Gå til innhold

Leandervugge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med leandervuggen? Er den bare for prematurt fødde barn? Hvor lenge kan man bruke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har kjøpt Leander vuggen av ei venninne som brukte den på sin datter, har ikke testet den selv enda. Min venninne var imidlertid veldig fornøyd med denne vuggen. Vuggen er beregnet for alle nyfødte, den er ikke spesiallaget for prematurfødte. Hvor lenge du kan bruke vuggen varierer fra barn til barn. I det øyeblikk barnet begynner å prøve på å sette seg opp etc. i vuggen må man slutte å bruke den. Min venninne brukte vuggen til dattern var ca. 4-5 mnd.

Årsaken til at denne vuggen skal være så bra at at den er liten og lun, slik at den minner litt om hvordan babien har hatt det i mors mage.

• 3 uker senere...
Skrevet

Den er bra fordi barnet selv kan stimulere den til bevegelse. Vuggen blir demonstrert for ergoterapistudenter fordi den skal være så bra.

Skrevet

Jeg kjøpte min brukt på finn.no til 1000 kr med himmel. Tror det vil være ok å ha hengende ved sengen, slik at om babyen blir urolig, så kan den få en litt "dyssende" bevegelse. Syntes sprinkelseng ble for stort til ett lite knøtt!

Skrevet

Jenta mi elsket å ligge i Leander-vugga. Hun brukte den til hun var 6 mnd, da begynte hun å reise seg opp så da måtte vi bare pakke den ned. Vi har forressten lagt den ut for salg nå. Vi hadde et stativ i stua og en krok i taket på soverommet. hun brukte den både natt og dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...