fiona71*2pp Skrevet 11. august 2006 #1 Del Skrevet 11. august 2006 Har vært å sett på litt baby ting.. blir bare mer å mer forvirra jo. Hvis æ ska ha voksipose..da treng æ vel ikke vogn dyna..iallefall ikke før tell våren... ? Eller?? Får man ikke kjøpt voksiposa no me sommer og vinter trekk?? No får æ en jan/ feb baby..litt usikker enda Å da e det kanskje best å kjøpe voksi pose for når høsten kommer igjen og han e stor nok å sitte i sportsvogn, e det vel bra me enn sånn pose å pakke han i...eler hold det me dyna??? E det standard str på alle madrassa og dyne tell barnesenge, eller e det flere forskjellige? nån som har kjøpt på Jysk, og som e fornøyd?? Så på nån me merke Høie idag... Men æ har virkelig ingen peiling. Bynne nesten å føle mæ som Rachel i friends da ho hadde sånn babyfest..kunne heller ikke navne på nåkka, eller visste korsen det fungerte...sukk. Så også på di lammeskinnan dæm hadde på Jysk..har veldi løst på ett sånn tell "bane", men, æ syns dæm så så små ut. E det nån som vet kor man kan få kjøpt nån som e større? Det her va jo sikkert passelig tell å ha i vogna, så sånn sikkert fint...men går det å ha det i senga, eller lekegrinda, eller burde man ha ett større da? Har neste bestemt mæ for å kjøpe duo vogn...men e enda ørlite usikker... får man alle tre dela me når man kjøpe duo, og ka e den siste lille delen...? Har sett bilda, og ser bagvogn, sportsvogn, og ?? E det trilla ?? Nån som har erfaring me Duo vogne VS kombi? vi bor i litt oppover bakke, pluss at æ har ei trapp opp tell huset, og vil gjerne ha nåkka som ikke e alt for tungt. Hjelpe mæ, når æ les over ka æ har skreve, så blir æ nesten slått ut av kor vanvittig uvitanes æ e.. Korsen ska det gå det her.. ) PS : Nån som vet kor man får kjøpt goe myke flanell kluta, gaskluta tell baby?? Så på Jysk etter de "kjente" kina klutan dæmmes, men fant ingenting, og alt anna dæm hadde villle æ ikke brukt på mæ sjøl engang..det va jo kjempe stivt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890181-i-fare-for-%C3%A5-h%C3%B8re-helt-sprengt-ut-igjen-men/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
En liten mamma Skrevet 12. august 2006 #2 Del Skrevet 12. august 2006 Hei! Det er jammen ikke lett å finne frem i "jungelen"! Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en voksi-pose fremfor dyne, de er veldig gode og varme og pakke babyen bedre inn enn ei dyne gjør. Og det stemmer at du får både sommer- og vinter-dyne til å ha inni voksi-trekket. På den måten har du en pose som er god tre årstider; høst, vinter og vår! (om sommeren trengs bare et teppe..) I tillegg kan du bruke en voksi-pose i mange år, mens skinnposene ofte blir for små når barnet er 1 1\2 år.. Angående vogner er det jo så mange forskjellige meninger. Jeg skal selv få februar-baby, og jeg har bestemt meg for ei kombi-vogn. Da kan jeg lett ta ut bagen og bære den med meg, og det syns jeg er en fordel. Hadde babyen blitt født på sommeren eller høsten er det mulig jeg hadde valgt ei duo-vogn, de har større bag og det er fint når barnet blir større og fortsatt må pakkes inn for å holde kulden ute,da blir det fort trangt i en kombi-vogn-bag... Når våre barn blir større, er det sommer og barna ligger ikke i pose og med dress på. Og når vinteren kommer igjen så bruker vi sportvogns-delen -og da er det jo topp med voksi-posen også! Jeg har bestemt meg for å kjøre Teutonia Mistral, en av fordelene med den vogna er at den er veldig lett -veier bare 11-12 kilo (mange andre vogner veier 18-22 kilo). At vogna ikke er så tung er en kjempe fordel når den skal løftes ut og inn av bilen, når du skal opp lange bakker og opp trapper. Ang. lammeskinn så har jeg ikke tenkt så mye på det enda, men jeg mener at jeg såg de på Nøstebarn i forskjellige størrelser. Du kan jo kikke der (nettside) På Spar-kjøp får du kjøpt gode kluter til babyen, tror de heter tøybleier. Etter et par vask suger de godt til seg gulp og sikkel. Jeg har ikke prøvd de fra Jysk.. Ok, dette var mine meninger og mine råd. Det finnes sikkert like mange som det finnes gravide -men dette var altså mine tanker. Lykke til med alle innkjøpene, det er veldig gøy når du kommer hjem og er fornøyd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890181-i-fare-for-%C3%A5-h%C3%B8re-helt-sprengt-ut-igjen-men/#findComment-5898634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larviksjenta. nr4? Skrevet 17. august 2006 #3 Del Skrevet 17. august 2006 anbefaler kjøp av voksi pose. bruke rikek dyne over posen. og kan brukes store deler av året. er ganske sikker på at det er standard str på madrasser til sprinkel senger. kjøpte på jysk til 1mann, var ikek fornøyd, men kjenner 2 andre som har kjøpr der det siste året og de er kjempe fornøyde. sikkert forbedret produktene. dyne til barne seng anbefales 100*80 den første tiden. 65*80 anbefales som vogn dyne på våren. har aldri hatt lammeskin så det kan jeg egentlig ikek si noe om. hadde en kombi vogn til nr 1, har nå kjøpr en simo duo til nr 2, pga plass størreslen i bagen. komme rnok alrdi til å angre på det valget. på princess har de 3 gasskluter for 10kr. perfekte til det meste. kid har billige å goe vaske kluter. håper dette hjalp noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5890181-i-fare-for-%C3%A5-h%C3%B8re-helt-sprengt-ut-igjen-men/#findComment-5962644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå