Gå til innhold

September: Føler meg elendig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er jeg tung, får halsbrann og har en del smerter i bekkenet (har 4 uker igjen). Og jeg er fryktelig tungpustet, så ille at jeg nesten får panikk innimellom. Men dette regnes jo som normale plager. Derimot hadde jeg ikke regnet med at jeg skulle få så fryktelig hodepine. Har det nesten konstant nå og blir i tillegg fort svimmel og uvel. Bare korte ærend i butikker er et mareritt. Urinprøver er fine, det samme er blodprøver og jernstatus, så alt er nok som det skal. Men jeg lengter etter å bli ferdig med svangerskapet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, da - stakkars deg ;-D

Er enig med deg, det er tungt nå. Har selv termin 13. september og kan nesten ikke vente. Jeg har hatt et veldig lett svangerskap, ikke lagt på meg mye (ca 10 kg til nå) og heller ikke blitt så diger at det gjør noe. Men NÅ begynner jeg å merke det ja...

 

Tungpusten har jeg vært lenge, klarer ikke bøye meg ned til gulvet, ryggen verker, bebisen sparker og vrir og vender på seg så det gjør vondt i magen, sover dårlig for magen er i veien. Er blitt trøtt, lat og usosial. Fordøyelsen har vært laber hele svangerskapet og innimellom blir jeg både kvalm, får halsbrann og hodepine.

 

Nå holder det.... VIL HA BEBIS NÅ!!!! (Og kroppen min tilbake...) ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk klar beskjed i dag om å kontakte lege hvis jeg ble plaget med hodepine&svimmelhet ev.synsforstyrrelser..

Har du tatt kontakt med lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg som skrev hovedinnlegget) Jeg har nylig vært til legen, og har selvfølgelig sagt at jeg har mye hodepine og svimler lett. Men som sagt er alle prøver fine, både Hb, BT og urinprøver, og babyens hjertefrekvens er stabil og fin + at det er mye bevegelser hver dag. Så det er nok ingenting alvorlig galt med meg, sikkert bare kroppens reaksjon på at det er så tungt nå. Og jeg sover jo ekstremt lite, det forklarer vel litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine kan være tegn på høyt blodtrykk, men det regner jeg med at du har sjekket at du ikke har. Passer du på å drikke nok vann?

Jeg har begynt å legge flasker med vann i fryseren om kvelden (ikke fyll de helt opp, kan sprekke), setter de i kjøleskapet på morningen. Slik har jeg kaldt vann hele dagen. Prøver å drikke så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...