Gå til innhold

Hvor ofte i uken bader dere babyen deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frem til han var 3 mnd bada vi ca hver 3. dag.

Men nå har vi fått stor fin balje og han elsker å ligge der (har slik "liggestol") og plaske så nå har det blitt hver kveld.

Det er en del av kveldsrutinen vår. Han har vært litt treg med å sovne og har villet ligge mye i armene våre, men etter et bad blir han ganske sløv og sovner raskere og av seg selv i sengen sin.

Vi bruker litt olje i vannet, ellers ingenting.

Annonse

Vi bader snuppa nesten hver kveld, men nå er hun elleve mnd. Hun elsker å plaske i badekaret, og noen ganger bader jeg sammen med henne!

Nå når hun har begynt i barnehage synes jeg det er greit å bade hver kveld.. For oss er det også en fin avslutning på dagen! :o)

Når hun var mindre ble det stort sett en 2-3 ganger i uka.. :o)

Annonse

Vi har bada gutten vår hver kveld helt fra han var 6 uker. Fått en fin kveldsrutine. Nå er han 9,5 mndr og hyler av fryd når han hører at vi fyller opp badebalja. Når han har badet vet han at da er det natta etterpå. Synes det er kjempe koselig å ha denne stunden før vi skal legge han for kvelden.

Jeg dusjer/bader ham hver kveld. Det har vært så varmt og klamt i sommer, så han har synes at det har vært så godt å få litt rennende vann på seg (gir iallefall uttrykk for det ;)

Men jeg bruker ikke såpe hver kveld da. Noen ganger bare sitter han på et håndkle i badekaret, og så lar jeg vannet renne over han :) Ellers så har jeg litt vann i bunnen, slik at han får plaske litt.

Men når de er så små som din baby, så trenger de vel ikke å bade mer enn ca 2-3 ganger i uka?!

Litt forskjellig. Alt fra 2-3 dager i uken til daglig. Noen ganger tar jeg han med meg i dusjen, spesiellt mye dusjing nå i sommervarmen. Når han var mindre badet han sjeldenere, men etter at han begynte å krabbe, spise grøt m.m. og kline og kose seg så blir han mer skitten enn før. Gullet er forresten 7 mnd. :)

Vi bader jenta vår på 3mnd ca 3 ganger i uka. Kommer an på bleiesituasjonen og hvor mye gulp hun har fått på seg ila dagen (er en stor-gulper). Ellers er det klutvask av hele kroppen morgen og kveld. Bruker enten bare vann, eller litt olje i.

Prøver å ikke lage noe bade-rutine med feks hver kveld. Vil ikke havne i en situasjon der hun ikke vil sove før hun har fått kveldsbadet. Er så vanskelig hvis vi feks. ikke er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...