Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prinsessa på et år har begynt i barnehagen, hun stortrives og ting går veldig bra og jeg har det faktisk veldig bra på jobb.

Med alle disse innleggene om hvor fælt det er når de begynner i barnehagen lurer jeg nesten på om det er meg det er noe galt med som syns det er helt ok at barsel året er over?? Noen andre i samme situasjon??

Fortsetter under...

Nei, det skal du absolutt ikke.

Hvorfor ha dårlig samvittighet når dere har en løsning som alle er fornøyd med?

Ofte går det lettere når barna starter i barnehagen så tidlig enn når de begynner senere.

Det likk mye lettere med storesøster som startet da hun var ett enn lillebror som begynte nå, som nesten to-åring. Han bruker lenger tid enn henne på å bli komfortabel med at jeg går fra ham i barnehagen.

Jeg har nettopp gått tilbake i jobb etter å ha vært hjemme med nummer to. Han blir 1 år i dag og begynner i barnehage neste uke. Storebror begynte da han var 11 måneder. Jeg har heller ikke dårlig samvittighet, tror han kommer til å stortrives. Elsker å være tilbake i jobb og merke at jeg fungerer som noe annet enn mor. Merker at jeg blir mer tålmodig med barna også nå som jeg opplever mer. Jeg mistenker at dårlig samvittighet og eget savn blandes sammen og at mange mødre tviler på at andre kan gjøre jobben like bra som dem selv (eller nesten like bra da...)

Hvis det er noe galt med deg, er det noe galt med meg også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...