en liten i magen Skrevet 11. august 2006 #1 Del Skrevet 11. august 2006 Andre som har litt" slitsomme" svigermødre her, som pusser sølvet ditt og stryker tøyet ditt uten å spørre, med andre ord føler seg litt for hjemme hos deg? Gøy å høre andre sine historier, he he. Jeg har verdens snilleste svigermor, men fy f.... hvor jeg blir gaal av henne til tider!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma'n til bitteliten Skrevet 11. august 2006 #2 Del Skrevet 11. august 2006 Min svigermor er også supersnill! Men fytti hæ..... så irritert jeg også kan bli.... ikke kan jeg lage mat til henne eller rydde opp etterpå, ikke kan jeg bære noe (ikke en tekopp en gang, kaffe får jeg ikke fordi det ikke er bra for barnet...), det eneste jeg får lov til er å hvile, hvile, hvile og det GIDDER JEG IKKE!!!!! Ja! Det er godt ment, men jeg er jo voksen for svarte! Det er HUN som snart er pensjonist....jeg er bare gravid. Jaja............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten i magen Skrevet 11. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2006 Min svigermor har en tendens til å snakke til sønnen min på 1 og 1 halvt år, mens hun egentlig snakker til meg. " Skal mamma bade deg?", "skal mamma gi deg mat nå?" og det er mens hun er på besøk her, så utrolig irriterende, jeg bader han når JEG vil, og gir han mat når han er sulten, blander seg med alt. Her om dagen fikk sønnen min en slurk cola av meg, da sprang hun bort til han" off nei, slik skal ikke du ha" ???? vet ikke om jeg skal le eller klikke, styrer på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #4 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg har også supersnill svigermor, men etter at jeg sendte henne hjem med sin medbragte vaskebøtte en lørdag morgen har hun absolutt blitt mer forsiktig. Nå spør hun om jeg trenger hjelp og da er det bare koslig. Men nå er det slik i min manns familie at ingen sier i fra om noenting og snakker aldri "dypt" sammen. Og så har du meg, som har vokst opp med stor takhøyde og hvor man har værsågod å si i fra hvis det er noe, hvordan skal ellers folk vite hvordan du vil ha det. Så enden på visa er at de er litt sånn "halvredd" den direkte kona til sønnen. Men jeg orker ikke å få en vaskehjelp på døra som jeg ikke har bedt om. Synes rett og slett det er litt frekt. Jeg tropper da ikke opp på døra hennes og lager middag til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten i magen Skrevet 11. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 11. august 2006 Så bra at du sa ifra da, det er nok det jeg burde gjort for lenge siden, men det er så utrolig vanskelig når hun bare gjør ting i beste mening og hun er veldig mye alene får liksom så vondt av henne også, men jeg er blitt flinkere til å si nei,, selv om hun har en tendens til å høre det hun vil høre. Vi har foreksempel bedt henne slutte med å gi sønnen vår så mye snop, så nå gir hun han når hun TROR vi ikke ser, overhørte henne da hun sa til sønnen min at " nå har jeg ikke spurt mamma og pappa, men du kan jo bare få denne". Blir litt provosert når hun overkjører oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howdy Skrevet 12. august 2006 #6 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg er nok utrolig heldig med svigermor - svigerforeldrene i det hele tatt. Hun er bare kjempehyggelig og gjør aldri noe uten å spørre oss og er gjerne til hjelp når hun kan. De ringer før de kommer feks, og det synes jeg er deilig og at de ikke ramler inn i hytt og gevær (de bor like i nærheten). Jeg har ei datter fra før som svigerforeldrene mine stiller opp for som om det skulle være deres barnebarn. Blir moro nå med et "ekte" barnebarn også, men de er utrolig opptatt av at de ikke skal gjøre noen forskjell på datteren min og den nye spira - og det er jeg absolutt ikke bekymret for. Jeg kunne nok ikke bestilt noe bedre for min del :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. august 2006 #7 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg tror jeg har en svigermor litt utenom det vanlige. Jeg er nemlig veldig ryddig av meg og vasker 1 gang i uken, mens hun og familien aldri vasker. De bor i verdens skitneste hus og jeg har aldri sett henne brukt støvsuger engang (jeg har vært sammen med amnnen min i 8 år). Jeg syns det er helt sykt at de aldri rydder (ikke engang når de skulle ha konfirmasjon eller selskaper rydder de og det tror jeg at jeg aldri har hørt om). Doen deres stinker like gale som på Roskilde osvosv. Greit nok. Jeg legger meg aldri borti hva hun gjør. MEN hun skal alltid kritisere meg NÅR og HVIS jeg vasker. Jeg får faktisk dårlig samvittighet når jeg vasker og støvsuger, det kan ikke forklares, men hun klarer å få frem den følelsen hos meg selv om jeg vet at det er vanlig å vaske. Hun er nemlig trimfreak som mener at en skal springe på fjellet og sykle maraton hver bidige dag og ikke bruke tiden på vasketull. Bortsett fra dette er hun veldig grei altså, men jeg må innrømme at jeg er redd for å gå på do hos dem og eventuelle e.colibakterier som må florere der.. Noen som har det likedan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 13. august 2006 #8 Del Skrevet 13. august 2006 Siden jeg bare er 9 uker på vei har jeg ikke tenkt å fortelle mine foreldre og min svigermor at jeg er gravid før om noen uker. Men da kommer nok alle bekymringene for hva jeg gjør og ikke gjør. Og enda verre blir det nok når babyen er kommet. Men tross alt vil jeg jo heller høre på alle bekymringer enn å ikke ha noen unge i det hele. Hun bor 2 timers reise fra der vi bor så hun kommer hvertfall ikke og sjekker om huset er rent nok så veldig ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå