Gjest Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Hei! Jeg har hittil bare vært til kontroll hos legen min, og har ikke tenkt så mye på dette med jordmor egentlig. Hva er det jordmor kan gjøre/gjør som ikke legen min kan? Bør jeg bestille time hos jordmor lissom? Har ikke hatt noen problemer så langt, så har ikke hatt så mye behov for å spørre og grave om ting..
Gjest Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Jeg synes det er veldig greit med jordmor, siden hun vet så mye mer om svangerskap og fødsel, dessuten tar hun seg mye bedre tid til oss enn legen gjør.
Hanne og jentungen Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Enig med deg:) Jormora er tross alt utdanna til å kun ta seg av gravide og fødede, mens fastlegen ikke er spesialisert i det hele tatt. Jeg syns det er lettere å spørre JM om 'teite' spørsmål enn legen:)
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Jeg er bare innom fra 1 tri, men lurer på når dere gikk til jordmor første gang? Og, går dere annenhver gang til jordmor og lege? Og, et siste spørsmål, "samarbeider" legen og jordmora, er det noe kontakt mellom de liksom?
Gjest Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Jeg var første gang hos jordmor i uke 16 (16 fullgåtte). Jeg tror i hvert fall ikke min lege og jordmor har noe kontakt..
___ Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Kommer helt ann på om du er fornøyd med fastlegen og om jordmoren der du holder til er bra. Jeg fikk en elendig jordmor så jeg foretrekker så apselutt å gå til fastlegen. Det finnes sikkert gode jordmødre rundt på andre helsestasjoner, men noen av em er bare skravlehøner. Er du fornøyd med legen ville jeg nok fortsatt der. Du kan forøvrig bestille en time hos jordmor og så se om du liker det. Hvis ikke går du bare tilbake til fastlegen. Ikke noe problem.
Gjest Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Veksla mellom JM og lege første gang og syntes det var veldig OK. JM tar seg tid til å snakke om andre ting enn bare kroppen din og det nye barnet som skal komme, bla forholdet i familien fra før. Forholdet mor/far, andre søsken, særkullsbarn i forhold osv. Slike ting har ikke legen tid til normalt. Denne gangen går jeg kun hos lege, da dette er mest praktisk. Har flytta og tilhører ikke lenger sonen til den JM jeg hadde sist.
Gjest Skrevet 11. august 2006 #8 Skrevet 11. august 2006 Tusen takk for svar alle sammen Jeg holder meg til legen min litt til jeg, og ringer heller jordmor om jeg skulle føle veldig behov
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå