Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 11. august 2006 #1 Del Skrevet 11. august 2006 Hei kjære Lenn! Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Har vært så forferdelig dårlig, kasta opp hele tiden, men nå går det bedre. Måtte langt tilbake for å lese hvordan det har gått med deg. Forferdelig trist at du skulle miste når du endelig ble gravid. Så urettferdig!!!!!!!! MEN, som Maigaard sier, har du testa positivt en gang, så betyr det at du kan få barn. Jeg VET du vil lykkes tilslutt, jeg er helt sikker!!! Bare det at du ble gravid med fryseegg er et godt tegn. Det at du har fått egg på frys er også et godt tegn, så her er det bare spørsmål om tid ) Og skal du til Danmark, så får du både hatching og akupunktur som vil øke sjansene dine ytterligere. Leste også at du snart skal i gang igjen, det er bra, da skal jeg sende mye *****babystøv**** og gode tanker din vei. Gleder meg til å følge deg framover, og se at du lykkes tilslutt. Så blir det 2007-babyer på oss begge )) Har du fått deg ny jobb? Hva og hvor? Prøv å hold motet oppe Lenn, og tenk at du lykkes tilslutt. Jeg er veldig glad for at jeg prøvde å være positiv i tida mellom forsøkene og at vi gjorde betydningsfulle ting i mellomtida. Da føler jeg vi ikke har kasta bort tida med å være trist og lei, når vi lyktes tilslutt allikevel. Vet det ikke er lett, men det ser ut som at du også prøver dette. Jeg kommer til å titte innom og følge deg videre, gleder meg mye til du kommer i samme båt som meg. For det gjør du!! (",) God klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890558-kj%C3%A6re-lenn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 12. august 2006 #2 Del Skrevet 12. august 2006 Hei Linemor ) Så koos å høre fra deg, og så godt å høre at alt er bare bra (selv om du har vært dårlig da....) Hvilken uke er du i nå? Du har jo kommet et stykke på vei, nå...? Og så tvillinger!!!Det er bare så hææærlig ) Ja som du har lest så har det vært både opptur og nedtur i sommer.... Fikk jo sjokk da testen "plutselig" var positiv etter å ha vært negativ to dager før....!! Det var et par fantastiske uker....det å være gravid igjen... Det var en følelse jeg unner alle (selv om det ble kortvarig denne gangen....) Men jeg koste meg med uggenheten og bekkensmertene som jeg fikk med en gang....gleder meg til neste gang bivirkningene kommer ) Som du ser er jeg "på hugget" igjen ) "Gutsen er tilbake og jeg er fit for fight!! Ble så glad og opprømt etter å ha snakket med StOlav, og de kunne "putte" meg inn på neste mens!! Så da er det å vente på at den skal komme.....Håper og tror at den dukker opp i løpet av neste uke en gang....Da er det på`n igjen med Progynova....... Føles nesten som en eviglang medisinering dette her.... Blir jo det 4.forsøket på under 10 mnd!! Så her rekker man mye på kort tid. Har bestilt akupunktur også, så her skal slettes ingenting vært uprøvd!! Skal dit onsdag, så det blir råspennende ) Håper det kan være til nytte for det vi driver med ) Hadde en ekkel episode i sommer, i tillegg til SA-en. Fant en kul i brystet, og trodde min siste time hadde kommet....Var på ultralyd og mammografi på rugedag 5....var så nervøs at jeg var helt kvalm..... Heldigvis var det ikke kreft hos meg....Det var en "ufarlig" bindevevsknute som ikke kunne gjøre noe skade..... Har jo lest på pakningsvedleggene til medisinene vi putter i oss. Hormoner er jo med på å øke faren for brystkreft..... Det er greit å følge med og kjenne etter har jeg funnet ut.... å komme seg fort til undersøkelse er alfa og omega for behandlig....... Så jeg fikk meg en støkk!! Er fast giver til kreftforeningen, og gikk rett inn på nettet og gav et bidrag til etter denne uhyggelige opplevelsen .o) Så nå har jeg på meg rosa armebånd fra Kreftforeningen ) Var sykemeldt i hele sommer, men begynte i ny jobb onsdag som var. Er førskolelærer og har jobb som pedagogisk leder, så her er det en god del å sette seg inni....og mange navn og barn/voksne å bli kjent med. Barnehagen jeg jobber i tar 80 barn, og har over 20 ansatte, så her er det bare å ta en og en ting ad gangen! He he.... Har sovet litt dårlig i det siste....litt tøft å "hoppe ut i det" etter å ha vært sykemeldt i sommer......Men jeg ser ut til å trives iallefall, og det er jeg kjempeglad for ) JA! Jeg skal lykkes til slutt. Det VET jeg og det skal ingen ta ifra meg!! Er superglad for å bli gravid på siste forsøket, det er jo en gedigen opptur, og et bevis på at ting skjer!! Håper så inderlig at turen vår kommer i nærmeste framtid. Det tar på jo flere forsøk man tar...... (men det er verdt det til slutt:o)) Nå tvinger jeg meg selv til å tenke opp og fram!! For en dag kommer spiren til meg også, og det ser jeg skikkelig fram til ) Håper du kommer innom i ny og ne..... Jeg er satt opp på innsetting i uke 35, men tipper det blir litt senere ifht slimhinna som var litt tynn sist (men nå skal jeg jo til akupunktur!!!) Ha det så bra Linemor, og kos deg med spirene. Ta godt vare på deg selv så "sees" vi ved en senere anledning ) Stooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890558-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-5899518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 15. august 2006 #3 Del Skrevet 15. august 2006 *Og vi dytter og vi dytter*............. