Gå til innhold

Fullamming vs grøt - mitt lille dilemma

Anbefalte innlegg

Min lille jente på 4,5 måned har alltid sovet godt på natta frem til hun var 3,5 måneder. La seg 19.30 og fikk nattmat kl 4-5 og sov videre til 6-7. Så kom hun inn i en fase med puppenekt på dagen - og spiste desto mere på natta - 4 ganger!!! Jeg holdt på å bli sprø etter å ha vært bortskjemt så lenge. Fikk etter et par uker henne til å spise mere pupp på dagen, men våknet allikevel 3-4 ganger på natta. Etter samråd på helsestasjonen ble vi enige om å prøve litt grøt. Jeg har nå gitt henne litt grøt på kvelden (blir mest søl) i en drøy uke, og hun våkner ca kl 1-2 og får pupp, og sover videre til 5-6, og da er det god morgen! Gjesp!

Jeg hadde egentlig mest lyst til å fullamme til 6 måneder, og nå som puppenekten på dagtid har avtatt noe lurer jeg på om jeg bør kutte teskjeene med grøt om kvelden og bare kjøre på med pupp, eller om det lønner seg å fortsette å gi grøt slik at hun blir vant til å spise - hun er langt fra oppe i full porsjon ennå. Men, vil hun da våkne mere på natta igjen? Hmmmm....

Hva ville dere andre damer ha gjort i denne situasjonen. Fortsette med smaksprøver på grøt eller kutte ut grøten en drøy måned å begynne på igjen da?

Fortsetter under...

Er slett ikke sikkert det blir mer våkning om natta om du kutter ut grøten. Jeg hadde gitt det et forsøk i alle fall. Jeg må innrømme at fire ganger med pupp om natten for en på 4,5 mnd ikke høres urovekkende mye ut heller da. Det er jo snakk om 10-11 timer, og særlig da hvis hun har spist lite på dagen... Hun har heller sovet veldig mye om natten tidligere ;)

Har du mulighet til å heller sove litt på dagen når hun gjør det?

Kjempeflott at du er innstilt på fullamming til 6 mnd. Jeg tror du greier det om du bare innstiller deg på å leve litt i jenta sin rytme framover.

Jeg ville byttet grøten til formiddagen når dere begge er opplagte, i 11tiden kanskje? De er ofte matleie i denne alderen. Prøv også å spise en del hvitløk, det liker barna! Evt annet som smaker annerledes, da smaker melken annerledes. Fersken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...