Gå til innhold

Mai: hva er kveldrutine på mai babies!?


Hame ble født

Anbefalte innlegg

Hei

Luere på hva dere gjøre om kvelden har dere faste rutiner? Jente min bader rundt 20:00 og ammes til 21_22 sda sover du på bryste på fange.

luere oxo når dere legger baby om natte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men med en gang jeg ser tegn på at hun begynner å bli litt trøtt (gnir seg i ansiktet med hendene og blunker tungt), så skifter jeg henne og tar på pysjamas. Da lar jeg lyset være av, og jeg snakker ikke høyt med henne. Så ammer jeg henne på sengekanten, og legger henne. Da pleier hun å sovne med en gang. Det pleier å være rundt halv ti - ti tiden. Vi bader henne kun hver 3. dag, og da gjør jeg det somregel litt tidlig på kvelden sånn at vi rekker å legge henne før hun blir overtrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi prøver å få inn noen gode rutiner nå, og de er slik:

 

I fem-seks tiden tar vi et bad, og etter badet har vi på nattdrakt for da er han sløv og trøtt.

 

Jeg gir mat mens vi ligger i senga vår, og der er det mørkt og jeg prater ikke med han.

 

Målet er å legge han i senga si etter måltidet, men det funker ikke slik enda... Han er veldig trøtt og kjempe klar for natta, men greier ikke å sovne selv. Så jeg koser mye med han og han spiser mye og sovner litt og våkner igjen.

Etterhvert kan jeg legge han i senga og da sover han til vi legger oss og da får han en liten skvett mat igjen, da sovner han med engang etterpå og legger seg i senga si uten problemer.

 

De tre siste dagene har han sovnet i syv-tiden. Kjempe deilig med litt tid for seg selv på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver å bade han halv 8 - 8,og etter det gir jeg han mat i min seng,også legger jeg han i sin egen seng før han sovner...

Som regel går det helt greit uten noe skrik,men noen klarer han ikke å sovne og hyler ut :) Tror det da er fordi han er overtrøtt,da gir jeg han smokken,og da blir han stille med en gang å sovner.

Sover da til mellom 5 og 7 på morningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bader henne i 8 tiden...da er det på med pysjen...etter det sitter hun oppe med oss til hun sovner..pleier som oftest å sovne på fanget vårt....men får vel snart begynne med å ligge henne i sengen sin...men klarer ikke det når hun begynner å gråte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Vi holder på å trene inn nye rutiner nå, men det er ikke så lett. Lillemann begynner å bli litt for tung til å bæres rundt til han sovner, så vi prøver å lære han til å sovne selv. Bader han i 7-8 tiden, avhengig av når det er mat, ammer han og legger han i senga. Forsøker å bare sitte inne hos han til han sovner, men ender nesten alltid med at jeg må bære han rundt til han sovner likevel. (får så vondt av han når han gråter og tårene triller..) Han våkner forstsatt ganske mange ganger i løpet av natta også...som oftest kan puppen få han tilbake til drømmeland, men i blandt er det runder på armen i stua som gjelder. Det er ikke så moro mellom 3-4 om morgenen... Godt vi er to:-)

 

Vi håper på bedre tider, er det ikke rundt 4 måneder alt skal falle på plass??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Her er det mat ca kl 20.30 spiser da rundt 170ml MME. Så er det bading ca kl 21,bruker ca 20 min på bading. Så på med pysjamas,en liten melkeskvett til (ca 30ml) Så sovner han av seg selv kl 21.30, Sover da til han våkner mellom 3 og 4 og vil ha sutten sin,sover videre til kl 07. :) Heldigvis sovner han fint av seg selv,så slipper å gå å bære på han. Hadde sluttet å våkne for sutten om natta også,men etter vaksine begynte han igjen,får ta ett par netter med litt sutring for å få han til å sove hele natta igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Her bader vi han rundt kl 18-18.15, gir han mat og legger han. Er som regel sovnet kl 19. Da sover han til ca kl seks-halv sju, da han våkner og får mat og bleie, og så sover han videre til ca kl 8....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader heller ikke hver dag, og da som deg gjerne litt tidligere på dagen. Snuppa legger seg ca 19.30. Får pupp et sted mellom 19.00-1930, deretter grøt. Får tran på stellebordet, tar på henne pysj, så er det rett i segn. Hun må ligge på siden for å få sove (vrir seg over på rygg i søvne), har smokk samt gulpeklut forran smokken. Ikke noe lys i rommet. Sovner stort sett med en gang, og sover til 09 ca. Men det må sies at jeg må opp x antall ganger å putte i smokken i løpet av natten. Hun får pupp en gang i løpet av natten, når det er, varierer veldig.

 

Snuppa her krevde selv å få legge seg tidligere og tidligere om kvelden. Har også prøvd å bade henne før hun legger seg, men virker ikke som om dette gjør noe forskjell på hvor fort hun sovner, så da koser vi oss med det på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...