Gå til innhold

Hvordan lever dere livene deres??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Interessant å høre hvordan andre har det..

Jeg har ei snuppe på 2 år og en gutt på 2 mnd.. Snuppa begynner i bhg neste uke, og det tror jeg blir godt for oss alle.

Ellers så flyr dagene av sted og det blir mye bleieskift og unger hele døgnet.. Får ikke tid til så mye annet. Husarbeid har vi alltid delt på, men ser ut som om hybelkaninene må ligge en stund til.. Skulle gjort ditt, og skulle gjort datt men får egentlig ikke gjort noenting :-/ mulig det bare er jeg som er sånn.. Har ikke så mange felles venner jeg og sambo, så den "fritiden" vi har blir som oftest å kose seg hjemme med god mat, film el.l. Er mye hjemme. I helgene besøker vi ofte mine foreldre som bor langt unna, handler litt eller er hjemme med ungene. Ellers så synes jeg det går i ett fra morgen til kveld og det blir ikke så mye tid til å slappe av.

HI

Jeg har en gutt på snart 2 år han går fullt i bhg. jeg er førskolelærer så har nok å gjøre på jobb. sambo er rørlegger. i uka blir det hjem fra jobb, mat, leke, legging og slappe av. noen ganger trene, symøte eller ha treffe venner, men ikke sååå ofte, hehe. husarb blir gjort når det passer. helgene blir fullt opp det med familie, venner, eller kose oss eller en fest en gang i blant, eller gå tur i skogen, båt, etc. vi lever vel et vanlig a4 liv vil jeg si

hei koselig å høre hvordan andre har det.

Vi har en sønn på 2 år vi ble gift i fjor og 26 og 28 år. Bor i eget hus med stor tomt han jobber fullt jeg 50% vår sønn er i barnehagen to dager i uka. Der slutter det normale livet vårt. Vi har 3 hester, mor rir hver dag og konkurrerer i helgene. Vi har også to hunder som far bruker på jakt (dvs hele høsten) de går på utstillinger resten av året.

Noen uker møtes vi så vidt i døren på hverdagene, men vi trives veldig godt slik, lite stillesitting og dø tid. Vi deler på husarbeide, men det er jeg som tar det meste som husvask og klær. Det gjør jeg en dag i uka.

Vi går lite ut, men har venner over på pils og mat nesten hver helg. Går på diverse festivaler sommer halvåret og koser oss med det.

Vi tar med vår sønn på stort sett alle aktiviteter så han har lite barnevakt, er en del hos sine besteforeldre dersom vi har behov.

Jeg har en mann som er mye borte på jobb, annenhver uke på og av, gutten går i bhg 10-15.30, da gjør jeg unna husarbeid og plikter og handling, drar på trening på helsestudio og vanligvis rir jeg og, har egen spranghest og konkurrerer egentlig, bortsett fra at jeg er gravid nå og har en pause derfra.

Når mannen har fri så trener han på dagtid slik at vi begge har ettermidddagene og kveldene fri til gutten vår på 2.5år.

Vi er da stort sett mest hjemme og sammen familie eller venner i nabolaget med barn.

Drar av og til ut sammen og spiser og går på kino evt en liten runde i byen, men all tiden vi har til overs går til hverandre og barnet.

Annonse

hei igjen, var sprang rytter, men ble desverre redd etter at jeg fikk barn. Har nå konvertert til dressur og rir nå på mb nivå. Solgte den ene spranghesten og kjøpt en ny unghest med dressur blod( mor til denne har også sprangblod i seg)

Den andre hesten er hovedsaklig dressurhest, men hun går lett 1.20 baner på stevne. Hopper henne en dag i uka for variasjonen sin del ( max 1.20 etter fødselen. Og har en veninne som konkurrerer henne litt i sprang dersom det er ledige helger ( dvs ikke dressur stevner)

Hvor i landet bor du da og hvilket nivå?? Hvilke hest har du ??

Hei.

Jeg hadde 2 hester, men solgte den ene pga ringhov.

Den jeg har nå er en 5 års e. Lord Caletto/Polieneke(furioso II) Jeg bor i Oslo, men hesten er for tiden i trening hos Peter Flam, da jeg er gravid og vet fra sist at jeg får bekkenløsning.,

Han skal gå Breeders under NM på Melsomvik neste uke, er veldig spent da =)

Jeg konkurrerte aktivt før jeg fikk barn, ikke proff, men aktivt- var endel i utlandet og red og jobbet på stall og, nå har jeg bare hatt unghester de siste 5årene, men vil vel påstå jeg er på 120/130 nivå.?

Du da? Hvor i landet holder du til?

synd med hesten med ringhov da. kjempe spennende med unghesten som skal gå breeders da. Du må gi beskjed om hvordan det går. vi bor på vestlandet, karmøy nærmere bestemt. Det ligger ved siden av haugesund.

Jeg var forøvrig heldig under graviditeten red i 8 mnd , konkurrerte sprang til og med 6 mnd. Hadde pause fra slutten av 8 mnd, så begynte jeg å ri igjen rett før fødselen, red faktisk samme dag som jeg fødte=)=) Hadde så pause i 14 dager før jg begynte i gjen. Jeg ble forøvrig overasket over hvor lang tid det tok før jeg ble "normal" i mage og rygg musklatur. Det har tatt over et år for meg å komme tilbake for fullt. Jeg er derfor lite lysten på å gjennomgå det samme igjen, til min manns store fortvilelse!!!!! Han vil gjerne ha flere barn.

Ja det blir spennende å se hvordan det går til breeders, men han er veldig umoden enda, han er stor , 175høy, så sliter litt med kroppen sin i sammenligning med de andre 5års hestene..Men tror han vil ta det igjen som 6års,

Jeg red to uker etter fødsel sist, men det tar veldig langt tid å komme i form igjen.. grusomt lang tid dessverre...

=)

jeg har en veninne av meg som har en 3 års hingst etter lord caletto. Han er kjempe snill, akkurat som en diger baby=)=) Men hun ville ikke stille han for kåring i år pga at han vokser så mye enda. Din hest er jo diger da når han er så stor, har hørt at hestene etter den hingsten vokser til de er minst 7 år. Han selv vokste jo nesten 10 cm etter at han var 5 år.

Det er jo store diskusjoner ute å går om de er så bra for unghestene å gå desse store klassene så tidlig. Det er jo sjelden man ser igjen de hestene som gjør det så supert i unghestklassene. Både nasjonalt og internasjonalt. Det kan jo kansje også vere pga rytterne, at de blir solgt til noen som ikke tar ut deres potensiale.

Jeg var foresten ute å rei en herlig tur i dag morges før min mann gikk på jobb i 8 tiden. Skal også hente den nye dressursalen min i dag, håper virkelig den passer, dersom ikke må jeg sende den tilbake til sverige og så begynne søket på ny(=(

Kjipt dette med saler som ikke passer, har hatt en sal nå i snart to år, har viet den ut i bommen en gang hos løvenborg, men nå var den forliten i gjen og må kjøpe ny. Hvilke saler har du??? Jeg har winsor deepseat sprang og anky van grunsven pessoa dressur sal.

Jeg har en pessoa legacy, helt grei sal men foretrekker pessoa amo, men den var ikke på lager da eg trengte den..

Har vært veldig forsiktig med stevner, han går bare de mest nødvendige stevnene, 4års, artiq aeg, sandnes og arendal gp. Så vi sparer han.. =)

Har venninnen din kjøpt avkommet av Robert Ruud?

nei hun har avlet han selv, var to år på rad å forsøkte å bedekke. Første gang ble det tvillinger som de måtte ta bort, andre gangen gikk det heldigvis bra. Hun fikk en stor og sterk hingst ved navnet lexus. Er det din hest som heter oskar??? Så peter sto med den på ekvipasje lista. Er det dyrt å ha den stående i ridning hos ham???

Annonse

Ja. Oscar ja.. he he, litt av et navn.. tja, billig er det vel ikke, men ikke dyrere enn å ha han her i oslo, betaler 6000kr + stevner og selvsagt smed og forsikring. Men jeg har ikke krefter eller rygg til å ri når jeg er gravid, såvidt ryggen min takler å ri i det hele tatt lenger, har slitt veldig muskulert med ryggen, men det går greit i perioder..

Jeg lever livet mitt uten hest, så her fører jeg diskusjonen litt tilbake på A4-tidsklemme-livet....

Jeg har en sønn på to (og prøver på en til) og vi er begge i full jobb. Jeg har en mellomlederstilling og min samboer har akkurat fått ny jobb med mindre reising men med mindre fleksibilitet.

Poden har gått i barnehage i ett år, dette året har vi forsøkt å ha kortest mulig dager ved at en har levert litt sent mens den andre har dratt tidlig på jobb for å hente tidlig. Vi må se litt ann med den nye jobben til samboer, men vi tar sikte på å fortsette med det. Jeg jobber gjerne litt på kvelden eller i helgen for å ta igjen slik at jeg kan gå tidlig. Noen uker har jeg også en "langdag" der jeg gjør mye på jobb.

Ettermiddagen forsøker jeg å sette av til poden, men det skal jo også lages middag etc. Men det blir gjerne en time eller to lek i bakgården evnt. inne og middag. En gang i blant spiser vi ute alle sammen og gjør noe annerledes eller spiser middag hos venner med barn.

På kvelden er det ofte slik at man er så sliten at det ikke er så mange sprell vanligvis, det blir gjerne litt jobbing, litt lesing, litt TV-titting og så er det husarbeid, da. Jeg har forsøkt å trene en kveld i uken, med vekslende hell.

I helgene blir poden satt i fokus, med besøk hos venner med barn i samme alder, teater, tur i skogen, tur på lekeplass etc. Om kvelden forsøker vi å ha litt voksen hygge, enten ved en bedre middag for to, invitere venner, vi har barnevakt en gang i mellom og da er det ofte ut og spise med venner.

Vi vasker litt vel sjelden, men nå blir det vaskehjelp! Min samboer og jeg er relativt likestilte og forsøker å fordele arbeidsoppgaver ut fra hva som passer til enhver tid. Mye planlegging, men vi synes begge at det er viktig å være mye sammen med sønnen vår på ettermiddagen og i helgene, så da må husarbeid og våre hobbyer skyves til kveldstid.

Jeg ser at livet mitt virker litt kjedelig, men jeg synes jeg har det bra. Jeg har benyttet kulturlivet litt dårlig de siste årene, men har ambisjoner om å gå oftere på teater og kino denne høsten.

jeg synest det hørest ut som at dere har det kjempe fint jeg=)=) Jeg har valgt å gå ned i 50% stilling nå når min sønn er så liten. Det gjør at jeg har masse tid sammen med han, får tid til mine hobbyer(som tar tid) og tatt vare på huset vårt. Vi forsøkte vaskehjelp da begge var i full jobb, men jeg var ikke fornøyd med jobben de gjorde i det hele tatt så det endte opp med at jeg vasket selv etterpå.

Mannen min hadde tilbud om ny jobb med mye mer betaling, men det var offshore og jeg vil ikke slutte helt å jobbe(jeg jobber kveld og helg av og til) .Økonomisk kunne jeg da sluttet å jobbe, men det er viktig for meg å føle at jeg tjener penger til familien og å få komme meg ut å bruke kunnskapene mine litt selv om det bare er to dager i uka 10 timer pr gang.

Jeg kan derimot ikke brukde utdannelsen min da det ikke finnes 50% stillinger innen det. Men jeg jobber nå med noe som omfatter interessene mine og det er jo fint=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...