Fullamming vs grøt - mitt lille dilemma (samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Min lille jente på 4,5 måned har alltid sovet godt på natta frem til hun var 3,5 måneder. La seg 19.30 og fikk nattmat kl 4-5 og sov videre til 6-7. Så kom hun inn i en fase med puppenekt på dagen - og spiste desto mere på natta - 4 ganger!!! Jeg holdt på å bli sprø etter å ha vært bortskjemt så lenge. Fikk etter et par uker henne til å spise mere pupp på dagen, men våknet allikevel 3-4 ganger på natta. Etter samråd på helsestasjonen ble vi enige om å prøve litt grøt. Jeg har nå gitt henne litt grøt på kvelden (blir mest søl) i en drøy uke, og hun våkner ca kl 1-2 og får pupp, og sover videre til 5-6, og da er det god morgen! Gjesp!

Jeg hadde egentlig mest lyst til å fullamme til 6 måneder, og nå som puppenekten på dagtid har avtatt noe lurer jeg på om jeg bør kutte teskjeene med grøt om kvelden og bare kjøre på med pupp, eller om det lønner seg å fortsette å gi grøt slik at hun blir vant til å spise - hun er langt fra oppe i full porsjon ennå. Men, vil hun da våkne mere på natta igjen? Hmmmm....

Hva ville dere andre damer ha gjort i denne situasjonen. Fortsette med smaksprøver på grøt eller kutte ut grøten en drøy måned å begynne på igjen da?

Fortsetter under...

Siden du først har begynt med grøt så tror jeg ikek at jeg ville ha kuttet det ut igjen:) høres jo ut som om hun får veldig mye pupp fortsatt, å så lenge det bare er noen skjeer med grøt om kvelden så er det jo nesten så du fullammer fortsatt. Hvis snuppa de er mer fornøyd nå så er vel det bra?

Tror jeg ville ha fortsatt med smaksprøver på grøt, men ventet med å øke, dvs ikke gitt full porsjon eller flere ganger om dagen.

Dette er jo for øvrig en glimrende anledning til å introdusere gluten gradvis for henne!

Tildes mamm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...