3tettesmå Skrevet 11. august 2006 #1 Del Skrevet 11. august 2006 Har forsøkt å pumpe ut melk noen dager fra kun ett bryst med svært dårlig resultat - får kun 20 ml ut:-( (og da har det faktisk gått flere timer siden sist amming) Dette brystet er betydelig mindre enn det andre og lillegutt er ikke spesielt glad for dette. Jeg vil nok tro at jeg hovedsakelig ammer bare fra det motsatte brystet, men samtidig vet jeg det fins melk i det andre også for jeg klarer å "lure" lillegutt til å spise fra det om natta og når han er trøtt (hører han svelger og brystet blir også spent i løpet av natta). Men det jeg lurer på: Er det mulig å pumpe ut melk fra et bryst uten at man har fått i gang utdrivningsrefleksen? Jeg lurer nemlig på om det er dette som skjer. Når jeg ammer, kjenner jeg alltid utdrivningsrefleksen som en ganske kraftig stikkende smerte, men når jeg pumper merker jeg ingenting til dette. Jeg bruker litt tid på å massere, varme omslag osv før pumping og når det kommer en dråpe har jeg bare begynt å pumpe. Kanskje jeg rett og slett ikke har fått i gang utrdrivningsrefleksen ennå og bare får ut melka som ligger ytterst?? Er det noen som vet dette? Er det mulig å pumpe ut ca 20 ml uten at utrdrivningsrefleksen har startet? (Jeg håper det for syns jo 20 ml er veeeeldig lite) Håper dette spm ble forståelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5887586-hvor-mye-er-det-mulig-%C3%A5-pumpe-ut-uten-at-utdrivningsrefleksen-har-startet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 11. august 2006 #2 Del Skrevet 11. august 2006 Stryker du brysten mens du masserer? Det er mulig å få ut melk sånn. Jeg brukte å håndmelke litt inn i pumpa, da fikk jeg ut mer. Strøk mot brystvorten med hånden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5887586-hvor-mye-er-det-mulig-%C3%A5-pumpe-ut-uten-at-utdrivningsrefleksen-har-startet/#findComment-5887694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå