Gå til innhold

Juni: Hvor viktig er det med vanlig melk?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å tilvenne amalie til vanlig melk en stund nå, men hun vil absolutt ikke ha. har prøvd både kald og litt lunken, men ingenting nytter. hvor viktig er melken egentlig? hun får grøt 1-2 ganger om dagen + pupp om kvelden (snart slutt på den..) så litt får hun jo i seg. mme har hun aldri fått, så det gidder jeg ikke å begynne med.

tenkte å ta kontakt med hs, men tenkte å få noen råd her også:)

Fortsetter under...

Vet ikke egentlig hvor viktig det er. Jeg drikker ikke melk. Jeg tenker at melk er for kalver og spebarn. Det er mange som har hengt meg for den uttalelsen der..

Jeg tror vi Nordmenn drikker for mye melk. En undersøkelse jeg leste om en gang, sto det at det er ingen land som har så mye benskjørhet, og det er heller ingen land som det drikkes så mye melk som her i Norge. Tror det er en sammenheng der.

Tror også det er unødvendig å drikke flere glass om dagen. Vi får i oss meieriprodukter igjennom annen mat, og det tror jeg holder i massevis.

Men er du barn, og er i vekst, tror jeg ikke det tar noen skade. Jeg gir vesla melk hver dag.

Men når hun blir større, og kanskje ikke vil ha melk, kommer ikke jeg til å presse i henne denne melken.

Generelt, variert og sunt kosthol får vel være bra...

Klemmer fra

Hei

Har to barn med astma, og melk gjør astmaen verre ( økt slimproduksjon)

Legen på barneklinikken sa at det er ingen grunn til å "stappe" i ungene melk. Spiser de litt melkeprodukter, ost, youghurt el., så får de nok kalsium fra kosten og trenger ikke melk. Hennie får ikke melk når hun er plaget med astmaen. Til vanlig får hun litt melk, men hun er ikke så glad i det og drikker veldig lite.

gi barnet variert kost istedet....

er d ikke i bl.a. Italia de spiser mye grønnsaker, olivenolje og fisk istedet for å stappe i seg melk?

mange som sier at melken er beregnet for kalver...og at den da egentlig ikke er så sunn for mennesker... nja, faktisk noen som hevder at norske meierier driver med feilinformering om hvor fantastisk d egentlig er med melk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...