Gå til innhold

Noen med erfaring med prøvefødsel her?

Anbefalte innlegg

Hei:)

Har palgsom og ekkel fødselsangst, massevis av årsaker til det. Har fått tilbud om prøvefødsel. Tenker at dette kanskje er en fin løsning, men er redd for å ønske ks for sent til at jeg kan få det..

Noen som kan dele tanker og erfaringer her?

PS! hvis noen svarer er det fint om dere ikke utbroderer detaljer om revning, klipping el.l (en del mødre snakker om dette som andre diskuterer været, men jeg takler ikke å høre om det en gang:)

På forhånd takk!

Fortsetter under...

ÆSJ, og jeg som trodde noen hadde svart! Hehe...

Jeg har fødselsangst, bombe?, og går til samtaler på sykehuset. Mulighetene er vaginal fødsel, prøvefødsel, eller planlagt ks. Prøvefødsel er midt i mellom-løsningen; man prøver å føde, men sykehuset vet om situasjonen, det er lov å ombestemme seg (selvfølgelig litt før ungen er på vei ut,hehe) og få ks i stedet hvis man friker helt ut. Mange med fødselsangst klarer å føde når de kommer dit, og tar et skritt av gangen, men konseptet prøvefødsel gjør at de tør å prøve.

Hei! Har også fødselsangst, men for meg er ikke ks et alternativ siden jeg er reddere for det enn å føde vaginalt.

Synes prøvefødsel høres ut som en bra ordning jeg. Da har du jo alle muligheter til å kjenne på følelsene dine underveis og du har noen timer på å bestemme deg under åpningstiden.

Jeg hadde ikke noen kjekk førstefødsel selv, men jeg opplevde at åpningstiden var den verste biten av fødselen. Det er vondt en lissom bare må ha uten å kunne gjøre noe særlig med dem. Mens pressriene var positive rier, en kan gjøre noe selv. Jeg fikk nytt mot av dem.

Og et stalltips, er at epidural er Guds gave til kvinnen. Du har rier, livmoren jobber, men du har ikke smertene! Fantastisk.

Du får ha lykke til i din avgjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...