Tess30 Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Dokker bor på langhus? Det e jo ikkje langt fra mæ, på oppegård...Arti!
desemberjenta06+spire Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Hei Bor på Langhus jg ja.. Mulig jeg skal flytte til Oppegård. Har gitt bud på en leilighet på Sofiemyr i dag .. spennende ! Hvor på Oppegård bor du da ?
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 hei hei vi bor på vevelstad heter det vel egentlig men er jo ikke så langt unna langhus... Har akkurat kjøpt oss en koselig leilighet her Var du nordfra også Ronja?
Tess30 Skrevet 14. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2006 kommer fra Tromsø egentli, men bor nu på myrvoll. Jobbe dokker eller?
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 er arbeidsledig var litt dårlig med timinga og sa opp for og begynne og studere, dum som jeg var så søkte jeg ikke på skole fordi jeg tenkte at det var unødvendig og bare begynne såvidt for så og ta et fri et år igjen. Nå med så stor mage er det jo umulig og få seg jobb... så jeg er bare hjemme.. har meldt meg arbeidsledig hos aetat da så det kan jo være dem finner noe til meg. Jeg har antydning til bekkenløsning så jeg vet jo heller ikke hvor mye jeg er i stand til og jobbe. Hva med deg?
Tess30 Skrevet 14. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2006 åhh det va jo skikkeli dårli timing da ja...Men d e jo da sånne ting bruke å skje....Glæde du dæ eller? Katti va det du har termin? Korr henn skal du føde? Korr va det du kommer fra opprinneli?
desemberjenta06+spire Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Bor på Vevelstadåsen jg også.. Det er jo på Langhus. Jeg er lærling i Sarpsborg fram til neste uke, da er jeg ferdig.. Etter det er jeg også arbeidsledig. Mulig jeg blir sykemeldt.. Er så og si umulig å få seg jobb her i nærheten for så kort stund ja.. Har frøset skoleplassen jeg skulle begynne på til neste skoleår!
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 Gleder meg masse jordmor var 99.9% sikker på at vi fikk en jente så det blir jo spennende og se. har termin 2 desember og skal føde på Ahus... hva med deg? Er opprinnelig fra tromsø men har ikke bodd der så lenge så vil vel heller si at bardufoss er nærmere der jeg er fra! Har akkurat vært hjemme i nord i 3 uker på ferie ...
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #9 Skrevet 14. august 2006 tinka86 Da bor nok ikke vi langt unna hverandre
Tess30 Skrevet 14. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2006 åhh har du vært hjemme i dritværet? Vi orka ikkje dra oppover iår pga at det va så kaldt der oppe... Åh jenta...Det e den første førr dæ eller? Skal åsså føde på ahus...Har aldri glæda mæ så masse tell jul før....Dagan går så sakte...
Tess30 Skrevet 14. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2006 kordan blir det da me fødselspengan dåkkers? Får dokker ikkje det?
desemberjenta06+spire Skrevet 14. august 2006 #12 Skrevet 14. august 2006 Det gjør vi nok ikke da.. bor du i det gule, røde eller blå område ?! jeg bor i det gule Vi er ute etter å kjøpe leilighet både her i ski og i oppegård vi da. Føde på Ahus ?
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #13 Skrevet 14. august 2006 Var faktisk ikke så dårlig vær... fikk til og med brukt bikinien. Det er den første og vi har heller aldri gleda oss så masse til jul før.... Selv om hun ikke er planlagt så er hun veldig ønsket kjenner liv hverdag,og nå har sparkene blitt ganske kraftige også... arti hvordan er det med deg kjenner du mye liv? har du handla ting og tang enda? jeg får velding mye... men har kjøpt bilstol og vogn... klarer ikke la vær og gå igjennom barneavdelinger i klesbutikker... hehe!
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #14 Skrevet 14. august 2006 det er mulig jeg har jobbe 6 av de 10 siste mnd... slutta 1juli... så da kan det hende jeg får fødselspenger. håper jo på det
desemberjenta06+spire Skrevet 14. august 2006 #15 Skrevet 14. august 2006 Jo, jeg får fødselspenger utifra siste perioden av lærlingtida mi . men jg må passe på hvis jg får meg jobb nå, at jeg ikke tjener mindre enn det jg har gjort.. da får jeg jo mindre et helt år framover...
Tess30 Skrevet 14. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2006 ja vess ikkje kan det jo bli kjemeptøft...Skal krysse fingran førr dæ!
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #17 Skrevet 14. august 2006 takk... ellers blir det jo utrolig kjedelig og gå hjemme et år uten penger. Blir deppa bare ved tanken på og snu hver eneste krone....
desemberjenta06+spire Skrevet 14. august 2006 #18 Skrevet 14. august 2006 Men tar de ikke med at du har hatt dagpenger fra Aetat ? trodde de gjorde det... da har du vel hatt inntekt lenge nok til å få fødselspenger?
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #19 Skrevet 14. august 2006 snittet blir så lavt da iogmed at jeg har gått 2mnd uten noe lønn... får karantene siden jeg sa opp selv...
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #21 Skrevet 14. august 2006 ikke?? prata med trygdekontoret og hun mente det... men det forundrer meg ikke om det ikke teller,jeg får så utrolig mye forskjellig info... avhengig av hvem jeg prater med! Her er det bare og sette jeg inn i lover og regler selv,hvis man skal få det man har krav på. Jobber du?
desemberjenta06+spire Skrevet 14. august 2006 #22 Skrevet 14. august 2006 På Trygdeetaten.no står det : Fødselspenger kan gis dersom du har vært yrkesaktiv med pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten må på årsbasis utgjøre minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt sykepenger, fødselspenger, svangerskapspenger, adopsjonspenger og dagpenger under arbeidsløshet. Så jeg tror nok det teller!
Tess30 Skrevet 14. august 2006 Forfatter #24 Skrevet 14. august 2006 ja vess det står det der burde det telle, men trudde ikkje at det gjor det....
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 14. august 2006 #25 Skrevet 14. august 2006 det var bra får bare krysse fingrene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå