Gå til innhold

når går man over til 2.trimester??


Jonas-mamma'n

Anbefalte innlegg

jeg lurer bare på når man går over til 2.trimester? er det når man er 12 uker på vei? eller må jeg vente til jeg er 12+7?

litt greit å vite når jeg skal tusle over dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner ikke 2 trimester i uke 13+0?? Står øverst på siden her at 1.trimester er til og med uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er 12 fullgåtte uker når man er 12 + 0. Når man kommer til 12 + 1 osv. så er man i sin 13. uke.

Slik har iallefall jeg forstått det. Ergo, hopper over til 2. tri ved 12 + 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med uke 12 står det, det betyr jo da at 2.trimester starter i uke 13. Hvis noen sier til meg at " jeg jobber til og med fredag" så regner ikke jeg med at de har fri før på lørdag for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det ikke da stått 1.trimester er frem til uke 12, og ikke til og med uke 12?? er jo ikke så nøye egentlig: ) Uke 12 er jo ikke ferdig før uke 13 begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo til og med uke 12 det! du er ikke ferdig med uke 12 før du er 11+6, neste dag er du 12+0 og i din 13. uke.

Jeg er 25 år, men er i mitt 26. år. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være jeg er sinnsyk treg nå, men du har sikkert rett, bare jeg som ikke kobler, he he. Hvis sjefen hadde sagt til meg, du har ferie til og med uke 26 fks, ville ikke jeg begynt på jobben før uke 27 hvis du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, du er en hard nøtt å knekke=)

Si at sjefen din hadde gitt deg 26 uker ferie da, da hadde første dag av ferien vært 0+0, altså i din første uke.. Etter en uke hadde du hatt ferie i 1 uke, altså 1+0, og da begynt på din andre uke. Etter 12 uker ferie hadde du da vært 12+0, og begynt på din 13. uke med ferie. Etter 26 uker er du 26+0 og begynner da på jobb, for det er 27 uker siden ferien begynte.

Nå da?

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En hard nøtt du og visst, he he!

Hvis du ser i kalenderboka di da og legen din sier at du skal få en time i uke 28, ville du da avtalt en time i uke 27 siden det i den 28 uka? Jeg får det ikke til å stemme jeg selv om jeg skjønner det du sier og selv om dette ikke e så viktig, men det er jo gøy da: ) Mange bra eksempler her (ler..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle hatt en time i løpet av uke 28 ville jeg bestillt fra 27+0 til 27+6 ja=)

Ler her jeg sitter, hehe=)

Hvis du ser på kalenderen så begynner den rett på uke 1, men du har jo ingen uker bak deg, derfor er du 0+0 første dag i siste mens. Ved vanlig sykluss er du ca 2+0 ved eggløsning, og 4+0 ved IKM.

Uff, nå går jeg og legger meg, har ikke flere forklaringer til deg jeg...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommage har i hvert fall rett :-) Ved kontroll hos jordmor var jeg ti uker på vei og hun sa da helt klart at jeg hadde ti fullgåtte uker! Tror ikke du skal blande nn ukenr i året i tankegangen, da bli det fort mye greier. Eksempelet Tommage gav om alderen sin er godt. Jeg er 31 og noen måneder. Man er jo null år det første året, men er i det første leveår, men etter et år er man jo ferdig med det første året!? Nå er jeg i mitt 32. år. Samme opplegg for tellingen gjelder svangerskapet. 12+0 er da 12 fulgåtte uker og 1. trimester er over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...her var d mange meninger!vet ikke helt hvem jeg er enig med:)

så derfor drøyer jeg med å gå over til 2.trimester noen få dager til jeg!

ha en fin helg alle sammen, og takk for innspillene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går over til 2 tri når man er 12 + 0, eller 12+ 1 for da er man i sin 13. uke!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med 12+0-folka:-) Jeg er nå 8+2, dvs i min 9.uke...når jeg er 11+6 er jeg i min 12 uke... og 12+0 er da 13.uke... til og med uke 12 er mao 0+0 tom 11+6:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står fra uke 13 til 27 eller 28 tror jeg. klikk på 2 trimester så står det der :-)

Jeg er i uke 12, og skal dit da neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal sprette videre den dagen det kommer opp at du er i din uke 13 her på BIM. Den dagen du teller 12+0 (1 osv) kan du skryte på deg 2 trim. Da har dere gått tom uke 12, for når uke 12 skrives da er dere ferdig med den. BIM sier uke 13 når dere er 12+1, og da spretter dere over til oss... :-)

 

Velkommen etter.. :-)

 

Hilsen en som sniker fra 2 trim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...