*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 11. august 2006 #1 Del Skrevet 11. august 2006 Og til hvem? Jeg begynte i ny jobb på mandag og fikk positiv test på onsdag...Ups... Tenker fælt på når og hvordan jeg skal si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heihvordetgår Skrevet 12. august 2006 #2 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg kommer til å vente lengst mulig med å fortelle det. Prioriterer å fortelle det til venner og familie för jobben. Men vi får se hvordan det går. Fremover må jeg jo ofte bort på sykehuset for å utföre diverse tester, så da kan dett hende jeg må fortelle det för, slik at ingen begynner å lure på hva jeg driver med. Men sist gang klarte jeg å skjule det helt til det gikk galt, og var da i uke 16. For du har ingen plikt til å fortelle det på jobben. Men det er kanskje kjekt å fortelle det för du må ut i födselspermisjon;-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 12. august 2006 #3 Del Skrevet 12. august 2006 jeg fortalte det til sjefen min med en gang. Jeg slet veldig med bekkenløsning sist, så håper at jeg får tilpasset oppgavene litt så jeg kanskje slipper denne gang, eller i hvert fall kommer senere. Begynte å kjenne det i uke 7 sist, og det er bare en uke til... Har kjent det litt hele tiden siden forrige svangerskap, så er veldig nervøs for denne gangen. Normalt ville jeg nok ventet litt lenger med å si det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sistemann i magen <3 Skrevet 12. august 2006 #4 Del Skrevet 12. august 2006 Sirkeline24: Akkurat det samme skjedde med meg!! Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... :/ Har jo ikke termin før 15 april, men jeg skal jo jobbe der hver dag fremover og de vil jo se det etterhvert + at jeg må ta det litt med ro, ikke løfte de tyngste varene osv... Og det er jo ikke så gøy å komme å fortelle det veldig sent, når man vet at sjefen da skjønner at man har ungått å si noe ... Og i min jobb er det helt umulig at jeg kan være borte mye, for vi er bare tre på jobb... Blir helt stresset jeg... Får så dårlig samvittighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
septermor Skrevet 12. august 2006 #5 Del Skrevet 12. august 2006 så får vi se. Ble stor ganske tidlig sist, så det er ikke sikkert jeg klarer å skjule det så mye lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 12. august 2006 #6 Del Skrevet 12. august 2006 Ikke fortell det før prøvetiden er over! Selv om det ikke er lov å diskriminere gravide blir det gjort hele tiden, så bare for å være på den sikre siden ville jeg ventet til etter at jobben var fast... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 12. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 12. august 2006 Men prøvetiden min er jo ikke over før 10 februar. Tror folk har skjønt lunta da. Hmmmm....men det er veldig greie mennesker jeg jobber sammen med da, så jeg håper ikke de "sparker" meg fordi jeg er gravid. Vet de ikke har lov til det, men de kan jo alltids finne en annen grunn. Jobber i bhg, og der er de jo vant til småttiser, gravide mager og permisjoner hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 12. august 2006 #8 Del Skrevet 12. august 2006 Begynner iny jobb på mandag (vikariat frem til 15. mars) og da har jeg tenkt å fortelle det til sjefen med en gang. Er en del kvalm for tiden og da kan det hvertfall være greit for sjefen å vite. Sjefen er dessute kvinne som selv har fått barn, så jeg tror nok at hun vil forstå. Er spendt på hvordan det går å jobbe med denne kvalmen. Det er ikke bare om morgenen men er uggen hele dagen (pluss trøtt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 tette og ei badehette Skrevet 12. august 2006 #9 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg er lærer og skal begynne i ny jobb neste uke. jeg er nå 10 uker på vei og skal vente litt med å fortelle det. Dere mååå være tøffe jenter og stå på rettighetene deres!!!! Si det når DERE vil og ikke når dere mener der burde si det. Jeg er heelt kald og kynisk på akkurat DET punktet. Jeg sier det når JEG vil. Jeg er uheldig og kalster mye opp og er kvalm så vet jo ikke hvordan det går. men forrige gang sa jeg at det var omgangssyken og var hjemme 2 uker før jeg fortalte det:) Gikk heelt fint. Ingen blir sure. Bare smil når dere forteller det og sier at dere er så glade for det for da klarer de ikke annet enn p gratulere deg og smile. Hvis de har noe problemer med at du forteller det sent hadde jeg virkelig blitt forbanna. Man har sine grunner for det... Lykke til alle jenter her inne. Håper det blir en fin opplevelse å fortelle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby on board Skrevet 13. august 2006 #10 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg skal si det når det har gått 12 uker ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nei! Ikke en til! Skrevet 13. august 2006 #11 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg gruer meg SÅ mye til å fortelle det på jobben - blir helt kvalm når jeg tenker på det. Har en jobb jeg vet det var fryktelig mange søkere til og som jeg fremdeles føler meg heldig som fikk. Begynte i februar. Har veldig hyggelige kolleger og svært ordnede forhold, og prøvetiden er jo akkurat over, så jeg kan ikke forestille meg at noen skal kunne frata meg stillingen, men tror nok likevel ikke at det blir veldig populært, selv om de helt sikkert holder maska. Vi er få i avdelingen og har nære relasjoner, egentlig så nære at det er unaturlig å ikke si noe, men tror nok likevel jeg forsøker å holde meg til uke 12. Har mistet to ganger før, og vil nødig urolige dem for ingenting i hvert fall. Huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nønnsen Skrevet 14. august 2006 #12 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg begynte også i ny jobb i bhg samme dagen som deg. Jeg visste ingenting da jeg søkte og signerte kontrakt, men nå er jeg altså 11 uker på vei. Gruer meg enormt til å fortelle det. Det er jo en glad nyhet men kanskje litt dumt å bare jobbe 6 mnd før en må ut i permisjon, og hva hvis jeg blir dårlig eller syk før? Nei uff... Lurer også fælt på hvem jeg skal si det til, men det er vel best å si det til styrer? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #13 Del Skrevet 14. august 2006 jeg skal si det i uke 12. mest fordi jeg jobber på sykehjem og det er en del der som er veldig tungt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 14. august 2006 #14 Del Skrevet 14. august 2006 jeg fortalte det ifag, er i uke 7. Vi snakket om svangerskapsvikariatet til hun ene som begynte hos oss for 2 uker siden. Hun lurte på om det ble jobb på henne fra august neste år, eller er det bare for ett år. Da tulla styreren om at hun måtte mase på meg og en til som har bare ett barn fra før. Og hun spurte om jeg skulle ha barn neste år . Da svarte jeg "jepp" det skal jeg, i begynelsen av april. Alle ble så glade og vi klemte og lo av det =) Jobber i bhg, og hos oss så forteller de fleste det med engang, noen alerede i uke 4-5. Så hvis det går galt så har vi noen som kan støtte og forstå oss. Med Sara så fortalte jeg det nesten med engang til alle venner. Synes det er greit at de vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå