Gå til innhold

6mnd og våkner hver 2 time om natta

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 6mnd har plutselig begynt å våkne flere ganger på natta. Fra han var 1mnd til 5mnd sov han fra 20-4,så våken for å spise og sov til 8.Men nå legger vi han 20 og han våkner 23,01,03,05,og 07,og skal spise hver gang. Han har plutselig og sluttet å ville spise grøt.Kan det være at pga det får han ikke i seg nok næring og må spise hele tida på natta og???

Hvis noen har råd,hjelp:)

Fortsetter under...

Det samme har skjedd her. Simen er 5 mnd og har heletiden fått mat hver 3-4 time på natten, men i det siste våkner han bare mer og mer ofte.Har prøvd å gi mer fast føde på dagen, men dette hjelper ikke her. Syns heller ikke han er spes. sulten på natten, men våkner og kaver.har også begynt å være helt våken og klar for en ny dag kl. 06.(litt tidlig syns nå jeg..) Men her er det kanskje tenner som er årsaken. her blir det gitt mme i flaske så jeg ser jo hvor mye han drikker hver gang og dermed er det lett å se om det er sult som vekker han. Men med erfaring fra storesøster så syns jeg ofte det var perioder med henne hvor hun sov dårlig for så å roe seg igjen..Har også lest et sted at når det skjer mye i utviklingen, dvs. når de lærer å snu seg,krabbe etc. så blir de ofte litt urolige.. Så jeg har desverre ingen spes. råd, kan bare si at dere ikke er alene:-)

Da er vi i samma båt! Jenta mi er 6 mnd og nå vil ho mat hver annen time heile natta!! Herregud ho får jo oftare om natta enn om dagen!!!!!

uff.........ho sov veldig fint før... det har liksom gradvis blitt oftere og oftere pupping. No har vi bestemt oss for å forsøke å gjere noko. Mannen skal ta henne i natt og gi henne tillegg + la henne skrike litt. Vi veit ikkje helt ka vi skal gjere - berre godt å høre at vi ikkje er aleine

• 2 uker senere...

hiver meg med på denne bølgen jeg også, som skrevet over...gutten min våkner også kaver å styrer, men spiser ikke særlig mye hvis jeg tilbyr pupp. er ikke lett å bare la han ligge heler, går greit hvis han er i "godlynne" men ikke hvis han skriker liksom...=(

noen som vet hva man kan gjøre for at de skal sove lengre og tyngre om natten? har ftt tipset mere mat, emn flere??

Annonse

Saann hadde vi det ogsaa da Booo var seks maaneder. Jeg var vaaken i snitt 10-12 ganger pr natt, ammet, bysset, eller lot ham ligge i senga og stroek og stroek, sang, satt med ham paa fanget foran TV'n (og saa gamle saaper fra 80-tallet, he,he). Til slutt holdt jeg paa aa gaa paa veggen. Dette var rundt juletider, og jeg husker spesielt en gang da jeg skulle proeve aa pakke inn en pakke - det foeltes som verdens stoerste problem. Jeg var helt utslitt. Vi proevde alt: betalte en 'soevnekspert' 3000 kroner for aa hoere ting jeg allerede hadde lest. Dro til mamma og hadde en natt med flaskemating da jeg sov i et annet rom (Booo var ellers helammet, og fordi han var prematur var det fryktelig viktig for meg aa holde paa ammingen, men det er en annen historie). Helt, helt desperate var vi baade mannen min, meg, og, tipper jeg, Booo. Saa fikk vi et raad som forandret livene vaare.

Jeg foeler meg litt saann 'predikant' naar jeg skriver dette, men det er viktig for meg aa fortelle, for jeg skulle saa veldig gjerne oenske at jeg hadde hoert om dette foer:

Vi tok Booo opp i senga til oss.

De foerste par nettene synes jeg det var ganske skummelt aa ha en saa liten pjokk liggende ved siden av meg. Og saa hadde jeg selvfoelgelig hoert om dette med krybbedoed og var usikker paa hvorvidt det gjorde ting farligere. (Det gjoer det ikke, med mindre du roeyker, er syk, rusa eller svaert overvektig.)

Men etter et par netter kom forandringen: Booo sluttet ikke aa vaakne, men siden jeg var der og kunne amme og troeste ham i soevn med en gang, og siden vi da slapp aa staa opp, merket jeg plutselig at jeg var mye mindre sliten. Jeg vaaknet uthvilt. Pappaen til Booo vaaknet uthvilt. Booo vaaknet uthvilt.

Jeg har skrevet mer om det andre steder paa soevnsidene - det jeg mener er altsaa at det er mulig aa dekke barnas behov samtidig som du ikke behoever aa gaa paa akkord med dine egne behov (for soevn). Og jeg tror at den tryggheten barna trenger om dagen trenger de ogsaa om natten. Det er masse, masse aa si om dette - og om hvor hyggelig det er for alle parter - men det viktigste er egentlig for meg aa formidle at det finnes alternativer til alle graatekurene.

Jeg oensker deg lykke, lykke til og alt godt til deg og soennen din!

(OG God natt!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...