Gå til innhold

Hva gjør jeg for feil????(Er dødsliten-trenger MANGÅ råd)

Anbefalte innlegg

Hei på dere! jeg har en sønn, 2,5 år, som står opp kl 5 om morgenen. Han har alltid hvert en morgenfugel. Men dette tar kaka!!! Vi har prøvd nå i 1 års tid, at legge han ned i sengen sin igjen. Men han står opp. Vi har kuttet ut sovingen hans(1,5-2 timer ellers om dagen) helt og prøvd at legge han senere enn til vanlig tid, som normalt er kl 19. Nå legger vi honom kl 19.30. Men likevel våkner han kl 5.

(Vi har også en datter, 6 mnd, som han vekker om morgenen. Denne helgen er hun o jeg alene og vi sov til 8. DEILIG!!!)

Kjære dere, hva gjør vi for feil???? Kan dere hjelpe meg og gi meg noen andre råd/tips??

Er veldig takksom for mange svar...

Mvh,

Fortsetter under...

Jeg føler virkelig med dere. Jeg var sånn som gutten din da jeg var liten, og uansett hva mamma gjorde så våknet jeg mellom 5 og 6 hver morgen. Det virker som han er en skikkelig morgenfugl og det er det kanskje ikke så mye å få gjort noe med.

En mulighet er at du legger deg tidligere selv, blir en morgenfugl. (Du og din mann kan kanskje bytte på det).

Kan dere bytte på å stå opp om morgenen med han?

Vet at dette ikke er noe godt råd, og får sikkert masse pepper for det, men hva med å la han se på tegnefilm slik at du kan sove en time lenger, og han ikke vekker sin søster.

Lag en flaske med melk og litt honning, og ta han opp i sengen til dere om morgenen, ha en stille kosestund og se om han sovner hos dere.

hej o tack snälla "solståle" för att du tog dig tid att skriva till mig. det känns så bra när någon bryr sig o orkar att svara!!! Nu har vi ferie, inne på 5.e veckan. Då har min man sagt att han står opp med vår sönn. och det är ju toppen!!! Men min 5 mnd gamla datter vaknar mellan 4.30/5 o då ammas hon. Vi har haft 1,5 mnd nu då hon har också vart vaken i 1 timma o sen somnat om. Nu äntligen börjar det att gi seg, eftersom att jag har ikke brytt mig om henne, inte gett henne nån stimuli. Det misstaget gjorde jag med min son, då han hade den samma perioden när han var 5-6 mnd. Så somnar hon o då precis vaknar min son o skal opp. Visst, min man tar honom opp o de sätter på tv`n för att få honom litt mere stille. (Jag gillar inte för mycket tv tittande. Men just nu om morgonen är det bra, tror jag) I helgen nu har jag o min datter vart alena. Och da har vi sovit till 8. HÄRLIGT!!!. Ellers ska jag inte klaga på min son alltså. han lägger sig mellan 19-19.30 o sover hal natten, precis det samma gjör min datter. Han har ingen som helst stimuli för han lägger sig, bare litt barnetv. Men, men...Jag ser ju att min son är trött allerede kl 9 igen. Så därför hade han mått br av att kunna sova till åtminstone kl 6.30.

Jag är en mycket konsikvent person o vi har prøvat allt i vår makt,menar jag. Vi har tom kuttet ut hans vila på förmiddagen, som normalt är 1-2 timmar bara för att han skal ev. kunna "ta igen" ¨den sömnen om morgonen. Nu har vi bara prøvat ut detta i 1 vecka. Så jag får nog vara litt mere tålmodig. Annars hoppas jag att detta vill gi seg eftervart. Jag har hört av andra att det KANSKE kan gi seg ju äldre han blir. Som du säger, så är ju en del baran bara mera morgonpigga än andra.

Men tack igen, kära solstråle att du ville skriva till mig!!!

Mvh;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...