Gå til innhold

Permisjon som lærer. Hva med ferie? Svar meg please!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i slutten av januar, og vil gå ut i permisjon 2.januar -07. Jeg velger å ta 54uker med 80% lønn, så går 6uker bort til pappapermisjon. Det vil si at jeg vil starte å jobbe igjen 5.desember-07. Kanskje jeg er helt dum. Har jeg da rett på å ta 5uker ferie etter dette med lønn, slik at jeg begynner 9.januar -08?

Skrevet

Ja, tror det så lenge du har jobbet hele 2006. Tror egentlig bare du fører opp at du tar ferie de sommerukene det er skoleferie- og at permisjonen dermed forlenges slik at den går t.o.m. 9 januar. Når du tar ferie får du da feriepenger fra arbeidsgiver isteden for fødselspenger.

Skrevet

Som lærer har man ferie i fire uker og en dag, og dette har du krav på i forbindelse med permisjon også. Du kan ta ferien i løpet av permisjonen, da blir permisjonen utsatt med like mange uker, eller du kan ta ferien rett etter permisjonsslutt.

Skrevet

Hva tjener du som lærer forresten, og hvilket trinn underviser du på? Lurer på å ta noen flere år på skolebenken og lurer på læreryrket..

Skrevet

Som lærer starter med ca. 268 000,- i grunnlønn, og som adjunkt(4år) starter du på 295 500,-. Jeg underviser nå på videregående skolen, men har også undervist på ungdomsskole. Trives veldig godt.

Skrevet

Takk for oppklarende opplysninger!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...