Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd når det gjelder ammeinnlegg og jeg er fersk i gamet : ) Bør en kjøpe ull eller engangs, hvor mange trenger en? Hvilke anbefales? Har hørt at nivea sine ikke er gode og at noen loer. De i ull er jo forferdelig dyre og en må jo vaske dem og trenger derfor en del.. Mor lekk vistnok gaaanske mye så jeg trenger kanskje litt skift. Takker og bukker for svar og hjelp : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle kombinere, sist gang brukte jeg kun engangsinnlegg og fikk brystbetennelse.... Denne gangen tenkte jeg å bruke engangsinnlegg med ullinnlegg utenpå, for å være sikker på at jeg holder meg varm... Brystbetennelse er meeeget vondt.

Skrevet

OK, så da trenger jeg kanskje bare ett sett i ull så kan jeg kjøpe engangs som tar det våte mens ullet varmer utenpå? Det var kanskje en god idè. Det er jo høst/vinter òg så det er vel risiko for å få betennelse... Men hvilke er gode av engans da? Har ikke peiling selv!!

Skrevet

Jeg er helt enig der. Kombinasjon er best. For de av ull vil du lekke rett gjennom. Men de er veldig gode for å holde varmen så ikke får brystbetennelse. Meget smertefullt ja. Et par sett i ull holder. Så har du skifte. Hender en lekker rett igjennom engangs og. Også et lager i engangs. Har alltid bare brukt de jeg får tak i der jeg måtte handle. Husker ikke hva merke det er. Men tror ikke det er så stor forskjell.

Skrevet

Har hørt at Coop sine skal være veldig bra. Har ingen erfaring ennå, men har kjøpt en pakke som ligger og venter.

Skrevet

Jeg hadde to i ull og brukte de engangs innerst. Det funka bra. I begynnelsen før melken er regulert, lekker man gjennom alt uansett.

Skrevet

Hei!

Et lite tips ang. ullinnlegg... jeg kjøpte et par i Merino ull (av merket "Tom&Trine") på Spar Kjøp, til 49,50. Jeg synes også at alle ullinnlegg jeg fant rundt om kring var så dyre, men så kom jeg altså over disse.... :) Jeg vet jo ikke om de er noe gode da, men det er verdt et forsøk til den prisen! :)

Ps. De er kun i One Size....

Skrevet

Vil gjerne si noe om vasking. Ullinnlegg som er behandlet med lanolin skal jo egentlig ikke vaskes, bare skylles.

Skrevet

TIPS for dere som bruker engangsinnlegg ! Når dere tar de av, våt litt med litt vann, så den løsner, i tilfelle de sitter litt fast ! Så unngår dere loing og at de klistrer seg fast ! Fikk tips om dette på apoteket :)

Skrevet

3 barns mor svarer følgende: ingen ting annet enn ull som fungerer!

På føden er det nærmest ikke vits i å ta med annet enn hundre gasskluter da det strøymar på når melka først kommer. Opplevd at de blir sure for mas etter ammeinnlegg, ta med selv så har du når de blir sure:) Disse du kjøper i eske på butikken er like effektive som do papir til bind.

Klem fra meg

Skrevet

Mer: Ull må brukes rett på brystene ikke utenpå noe annet, da er det like stor Det er som å ga syntetisk matriale på stortåa med ull uten på på nordpolen:))

Skrevet

Fikk tips fra jordmor om at ull-ammeinnlegg må kunne vaskes på 60 grader, ellers får man ikke drept bakteriene fra melkerester etc...

Har funnet slike hos http://www.ull-rik.no

Jeg har kjøpt to par med lommer som jeg skal fylle med avent engangsinnlegg etter tips fra daniels mamma. Disse koster visst litt mer, men har bedre sugeevne...: http://www.danielsbok.com/utstyrsliste_amme.php

Skrevet

OK! Som jeg forstår mener da noen at ull er det eneste som hjelper. Men hvor mange sett må en da ha for å hele tiden ha tørre og rene? De koster jo endel. Men, må man så må man...

Skrevet

sist brukte jeg både ull-innlegg og engangsinnlegg. ull-innlegg kjøpt på sparkjøp til ca 50 kr fungerte fint, brukte engangsinnleggene under :)

du trenger minst to par, men sannsynligvis flere, så slipper du å vaske dem hver dag... de fleste lekker en del, særlig i begynnelsen. anbefaler også gaskluter eller større bomullskluter på sykehuset og de første dagene, da kommer gjerne melken i strie strømmer....

Skrevet

ps - de har også ammeinnlegg i ull på

www.nostebarn.no

- billigere enn ull-rik...

Skrevet

lekker som en sil jeg

Lekker gjennom engangs innlegg har også prøvd med plast bak anbefalt av venninne fremfor de som ikke har plast bak, men dette kan fort bli klamt. JM på syehuset sa at de har gått bort i fra å anbefale ull innerst, anbefalte heller bommullstoff eller lignende eller engangs innerst og så ull utenpå

Skrevet

Da tror jeg at jeg har det klart for meg! Trenger enda ett sett med ull så kjøper jeg engangs i tillegg. Tuuusen takk for alle svar!! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...