Gå til innhold

Dere som venter i januar/februar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vogn skal dere ha, og hva skal dere bruke i vogna? Skinn, voksibag, dyne?

Er så usikker på hvilken vogntype, kombi, duo eller bagvogn. Gleder meg nesten litt til jeg får nummer to, for da slipper jeg lure så mye! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kjøpt dypvogn. Det er så mange som sier de t blir for trangt, og at de har angret hvis de har kjøpt kombi.

Nesten umulig å få plass til både pose og barn. Nar sommeren kommer vil en ha en mye minder vogn enn kombi alikevel..

Men det er jo min mening.

Jeg har kjøpt dunpose, og et saueskjinn til å legge oppi. Varmt og godt, og mange flere muligheter..

Lykke til

Skrevet

Jeg har sett en vogn jeg har falt helt for, Emmaljunga Edge Duo Kombi heter den, det er en kombi vogn (mener jeg det var). Dette er første gangen vår så vi må nesten bare prøve oss frem med hvilken vogn som er best, ikke så lett=)

Hva vi skal ha i vet jeg ikke, sånn pose med ull i tror jeg skal være bra.

Skrevet

Jeg har sett på uendelige mange vogner, alt fra Emmaljunga til Brio. Det er visse kriterier som jeg synes er viktig å tenke på ved valg av vogn:

- stabilitet og være stødig(har en 4 åring som gjerne vil titte ned i vognen)

- at den kan kjøres i ulendt terreng på vinterføre (4 hjul)

- den må ha god plass under og tåle litt vekt til matvarer etc, nett holder ikke

- den må være både regn og vindtett

- kalesjen må dekke helt og v're vindtett ved bruk av sportsvognen

- den må selvfølgelig ha vuggefunksjon - det er vel litt av poenget?!

Det er jo en god del andre ting som også er viktig, men det har de fleste vognene i dag.

Mitt valg denne gangen ble en svart Simo kombivogn, med en svart lammeskinnpose til - jeg hentet den i går! Jeg vet at vi får gutt denne gangen og lyseblått er jo lekkert til svart (rosa også).

Vognen er klassisk og passer våres behov utmerket, jeg vet at vi blir kjempefornøyde med vognen - det er jo ikke uten grunn at Simo har vært så populær lenge.

Skrevet

Hei.

Vi har en sønn fra før, han ble født 26. desember. Denne gangen venter vi 29. januar. Altså, to vinterbarn.

Vi har kombivogn, Simo, som jeg tenker og bruke denne gang også. Bagen til Simo er større enn Brio.

Vi brukte skinnpose til vår sist, og bruker nok det denne gang også. Voksiposen ble altfor stor, syntes jeg, til et nyfødt barn. I tilllegg syntes jeg at han holdt bedre på kroppsvarmen når jeg brukte skinn.

Jeg brukte også ekstra ullteppe under skinnposen. (vinteren 2002/2003 var det kjempekaldt, kunne ikke gå tur før han var 1 1/2 mnd gammel)

Brukte forresten skinn som han lå på i sengen og i vogga også. Da hadde han en fin kroppstemp. hele tiden siden skinnet puster, og regulerer temp.

Lykke til.

Skrevet

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe emmaljunga edge duo kombi vogn.

Det er ei kjempe flott og sikkert vogn. Pose hadde jeg tenkt til å kjøpe voksi, men de er så store å travle å knyte sammen å stappe ned i vognen. Så jeg gikk over til en Teutonia pose som va kjempe myk og flott:)

Når er det vanlig å kjøpe barnevogn egentlig?

Kjøpte barneseng i går, men det var for vi måtte for det var den siste som var i gjen i hele Norge.

14.februar

Skrevet

Vi har kjøpt simo kombivogn, og skal ha lammeskinnspose oppi...

Skrevet

"Kjøpte barneseng i går, men det var for vi måtte for det var den siste som var i gjen i hele Norge"

Ups! Da blir det ikke noen barneseng på oss andre da! Hihi

Skrevet

Jeg har en emmaljunga classic duo vogn fra sist. Den har stor og god bag. Vi har en gammel lammeskinnspose som jeg brukte sammen med ett pledd på det kaldeste. Sønnen min er stor for alderen, men brukte dette da han var ett år også. Dyne om sommeren.

Skrevet

æ har kjøpt emmaljunga edge dua, åsså tenke æ å bruke spesial sydd voksi pose oppi, laget av miltrad.no....i ørkenkamo farge;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...