Gå til innhold

Gastroshisis

MM med spire

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper alt er bra med dere, og at dere er kommet dere hjem fra sykehuset...

• 2 uker senere...
Skrevet

hei hei mammamia... beklager det har tatt slik tid å svare deg! men som du sikkert forstår går tiden i ett når man har fått et lite nurk å ta seg av :) Vi er nå altså hjemme i stavanger og kom hjem og utskreven fra sykehuset i stavanger den 31 januar. Hun ble jo født 09 januar og vi lå på sykehuset i Trondheim til den 27 januar. Så når jeg ser tilbake i ettertid har jo alt gått kjempebra! Tiden på sykehuset synes jeg var kjempetøff.. etter operasjonen som jo var svært velykket syntes jeg at at alt gikk veldig sent. Når de først startet med maten så gikk det ikke bra. Hun tålte ikke den og jeg ble kjempe frustrert og lei meg og alt så svart ut. De begynte på 4 dagen. med 2 ml. Så gikk det litt over en uke før det så ut som den begynte å fordøyes og det var etter hun fikk satt klyster for å få i gang prosessen og da fikk hun to kjempebæsjer med grønnsvart bæsj. fordi da hadde hun ikke hatt avføring på flere dager. Etter dette gikk det svært fort og maten gled ned og vi fikk raskt reise hjem. Men før vi reiste hjem til oss var vi et par dager på sykehuset i stavanger. Utfordringene har stått i kø. Nå hun endedlig begynte å tåle maten ville hun ikke ta puppen.. Jeg har hatt masse melk hele tiden men hun bare sovnet når hun kom til puppen så hun fikk maten i sonden. Da vi kom til stavanger var vi leie av å være på sykehuset så vi fikk reise hjem med oppfølging fra sykehuset hjemme..da sondet vi maten selv en stund. Men da hun dro ut sonden selv fikk hu ingen ny og da begynte hun og å spise mer fra puppen og etterhvert gikk det også bra, og i dag spiser hun godt. Hun har gikk opp lite i vekt i begynnelsen men nå har hun begynt å mer opp i vekt. Blodprosenten har vært lav helt nede på 7.9 prosent, den er fortsatt lav men på vei oppover. Men historien slutter ikke her.. siste rest av navlestrengen datt ikke av før hun var 6 uker og her har hun fått infeksjon og vi var redde for at det hadde gått ut i kroppen, men vi har tatt blodprøve og fått avkreftet dette, heldigvis! Så nå håper vi at fremover blir bare kos og ikke mer sykdom og problemer. Alt i alt når jeg ser tilbake har dette gått bra :) Hva med dere? hvordan går det nå?

Skrevet

Hei du...

Maser jeg da, og har etterlyst deg på både bim og dib :))

Var jo så spent...

Hørtes ikke så greit ut, dere har jammen hatt en del opp og nedturer da. Godt at det ser ut til å gå fremover nå.

Det går egentlig veldig bra med oss, bortsett fra luft og magesmerter. han er 9 uker idag!! :)

jeg har mista melka, så her går det kun i MME.

Han har masse luft i magen, så han gråter mye og har problemer med å bæsje. Det er ikke hardt eller noe, bare veldig vanskelig å få det ut. Han hyler, presser og jobber fælt... og det kan ta timer/døgn før det kommer ut. Gir minifom, malt i melka og litt sviskesaft ved siden av. har og fått tips om fennikel-te, men ingenting hjelper. Så vurderer å ringe kiropraktor eller en fotsoneterapeut som visstnok kan hjelpe. Må jo prøve alt, fælt å se hvor vondt han har det.

Må finne ut først om det er pga av gastroshisen han sliter, eller om det er helt vanlige luftsmerter/kolikk...

Er du på DIB??? For der kan vi sende personlig mld på profilen vår...

Skrevet

det kan vi visst her og ser jeg.. om du lager en profil :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei! ser nå innlegget ditt etter barnet ditt født. Jeg ble født med det selv for mange år siden, men lurer på hvordan rutiner er nå for å oppdage det før fødsel eller behandle det etter fødsel. Jeg er redd selv for å få et barn med gastroschisis eller gastroschisis omphalocele som jeg selv hadde.Er ok nå men ønsker kke det for eget barn,,, Vet man ikke kan velge , men.... Vet man kan se det på UL , men risikoen for at man likevel ikke oppdager det da..

• 5 måneder senere...
Skrevet

hei jeg er også gravig med en gutt med denne misdannelsen. har termin 20 jan. skal føde på rikshospitalet jeg også. ønsker gjerne å komme i kontakt med deg så vi kan utveksle erfaringe. vi vil jo være innlagt på likt mest sannsynlig. send meg en mail da vel

[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...