Gå til innhold

hvor mye veier dere?....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

grunnen til at jeg spør er for at jeg selv er ganske overvektig.... 85 kilo...(vet det!!!!!!) og lurer på om det er flere som er det og gravid.... og hvordan føler dere det? begynner allerede å bli ganske deprimert pga av det... bare fire uker på vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg veide 63 kg da jeg ble gravid denne gangen, så jeg veide ikke så mye, men med forrige gikk jeg opp 35 kg, mens ei venninne som var god og rund gikk opp 9 kg, så det bør mao ikke bety at du bør legge så mye på deg:) Og om du legger på deg en del, hva gjør vel det? Du går det av deg etterpå mest sannsynlig allikevel:) Amming bruker å hjelpe deg ned i vekt, om du kan amme da (det kunne ikke jeg). Men om du er bekymret for vekta så ta det opp med legen din, han/hun kan gi deg gode råd:)

 

*lykkeønsker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er selv overvektig og veier faktisk 94 kg. Grudde meg veldig til første legekontroll og alt det der, men det gikk såå bra!! :) Legen var enig da jeg sa jeg var overvektig, samtidig som hun sa det ikke var noen fare for det var ikke ekstrem overvekt (jeg ser nok ikke så stor ut som 94 kg, men..). Jeg prøver å bevege meg litt, og ikke spise alt for mye søppel, og jeg føler nå at jeg har gått litt ned. Det skyldes nok kvalme også da. Men, jeg har aldri vært mer fornøyd enn det jeg er nå, så mitt råd til deg er å legge fokus vekk fra din egen kropp og gled deg til det som venter deg. Dette vil gå kjempebra!!!! :D

 

Lykke til!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg veide 74.7 kg på første lege kontroll, altså 6 uker på vei.. Jeg koser meg for hver kilo jeg! Det syns jeg du også burde gjøre, og heller få de "vekk" etter fødselen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har matchvekt på 60-62 kg og veier nå 65 (godt med grillmat!). I forrige svangerskap gikk jeg opp 22 kg, og synes allerede jeg begynner å merke det i uke 7. Så her ser vi nok frem til en ny ferd mot 90, ja, selv om jeg prøver å være bevisst (ikke så lett når man er så trøtt! Da får jeg verken lyst til å trene eller bruke lang tid på kjøkkenet). Har et mål om å ikke gå opp mer enn 15 kg. Altså ikke veie mer enn 80 ved fødsel. Så får vi se, da... Har en bekjent som er overvektig og har fire barn. Hun har alltid gått NED i vekt under svangerskapene sine. Vet ikke hvorfor. Skjønner at du ikke synes det er morsomt å slite med noen ekstra kilo, men hvis du er bevisst på hvordan du lever under svangerskapet kan det godt hende du klarer å holde deg på ca ti kilo, noe som er enklere når man har litt å ta av i utgangspunktet. Vi får følge hverandre opp og støtte hverandre underveis. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg på en stund, men vet at jeg veide ca 63 kg når jeg ble gravid... nå er jeg 8+2... syns det er helt passe jeg:-) (Men det har tatt sin tid å komme dit, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veide 94 da jeg ble gravid, og etter ca 12 uker med barn i magen har jeg gått opp et kilo.... nesten så jeg håper det vil holde seg slik ut svangerskapet, et kilo per 12 uke.:) kunne blitt bra *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hver sine problemer. Jeg veier knappe 50 kg og er 1.63 høy. Ikke morsomt det heller. Alle maser om at jeg er for tynn, og at jeg må legge på meg. Får spm om jeg er syk osv.

Jeg kan slite leeenge med å få lagt på meg en kilo eller to, men bruker jo "et kvarter" på å gå de ned igjen. IKKE morsomt det heller!

Håper at det endrer seg nå som jeg har fått en liten bolle i ovnen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 67 kg. Trener ganske mye og føler at jeg burde vært lettere, men sånn er livet. Er bare 3+5, så jeg har ikke begynt å merke graviditeten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta for å sjekke.. 66,8 kg.. i følge BMI er det ca rundt 23, tror jeg, så da jeg jeg fremdeles normal-vektig.. snart 9 uker på vei.. har varriert mellom 66,5 før jeg ble gravid og opp i 68, men vekta varierer jo endel fra dag til dag og når på dagen man står på vekta.. Jeg har i allefall ikke begynt å legge på meg enda.. gleder meg til å få mage, men håper jo at vekta ikke blir så skyhøy for det.. (samboeren min har tippa 85 kg ved fødsel) jaja.. om det blir 80 eller 100 kg.. dette ser jeg bare på som "go'kg", selv om jeg som sagt HÅPER på at den ikke blir så voldsom.. :) Sikkert bra å ha nok polstring rundt ungen også.. ;)

Vi får være som vi er om vi ikke vart som vi sku' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 66 kg, har en BMI på rundt 24. Synes det er OK, men hadde egentlig planlagt å gått ned litt før jeg ble gravid. Hehe, som om det funka!!! Har bestemt meg for å spise det jeg har lyst på, men PRØVE å velge sunt. Problemet mitt er at jeg er veldig glad i mat, og spiser gjerne mye til hvert måltid, så selv om maten i seg selv er sunn er det jo lett å legge på seg. Ellers vil jeg fokusere på å holde meg i bevegelse, jeg sykler til og fra jobb(nesten 1 mil en vei), og går turer i helger og noen ettermiddager. Tror det er like viktig å holde seg i form som å unngå for mange kilo!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. jeg er gravid i 6 uke. veide 47.8 før graviditet og veier 48.3 nå. altså ingen urovekkende vektøkning. er 1.69 høy og er nok det mange vil si tynn. men har sped benbygning da!! ingen kjempe. gikk opp ti kilo i forrige svangerskap og gikk det ned igjen første uka etter fødsel. jeg tror ikke man skal være så opptatt av hva men veier, men om hvordan man har det selv. slanking er jo ikk et tema for norn i graviditeten. spis sunt og gå regelmessig, kutt alt det søte så går det nok rimelig bra!! lykke til allle med bolla i ovnen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...