Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...levert sædprøve!!!!!!!!

Endelig fikk vi tatt det skrittet!

Har hatt glasset og rekvisisjonen liggende, og nå når tr likevel kommer, tenkte jeg vi bare måtte hive oss rundt før jeg igjen trenger alle spermiene selv!

Går her fortsatt og venter på tr, og nå får hun se å dukke opp, for alt tilsier at hun skal det!!

Tempen min har sunket 0,4 grader, og puppene er mye mindre ømme + negativ test for ett par dager siden. Kjenner også på litt mensmurringer.

Derfor kjenner jeg nå på den fortvilelsen mange av dere har gjort i det siste... at hun ikke kommer når hun uansett kommer til å komme...

Men jeg får vel bare se til å bli litt tålmodig, for syklusene mine har jo variert fra 25-28 dager. I dag er jeg jo "bare" på dag 26...

Men disse siste dagene før tr er jo alt for uutholdende fra før, så da blir de neste det enda mer!!!!

Er nesten blitt sår nedentil av å gå på do og tørke og tørke, for å se etter den uønska drittkjærringa!

Når hun nå kommer, skal jeg ta blodprøve på dag 2-4. Etter det skal jeg ta ny blodprøve en uke etter positiv el-test.

Det skal jammen bli spennende å høre resultatet på alle disse prøvene vi nå er i gang med!

Ja, ja, jeg får vel bare vente og vente og vente....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg disse dagene, ja. Men i teorien så kan du jo være gravid hvis du testet for 2 dager siden og det ennå er et par dager til din lengste syklus... Men jeg vet hvordan det er.. Er selv på dag 22 tror jeg. Denne måneden tok jeg el-test, som jeg ikke har brukt på mange måneder. Den var kraftig positiv på dag 12...Utifra en tidligere test, så hadde jeg 12 dager mellom el og ikm, men samtidig hadde jeg 30 dager syklus sist måned, så her råder forvirringen.

Synes mannen din fortjener skryt for å ha tatt testen. Egentlig skulle det bare mangle alt vi kvinner må gjennom, men det er tydligvis ikke like lett for alle, og jeg vet mange nekter. Mannen min var fra seg fordi han måtte måle blodtrykket hos legen for noen år siden, syntes det var så ekkelt. Hallo, tror du han fikk en liten påminnelse om hvordan det var å gå gravid i 9 mnd, og ligge i fødsel i 20 timer...Ble litt flau, da ja.

Du er heldig som har kommet såpass igang med prøvene. Hvis tanta kommer, når hun kommer, så ringer jeg gynokologen med en gang, nå har jeg utsatt det altfor lenge allerede.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5894496
Del på andre sider

Det er kjempeflott ia at dere har kommet i gang med undersøkelser!

Det er jo godt å få avklart hvor landet ligger. Dette blir utrolig spennende fremover. Og jeg kjenner frustrasjonen over å vente, lure og håpe på om man er gravid.

Jeg er egentlig veldig ustabil i humøret for tiden, det er jeg vel forsåvidt alltid da.... Men jeg jobber hardt for å beholde motet oppe. Senest i natt før min stakkars tålmodige mann "slapp til", hadde jeg noen gråtetokter over mangelen på barn. Han har liksom evnen til å skyve ting unna, det har ikke jeg. Jeg føler meg ufruktbar, snart i overgangsalder, usexy, ubrukelig på alle måter. Han er så veldig lite inni disse greine med prøving, barn etc. Men han sa liksom tynt at kanskje er det ikke for sent... Det hjelper å snakke litt om det da, jeg føler meg så alene om sorgen over dem jeg ikke fikk.

Men når jeg leste innlegget ditt over her bestemte jeg meg for å få levert inn en sædprøve fra denne hustanden også. Han sa for lenge siden at det var greit for ham. Jeg vil vite hvorfor jeg ikke får barn rett og slett, selv om det sannsynligvis er meg. Jeg vil ikke ta sjansen på å gå her å bebreide meg selv for at det ikke blir noen og så er det kanskje svømmerne det er noe med. Alle kort skal på bordet ja!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5894909
Del på andre sider

Heisann =)

Jo jeg syns han var kjempegrei som ville gjøre dette! Og det uten å rynke på nesen heller (nesten..:)

I dag kom tanta for fullt. Hun sneik seg så vidt innpå meg i går kveld, og i dag lager hun skikkelig bråk! Har såååå vondt i magen!!!!

Tok meg to Ibux før jeg gikk på jobben nå, selv om jeg vet at jeg ikke bør ta det, men det er det eneste som hjelper, og jeg makter ikke å være på jobb med slike smerter..!

Til optimist: Jeg skal ta diverse hormonprøver ++, men jeg kan sjekke på rekvisisjonen min når jeg kommer hjem og skrive det da.

Ellers kjenner jeg at motivasjonen min har nådd bunnen igjen, og jeg har klart å komme på alle ulempene med å få en liten en til... igjen...

Jeg vet at motivasjonen og troen kommer snikende igjen, men akkurat nå lurer jeg bare på hva det er jeg holder på med..

Er drittlei av all prøvinga!!!!!!!

Men skal prøve å komme meg til legen og få tatt den blodprøva som jeg skal på mandag. Selv om jeg nå IKKE har lyst...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5899978
Del på andre sider

Annonse

For all del ia69, du kommer deg til legen på mandag, ja!! Du som har klart å motivere meg også, jeg skal ringe til uka når tanta kommer. Og vi har vel egentlig planlagt Ålesundstreff når spirene sitter, så ikke la meg sitte igjen her alene nå.

Men seriøst, vi kjenner vel alle litt på denne oppgitte følelsen. Tenkte på det her en dag, jeg var liksom SÅ optimistisk: hva er det egentlig som får oss til å bli så optimistiske igjen bare et par uker etter at alt så svart ut?? Svaret for meg denne pp er nok at jeg første gang på mange måneder har brukt el-tester, og den slo positivt ut. Men jeg vet jo at det har klaffet med el så utrolig mange ganger før, så DET er nok ingen garanti. Begynner nå å se på det som en hobby....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5904120
Del på andre sider

Joda nicco, jeg skal kravle meg avgårde til legen på mandag. Men det virker litt tungt og unødvendig når alt føles håpløst...

Så bra at du er blitt motivert til å søke råd hos gynekologen også da =)

Håper jo at du slipper det, og får et kjempepositivt svar om ett par dager!!

Det hadde vært utrolig koselig med ett treff med smånurkene en gang! Håper det kan bli en realitet etter hvert!

Til optimist: Den blodprøven jeg skal ta på mandag er på glukose, c-peptid, ferritin, vitamin B12, folinsyre, fritt T4, TSH, FSH, LH, Prolaktin, Østradiol, Testosteron og SHBG. (Vet ikke helt hva SHBG står for, men det er under hormoner)

Oj, det ble en lang liste..... Skal ta disse fastende.

En uke etter positiv el-test skal jeg ta Progesteronprøve.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5905329
Del på andre sider

Så dumt at denne tanta di ikker har skjønt tegninga ennå ia. Men, det blir til slutt skal du se. Du vet jo at du har klart det før, det er bare at det tar mer tid denne gangen. Men når først gullegget sitter, da kommer verdens nydeligste lille baby-ia til verden. Og da vil alt dette stevet være verdt det, ja nesten glemt.

Samtidig er det så viktig å huske å leve underveis i denne prosessen også, slik at man i fremtiden ikke føler at man har latt tiden gå i fra seg. De blir jo så fort store de andre barna, og det er så utrolig viktig å nyte dagene og tiden sammen med dem også. Etter at svigermor plutselig døde brått her i sommer (litt over 60år), har jeg skjønt at man må nyte dagene og samværet med de man har rundt seg. Glede seg over det man har, og alle de man er gla i. Det har hjulpet meg til å tenke framover, og slappe mer av. Nå er det ingen krise om jeg ikke blir gravid, jeg planlegger tiden framover uten å tenke på om jeg er gravid eller ikke. Jeg prøver å gleder meg over alt som er godt og positivt rundt meg. Og skulle jeg bli gravid, ja så er det bare en kjempeherlig bonus - og da innretter jeg bare livet vårt etter det. Uansett, så skal det blir bra, og jeg føler meg veldig heldig som allerede er velsignet med de to flotte barna jeg har. Ikke alle er så heldige, det tenker jeg mye på. Har vennerpar i min egen alder som strever med å få nr. 1, det setter det litt i perspektiv for meg. Men, det betyr jo ikke at jeg ikke ønsker meg en liten en til, for det gjør jeg. Men, det er bare ikke det eneste som opptar meg lenger, og det synes jeg er godt.

Lykke til i gammeljobben igjen da. Vi kommer nok til å ha vært "borti" noen av de samme pasientene i fremtiden tenker jeg :-) I natt satt jeg forresten med en liten en på 14 dager i hendene, og jeg syntes bare det var kos og ikke noe sårt. Det var deilig å kjenne det, samtidig som jeg selvfølgelig kjente på meg at jeg har lyst på en liten en til. Er vi heldige, så blir det ia. Tror det hjelper å tenke positivt også jeg.

Nei, dette ble jo den stilen. Og skrevet sikkert like mye for mine egen del, bare for å dele litt tanker jeg har med dere flotte damer her inne.

Jeg er ikke så ofte her lenger, men følger med på dere alle. Lykke til med prøvingen, og husk at selve livet det er det som skjer her og nå :-)

stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5909423
Del på andre sider

Å så deilig det var å høre fra deg Ninni35 =)

Har tenkt mye på deg i det siste, etter at du fortalte om at noe veldig trist hadde skjedd i ferien.

Håper det går bra med dere! Det må jo ha vært ett så fryktelig sjokk!

Skjønner godt at dere har måttet stoppe opp litt, og ta ekstra godt vare på hverandre..

Og det er helt sant, det er noe vi alle burde være flinkere til! Det er bare så dumt at vi ikke tenker nok over det i hverdagen.

Men jeg har tenkt litt ekstra på det i det siste, fordi jeg føler att det går med så mye energi og ikke minst tid med dette bayblagingsprosjektet.

Jeg blir så opphengt i det at det er nesten skremmende!

Prøver å minne meg selv på at jeg har tre nydelige barn som vokser så fort og som jeg må gi masse oppmerksomhet til NÅ, mens jeg ennå har de rundt meg her.

Bror til min mann ble lam fra livet og ned, + fikk en hjerneskade for 3-4 år siden, og det har satt sitt preg på hele familien. En ser hvor skjørt livet er, og en blir flinkere til å nyte de små øyeblikkene etterpå. Men etter som tiden går, merker jeg også att vi lettere glir inn i gamle spor igjen.

Nei, jeg har funnet ut at jeg må prøve å gi litt slipp på denne krampeaktige prøvingen. Men jeg vet ikke helt hvordan enda...

Kanskje jeg skal prøve å være her inne litt mindre....?

Jeg har ikke begynt i gamlejobben enda, men med tid og stunder blir det nok det.

Skal tenke på deg da, når vi sender barn ett visst annet sted ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5910598
Del på andre sider

Hei ia69.

Så flott at du har begynt utredningen,det blir greit å få slikt unnagjort.

Sædprøve skal visst leveres her i gården også snart,må bare få informert min kjære om det først!Ønsker deg lykke til ia69,du skal se det går mot vår tur i køen snart nå!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890484-i-dag-har-vi/#findComment-5910945
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...