marcusw Skrevet 11. august 2006 #1 Del Skrevet 11. august 2006 Den dagen min bestemor døde sa jeg at om jeg en gang får en jente så skal hun hete Borghild, men sånn ble det ikke... min samboer likte ikke navnet, og det ble Julie Christine. Men nå blir min barneflokk utviddet fra 3 til 4, det er nok store muligheter at det blir gutt ut fra ul, men om det blir jente så skal jeg kjempe for Borghild, min bestemor er og blir min store helt, og hun fortjener en liten jente med sitt navn. Men hva passer sammen med dette? Så kan den lille selv avgjøre om hun vil bruke Borghild eller det andre navnet.... har tenkt på Borghild Amalie, men har dere andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpiseLise Skrevet 11. august 2006 #2 Del Skrevet 11. august 2006 Borghild Amalie synes jeg kræsjer litt. Borghild er liksom så sterkt, og Amalie ganske søtt, så jeg tror jeg ville gått for noe norrønt i stedet. Har dessverre ingen konkrete forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #3 Del Skrevet 11. august 2006 Borghild Amalie er et helt greit navn synes jeg.. :-) Andre navn som på en måte blir oppkalling kan være: Ingeborg Borgny Hilde Svanhild Men det blir vel kanskje ikke det samme.. :-) Liker dere Borghild, så gå for det;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Dubsgirl* Skrevet 12. august 2006 #4 Del Skrevet 12. august 2006 Min oldemor het Borghild Amalie, så det syns jeg absolutt du kan bruke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
E n d e l i g Skrevet 12. august 2006 #5 Del Skrevet 12. august 2006 Amalie står fint til Borghild, det kan du godt bruke. Ellers: Anne Borghild Helle Borghild Borghild Maria Borgar til gutt? Her er andre Borg-navn: http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden?s=b&search=borg&c=Alle+opprinnelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3mom Skrevet 12. august 2006 #6 Del Skrevet 12. august 2006 Borghild Sofie Borghild Amelia Borghild Johanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 13. august 2006 #7 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg synes Borghild og Amalie kræsjer litt, men navnet er likevel helt ok. Andre forslag: Borghild Johanne Borghild Eline Borghild Oline Borghild Petrea Borghild Mathea Borghild Dorthea Liv Borghild Ane Borghild Sol Borghild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #8 Del Skrevet 13. august 2006 Velg for all del et annet norrønt navn eller så blir det helt kræsj, spør du meg! Hva med bare Borghild? Synes egentlig det er såpass sterkt at det bør stå for seg selv. Men vil du ha to navn kunne det jo f.eks. være Borghild Synnøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå