Gå til innhold

Ligge i senga med oss om morgenen???

Anbefalte innlegg

Er det noen som tar babyen opp i senga sammen med seg på morgenen? Vi bruker gjøre det om hun er urolig og gråter litt....sovner med en gang hun får ligge litt med oss. Blir fort et par timer på morgenkvisten hun ligger der da. Er litt redd for at dette skal bli en vane som kan være vond og vende senere, og lurer på om vi skal bare kutte ut. Men det er jo så koselig, åsså får vi et par timers ekstra søvn også. Andre som gjør dette, evt erfaringer med hvordan det blir senere. Hun er bare 8 uker nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5893646-ligge-i-senga-med-oss-om-morgenen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

Så koselig dere har det da :) Kos dere med det, etterhvert får barnet ditt andre sovevaner tenker jeg! Jeg måtte kaste mannen min på gjesterommet i et par måneder, jeg... Litt urolig frøken til å begynne med. Hun sov mye bedre i sengen sammen med meg og følte seg nok mye tryggere! Hun er nå 10måneder og har sovet i 12 timer sammenhengene (iegen seng) de siste 3-4 månedene!

Så bare nyt det, jo tryggere barnet er rundt det å sove tror jeg det blir lettere å legge de i egen seng senere...

De vokser jo så voldsomt fort, nå har hun nesten ikke tid til å kose... Bare farte rundt å utforske :)

Klem

vi samsov hele natta (jeg og la meg kl 21, utslitt:) frem til 1 mnd alder, da begynte vi å legge han i egen seng på kvelden, og så tar vi han over til oss når vi legger oss/ en gang ila natta. Føles riktig, så da gjør vi det helt til det ikke føles som det riktige lenger;) Kanskje ender vi opp med å få oss et soveproblem med gutten vår, men vi får se... Innbiller meg at når han begynner å sove natten gjennom løser det seg...

Lille jenta mi på 6 måneder kommer også opp i senga vår nesten hver morgen, og noen ganger sover vi i flere timer etterpå. Synes det er kos alle sammen!

Det har ikke ført til noen problemer. Hun spiser en gang på natten og protesterer ikke når jeg legger henne ned igjen i senga, heller ikke på kvelden.

Jeg ville bare fortsatt å ta henne opp - da blir starten på dagen så fin.

Guten vår sov saman med oss i senga fram til han var 3-4 mnd. No sovnar har i si eiga seng, og når han våknar ein gong utpå natta (3-4-5-tida) flyttar eg han over til meg. Så får han ligge og sove ved sida av meg og forsyne seg med pupp når han vil ha - og eg får sove nokre timar til utan å stå opp. Den einaste baksida ved dette er at eg våknar om morgonen av at han klatrar på hovudet mitt ;-p Men det har vel sin sjarm det og :o)

Når han ikkje lenger vil ha pupp om natta, går eg ut ifrå at han kjem til å sove fint i si eiga seng, i og med at det er der vi legg han om kvelden.

Jeg tar babyen opp i senga til oss på morgenen ja. Han sovner ikke like fort igjen når det har blitt lyst ute, så istedet for at jeg må opp å gi sutten ørten ganger, så legger jeg han i senga vår. Veldig koselig er det jo også ;-)

Annonse

Her gjør vi det stort sett hver dag.. er jo så koselig...

Har alltid fått komme oppi til oss om morgenen.. nå er hun 6 mnd...

kommer til å fortsette med det en god stund..

Regner med at det går seg til senere når vi mååå stå opp tidlig om morgenen... nyter kosestunden vår om morgenen så lenge jeg kan..

Dette gjør vi hver morgen, han er 6 mnd nå. Han våkner mellom 06 og 07, får pupp i senga og så sovner vi igjen begge to - deilig å få litt senere morgen. Vanen vendes fort nok når jeg begynner å jobbe og han skal i barnehage osv... dessuten vet man jo aldri hvor lenge man har mat i puppen, og slutter produksjonen da er jo den morgenkosen over i hvert fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...