Gå til innhold

trenger råd jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

for to dager siden begynte jeg å blø litt, det har slutta nå..

var på lege vakta og de mente at hvis jeg ikke har hatt vondt, bare friskt blod,ikke noen klumper og at jeg ikke har hatt noe feber.. og at jeg den dagen hadde vært på GU.. så er nok alt bra.. tok ikke noe UL..

jeg kommer da fra 1 trimester.. gikk inn dit, jeg var jo glad for at alt var bra.. de mente at jeg burde ta UL for at det fortsatt kunne være dødt..

ble så redd jeg.. skal jeg ikke stole på legen, burde jeg ha en UL???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er bedre enn at du engster deg sånn, så UL kan nok være en idé hvis du ikke klarer å slappe av. Likevel ville jeg tatt det med ro hvis jeg var deg, hadde du hatt GU den dagen var det nok bare en liten rift eller noen blodkar. Slimhinnene er ekstremt skjøre i graviditeten! I 1. trimester er man kjemperedd, og all blødning _er_ skummel, men det er også utrolig vanlig. Tror annethvert svangerskap som går til termin har hatt litt blødning på ett eller annet tidspunkt. Friskt blod uten klumper, ikke vondt, ikke feber - jeg ville tatt det med ro og stolt på legen. Lykke til, håper å se deg inne her fast snart!

Skrevet

Jeg hadde to blødninger i 1. trimester, uten smerter slik som du. Jeg tok UL begge gangene, den siste gangen rundt uke 9 så sjekket de at livmoren ikke hadde begynt å åpne seg i tillegg til at de så etter hjertelyd på den lille "bønna" som var der. Jeg ble veldig beroligget over at alt var bra. Ble 100% sykmeldt, fikk beskjed om å ta det helt med ro en stund, ikke bade og ikke ha sex. Nå er jeg i 27. uke...

Lykke til!

Skrevet

ja, det hadde jeg krevd!!

Skrevet

tusen takk jenter:)

dette hjalp meg veldig..

gleder meg til jeg kommer inn til dere..

Skrevet

Hei du!

Det er mange som blør de første ukene uten at det betyr at noe er galt.

Men gjør som de andre sier og ta en uL, da slipper du alle de vonde tankene og bekymringene.

Synes da det var voldsomt at du fikk svar om at forsteret fortsatt kan være dødt!! Blødninger er da på ingen måte et tegn på dødt foster (MA)

Blødninger er vel heller et tegn på SA, men som du fikk beskjed om- så lenge du ikke har vondt eller at det kommer klumper.

Bestill den en UL du! MAsse lykke til!

Skrevet

Holder fast på at jeg er sikker på at alt er bra, men be en gang til om UL dersom du går og er kjemperedd. Det skal du ikke være, viktig å ha så mye is i magen som mulig når alt annet står på hodet. Og hvis UL hjelper deg å slappe av er det viktig. Men som sagt - etter en GU blør man ofte, det er derfor mange leger ikke vil ta "unødvendig" GU på en nygravid:) De vet hvor redde vi blir av litt blod...

Skrevet

Hva med å få høre hjertelyden?

Skrevet

Det er VELDIG naturlig å blø etter GU siden slimhinnene er så ømfintlige, jeg gjorde også det, på akkurat samme måten som du, så jeg ville stolt på legen. Syns bare det er rart at legen som tok GU på deg ikke sa fra at du kom til å blø...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...