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890558-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-5938037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 21. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 21. august 2006 Hei Lenn ) Beklager sent svar! Trodde jeg var kvitt oppkast og kvalme sist jeg skrev, men akk nei.... Men NÅ tror jeg jeg er ferdig med det kapittelet. Så spennende at både du og Spira er i gang igjen!!! Det betyr lykke, det har jeg bestemt. I tillegg til at jeg sender avgårde mye********babystøv******* og hormoner. Jeg er så utrolig sikker Lenn, på at du vil lykkes, jeg har en skikkelig god magefølelse for deg!!!! Som jeg skrev over, du har vært gravid flere ganger, du har gode nok egg til å fryses, du ble gravid på fryseforsøk, som har en lavere odds, nei, jeg sier det igjen, her er det bare et spm om tid ) Jeg er i dag 15+5, og om to uker skal jeg på ny UL der de kan se om der er to små jenter, to små gutter eller en av hver på vei. Hvis de ikke ligger slik at vi ikke kan se det da. Gleder meg jeg Så fælt med din "kreftopplevelse" tidl. i sommer da! Jeg også støtter kreftsaken, og bruker gult armbånd Bra du er frisk og rask Lenn. Flott at du har begynt i arbeid igjen, det får tiden til å gå litt fortere og tankene litt vekk fra IVF etc. Selv om det nok er en overgang fra å være sykemeldt, så syns jeg det er godt å være i aktivitet. Har jo selv vært sykemeldt i hele sommer, og nettopp selv begynt å arbeide igjen. Prøvde meg på trening lørdag, deilig, men fy så stiv jeg er i lårene nå! Har ikke trent siden mai, så det var godt å komme i gang igjen. Må ta det litt forsktig siden der er to stk der inne, men rolig trening skal visst være bra for mor og barn. Leste at du nå hadde fått mensen og var i gang igjen, jippi! Fornuftig av deg å prøve akupunktur!! Jeg gjorde det på siste forsøk i DK, fikk da akupunktur dagen før innsetting, og samme dag, men etter innsettinga. Undersøkelser viser visst at akupunktur øker sjansene. Blir spennende og se hvordan slimhinne di blir nå Skal følge med her inne nå framover Lenn, og ønsker av hele mitt hjerte, og hele mi sjel, at du skal lykkes på dette forsøket!!!!! Gode klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890558-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6013059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 21. august 2006 #5 Del Skrevet 21. august 2006 Heia Linemor ) Er så koselig å se deg igjen, savner deg, jeg! Håper du er kvitt kvalmen, selv om jeg vet at du tåler det meste (det gjør vi alle etter å ha strevd så fælt...) Jeg er som nevnt ett-eller-annet-sted, på syklusdag 3 i dag. Snakka med sykehuset i dag og alt er i rute ifht planlagt innsetting osv. Men vi vet jo at det er en vei og gå før man ligger i stolen klar til å få satt på plass egg ) Jeg har større dose Progynova nå. Hadde 6 mg før, nå begynte jeg på 8 mg. Håper det skal hjelpe til en tykkere slimhinne. Dessuten går jeg til akupunktur. Endelig "fått ut fingeren" og kommet meg dit, etter 3 mislykkede forsøk.... Han virker veldig proff, og grundig, men man vet jo aldri om han kan direkte påvirke det jeg driver med. Håper det. Drømmer om bare 1 UL denne gangen ) Skal tilbake til ham torsdag, og håper på aku rett etter innsetting. For er det ikke slik at det kan hjelpe på festefasen?? Hvor fikk du nålene? Jeg fikk nåler flere steder, både for å stresse ned og for å sove godt om natta (har sovet skikkelig dårlig en periode nå) Ellers går det greiere med meg nå. Har hatt en periode der jeg har vært på grensen til deprimert. Følte at jeg var på vei inn i en dårlig tankegang. Klarte ikke tenke positivt. Ikke kom mensen heller og jeg så (mitt eneste lyspunkt:)forsøket fly ut vinduet..... Heldigvis ble det ikke noe surr, og medisineringen har startet. Er fortsatt sliten, men blir nok etter all sannlynlighet sykemeldt fra mandag. Har alltid hatt bivirkninger av Progynova og Progestan, og har valgt å tenke ENDA mer på meg selv dette forsøket. Jo flere forsøk vi har, jo viktigere blir det å endre litt på rutinene og ta vare på seg selv synes nå jeg ) Har snakka med min nye leder om det og hun er veldig forståelsesfull! Jeg har vært veldig heldig med lederene mine (og kollegaene mine) når det gjelder dette. Full forståelse og bare lykkeønskninger og klapp på skulderen. Hadde vært vondt hvis det var annerledes....... Ønsker deg masse masse lykke til videre vennen min ) Ta godt vare på deg selv og spirene, og kom og oppdater når du vet kjønn osv. Eller bare kom inn uansett hva du har å fortelle ) Kjempekoselig er det ) Stooor klem fra ei som tenker på deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890558-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6016298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 22. august 2006 #6 Del Skrevet 22. august 2006 Dytter i vei!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890558-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6026803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå