Gå til innhold

Fostervannspröve

Heihvordetgår

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er blitt anbefalt å ta fostervannspröve i uke 10, pga av et tidligere svangerskap som måtte avsluttes pga sterke misdannelser. I tillegg skal vi inn for genetisk utredning. Nå er jeg gravid igjen i uke 5, og lurer på er det vondt å ta en slik pröve? Er det slik at de stikker en nål igjennom magen min ned til fosteret? Når de tar en slik pröve, kan man samtidig få vite kjönnet?

Aller mest gruer jeg meg for at det skal gjöre utrolig vondt, men regner med at en eventuell födsel kommer til å väre verre.

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer så mye med den nye graviditeten. Forstår godt at du ikke helt klarer å glede deg enda. Sliter med det selv... Tok fostervannsprøve etter at vi hadde fått visst at babyen vår døde i uke 23. Dette var grusomt vondt, men tror det kom av at hele livmopren hadde trukket seg sammen til en hard klump og hadde begynt å forberede seg til fødsel. Det skal vel ikke normalt gjøre noe vondt.

Har lest at det er en viss risiko for SA ved å ta fostervannsprøve. Har bestemt meg for å aldri gjøre det igjen uten at det er absolutt nødvendig.

Lykke til uansett hvilket valg du måtte komme til å ta!!

Og denne gangen skal det gå bra med babyen din:)

Klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...